wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Sitter et senkesett på delebilen min, kommer du å tar det av selv så skal jeg ikke ha så mye for det.
Usikker på hva slags senk det er men.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Hmm.. Spennende..
Virker som om det er noe med bensinen som er feil, ja. Har hendt at det lukter litt når jeg stopper i et kryss med vinduet oppe.. Og noen ganger når jeg gir på høres det ut som om den "drukner"...
Så på kontoen på nettbanken. Jeg bruker visst 100kroner/dagen i bensin.. Og jeg har en 15minutters kjøretur til jobben.. :shock:
Joda, jeg kjører jo mer enn det, men jeg tror nok at bilen er mer tørst enn den har godt av akkuratt nå.

Det, og det at bilen noen få ganger leker "oljerafineri" med etterfølgende røykskyer ut av potta kan jo forklare hvordan jeg drepte pluggene på noen tusen km.. :lol:
Den bruker ca 0.3-0.5l/1000km slik den er nå. Ikke heeelt ille, men det er noe galt (ventiltettninger). Må få fart på prosjektet mitt.

Noen symptomer kan stemme med bensintryksregulatoren som Terje foreslo. Må se hva jeg finner ut.. Kanskje vi har noe bensintrykksmåleinstrumentgreier på jobben... :?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
corradochris
Posts: 150
Joined: 08 Sep 2007, 19:48

Re: wormy sin g60

Post by corradochris »

Grei bil :)
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Fikla litt i motorrommet i dag og bytta noen småting.. Virka som om det hjalp litt, men kjenner jeg fanden rett kommer problemene tilbake om noen dager.. :evil:
Fikk jo heller ikke testa alt for mye, da høstværet tydligvis er på vei innover landet, og jeg har dekk som slipper når høyrefoten hviler på gasspedalen.

Kan fort forklare symptomene mine..
Når den har stått i flere timer, og jeg kjører den varm går den veldig bra.. Men når den har gått i kanskje 20min går den dårlig.. Da må den være avslått i flere timer (virker sånn) før det samme gjentar seg. Den blir varm, går bra, noen minutter senere går den dårlig..
Lurt litt på om det sporet mellom veivaksel/regreimhjul er skadet, men da ville den vel ikke gått bra hver gang jeg skrur den på, for så å gå dårlig 20min etter?

(Noe annet er at den bruker noen omdreininger på å starte når den er kald, men det kan da også være ventiltettninger...)

Noe av det som er gjort
Ny 1m ecu slange
Nye plugger
Nye pluggledninger
Nytt fordelerlokk
Ny rotor
Nok med spenning på batteri (14.1v på tomgang)
Jordingene ser fine ut så vidt jeg kan se
Nok ladetrykk (ca 0.9 fra 3000rpm)
Vacuum på tomgang er fin (~500 i MFA)
Tomgangen i seg selv er fin
Tenninga er stilt to ganger, og den ser ut til å være "stabil"..
Registerreima har ikke bomma på noen hakk, det er trippelsjekka.
Lambdaen kobles så vidt jeg vet ut på full guffe, så den bør vel ikke ha noe å si på det..?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Polo Classic »

Synes det mer høres ut som den blå vanntempsensoren eller dårlig jording

Fpr vil gi symptomer som at noen ganger går den som den skal, og andre ganger vil tomgangen jage mellom 700 rpm og 3500. Har bare vært borte i det en gang på en Polo G40 som hadde gått over 240 000 harde km, hvorav 180 000 med trim
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Takk for svar!
Da skal jeg gå over jordinga en gang til, og evt. bytte ut jordingskablene, så får vi se.
Forrige gang jeg plugga ut den blå vanntempsensoren "døde" motoren ut, men skal prøve igjen. Verdt et forsøk.. :)

Også bestilt universal Bosch-lambda, så får jeg bytta den også for sikkerhets skyld.. (275kr fra Ebay, inkl frakt)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Da var det andre gang på en måned jeg ble vinket inn til siden av Onkel i blått.

Denne gangen var det mest sannsynlig i forbindelse med Tøyendrapet.. De sa de var på utkikk etter en osloregistrert bil og litt sånnt.
Hvordan de kunne forveksle en grønn Corrado med en sølvgrå Audi (ifølge Dagbladet) vet jeg ikke, men jeg ble iallefall stående der i 5-10 minutter mens de ringte sentralen.
Kanskje de stoppa alle osloregistrerte biler, jeg vet ikke. Så de snakka så vidt med noen andre også, men det var litt større biler (varebiler) som bare ble vinket videre igjen.

Totalt har jeg blitt vinket inn 3 ganger på ca 3-4 mnd, uten at de har gjort noe annet enn å ønske meg god tur videre. Synes de begynner å pelle litt mye på meg nå. :(

(Takk Gud for venner som sender meg sms'er om det er kontroller i nærheten... :roll:)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Bytta dynamoreim og det ene "løpehjulet" i dag. Skulle ikke tro at det var noe å skrive hjem om - eller på forum for denslags skyld, men det ble det altså.
Hjulet var skadet (noen hakk i det, men det spant fritt rundt), noe som førte til at reima ble litt slitt.
Skulle ikke tro at det hjalp for noe annet enn "gresshoppelyder" fra motorrommet, men...

Etter over 1 times kjøring i kveld virka det som om dynamoreima og "løpehjulet" har hatt skyld i all faenskapen som jeg har prøvd å finne ut av..! :shock:
Før begynnte bilen å gå dårlig etter ca 20 minutter, men etter 1 time nå virka alt helt fint. Dro jevnt hele veien!
Jeg hadde jo samme ladetrykk som jeg alltid har hatt, derfor jeg ikke bytta dette før. Men det kan virke som om reima/løpehjulet av en eller annen grunn gjorde at motoren ikke gikk helt riktig når den var varm..! :?

Må kjøre noe mer før jeg blir 100% sikker, men det ser foreløpig ut som om jeg har funnet problemet. Får se om det varer... :lol:

Mangler bare å "mekke" på forstillinga/styringa og bytte foringer nå, så er jeg klar.. Dekk må også bestilles.
Hva tror dere om "pingledim" på 205/45/16 bak for å redusere subbing litt?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
bolln
Posts: 311
Joined: 09 Mar 2008, 11:55

Re: wormy sin g60

Post by bolln »

wormy wrote:Bytta dynamoreim og det ene "løpehjulet" i dag. Skulle ikke tro at det var noe å skrive hjem om - eller på forum for denslags skyld, men det ble det altså.
Hjulet var skadet (noen hakk i det, men det spant fritt rundt), noe som førte til at reima ble litt slitt.
Skulle ikke tro at det hjalp for noe annet enn "gresshoppelyder" fra motorrommet, men...

Etter over 1 times kjøring i kveld virka det som om dynamoreima og "løpehjulet" har hatt skyld i all faenskapen som jeg har prøvd å finne ut av..! :shock:
Før begynnte bilen å gå dårlig etter ca 20 minutter, men etter 1 time nå virka alt helt fint. Dro jevnt hele veien!
Jeg hadde jo samme ladetrykk som jeg alltid har hatt, derfor jeg ikke bytta dette før. Men det kan virke som om reima/løpehjulet av en eller annen grunn gjorde at motoren ikke gikk helt riktig når den var varm..! :?

Må kjøre noe mer før jeg blir 100% sikker, men det ser foreløpig ut som om jeg har funnet problemet. Får se om det varer... :lol:

Mangler bare å "mekke" på forstillinga/styringa og bytte foringer nå, så er jeg klar.. Dekk må også bestilles.
Hva tror dere om "pingledim" på 205/45/16 bak for å redusere subbing litt?

Kjøre sjølv med 205/45/16 bake å framme. Men angrer litt. Blir litt for mye gummi:P
Kjør heller med 40profil:) Mi meining:D
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Hihi, så bra..
Trodde jo det var noe galt med motor eller noe fordi den gikk litt dårlig til tider..
Men når bakbremsene var varmere enn forbremsene - uten at jeg hadde brukt bremsen kom det opp et lite lys for meg. Noe har hengt seg opp bak'i der... :roll:

Fant ut at jeg kan få tak i mye deler fra vår leverandør på jobben, så skal bestille litt derfra snart. Tror MK4 calipere kommer på ca 500kr/stk, "konverteringssett" for MK2->MK4 calipere ca 500kr.. Orginale bremseskiver foran ca 300kr/stk, skal sende mail å høre om BlackDiamond skiver.. Gratis frakt for min del da de sender en hel pall hver uke. Da blir det forhåpentligvis bra... :twisted:

Fikk også kloa i hjulbuevalsen til Christian på lørdag, så da blir det Borbet på meg også :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

wormy wrote:
Fikk også kloa i hjulbuevalsen til Christian på lørdag, så da blir det Borbet på meg også :)
Så bra !
Det er easy picy ! Gjort på halvtime inkl. en cola på veien. På ett par hjul.
Bare husk og varm opp godt med varmluftsblåser. Jeg tror jeg ville gått over jevnlig. Gjorde ikke det på Lancern, men så er jo de hjulbuene av "Plastikk" og da..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Noen som har erfaring med Black Diamond bremseskiver og KW coilovers?

Kan få tak i slissede BD skiver foran for 1000kr for et par, og bak for 500kr for et par.. :twisted:
(Dobbelt så mye som det jeg kan få orginale for, så frister jo om de er bedre..)
Blackdiamond klosser foran og bak 500kr totalt..

Også KW variant 1.. Noen erfaringer?
Kan få til ca 4500, så lurte på om det var noe å satse på? Skal vel være noe av det bedre?
Vmaxx coilovers til 2500,- høres litt skummelt ut.. :lol:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

vel jeg har BD skiver slissede og borret forran og bak, men jeg vet jo ikke noe om de da bilen ikke fungerer.
MEN etter at jeg byttet fant jeg ut at det er en del som har hatt problemer med at det har skalet av de..

Uansett en KJEMPE-pris du har fått der..

jeg betalt vesentlig mere for å si det slik ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Mouh wrote:vel jeg har BD skiver slissede og borret forran og bak, men jeg vet jo ikke noe om de da bilen ikke fungerer.
MEN etter at jeg byttet fant jeg ut at det er en del som har hatt problemer med at det har skalet av de..

Uansett en KJEMPE-pris du har fått der..

jeg betalt vesentlig mere for å si det slik ;)
Det at de "skaller" tror jeg gjelder borrede skiver generelt, jeg går nok bare for slissede. Men takk for advarslen, da skal jeg undersøke mer..
(Ser at prisen på KW v1 er under halvparten av det NorskBildelSenter skal ha.. Så da bør det vel holde for meg.. :shock: )
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Da er det Borbet'er bak. Og det er kjørbart.. Og ganske lavt.. :mrgreen:

Selve valsinga gikk relativt fort og smertefritt, problemet var forbredelsene.
Masse tectyl er en fin ting.. Helt til den skal heeeeeeelt vekk.. :evil:
Brukte over en time med negerkruse drevet av kompressor for å få vekk alt. Og det var kun det området som skulle brettes..!
Noen lag med syregrunning ble lagt på (blankt stål under), kanten brettet en god del oppover (ikke helt inn), og ny tectyl ble tømt på.

Om jeg nå bestiller Black Diamond skiver foran og bak, samt lakkerer calipere(?) tror jeg det kan bli riktig pent.

(Forøvrig takk til min sjef som hjalp meg med prosessen, og inviterte meg inn på Taco :) )
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply