Page 1 of 1

Bytte G-lader reim

Posted: 03 Oct 2007, 00:27
by Feijk
Heisann...
Fant ut at for og få satt på ny reim på g-laderen/dynamoen, så må jeg av med den lille reima som står rett bak hjulet på passasjersiden.
Hvordan får jeg av denne reima?

Takknemlig for alle svar..

Mvh Fredrik

Posted: 03 Oct 2007, 02:50
by Martin
Du tenker på reima som går til servopumpa?

Når jeg har hatt av og på dette så har jeg bare løsnet di tre umbrakoskruene på det hjule som sitter på pumpa.

Det skal være en måte å slakke/stramme denn på, men brukte aldri den...

Posted: 03 Oct 2007, 16:03
by Kisseg60
tror den slakke stramme greia sitter på servopumpa.! men den pleier å sitte bom fast uansett hva man prøver.!
Jeg bare "rulla" den av og på.!
Drar rett å slett bare reima av hjulet så godt det går og vrir motoren rundt.!

Posted: 03 Oct 2007, 18:37
by rsg60
Grunnen til at dere ikke får løsna servopumpa er at dere glemmer den siste bolten. Den er godt gjemt i braketten nærmest bunnpanna, og krever pipe med forlenger for at du skal komme til.

Når du har løsna denne, og i hvertfall en til eller to...
Så sitter det som regel veldig løst og ledig.

Har selv stått å banket noen timer før jeg fant den siste bolten.

Posted: 04 Oct 2007, 08:49
by Feijk
oki, så jeg skal løsne de tre skruene på hjulet til servopumpa? også løsne den "godt sjulte skruen"? så burde den være løs? eller har jeg misforstått nå?

Posted: 04 Oct 2007, 20:21
by Torpern
Det sitter en stramme mekanisme under reimhjulet på servopumpe,der sitter det en mutter på baksiden av den som du må løsne,også er det vel en bolt til til høyre mener jeg for pumpa,når du har løsnet de to er det bare å skru på stramme skruen så går det som en lek :D

Posted: 05 Oct 2007, 00:51
by Feijk
oki, da får jeg kikke litt en av dagene ;D

Posted: 05 Oct 2007, 20:23
by rsg60
Du missforstod litt ja.

Skruene på reimhjulet skal ikke løsnes.

Er en stund siden jeg har vert under der, men som Torpern sier så er det to skruer og en strammeskrue.

Den godt sjulte er den braketten er hengsla i. Den andre er den i det avlange sporet, og den siste er strammeskruen.

Ved montering er det bare å stramme den ca passe, for så å stramme de to siste skruene, så sitter den som spikra..