Page 1 of 1

Ladertrykk problem på G60'n

Posted: 06 Sep 2007, 21:35
by glennern
I håp om at noen har tips til hva dette skyldes legger jeg inn dette innlegget.
Jeg sliter med ujevnt ladetrykk på G60'n
Ved turtall rundt 4-5500 rpm skjer dette, og det merkes godt for å si det sånn. Merkes et "kick" og ladtrykket går Fra 0.7 til 1,2 bar. Men det rare er at hvis jeg kjører i oppoverbakke skjer dette på mellom 2-4000 Rpm...?
Noen som har tips?

Glenn
995 44 088

Posted: 07 Sep 2007, 14:45
by glennern
Ser det er flere som er inne å ser innlegget, men ingen som svarer...
Ingen som har noe som helst mening ang dette eller?

Glenn

Posted: 07 Sep 2007, 17:38
by Kisseg60
den er vrien den der. eneste jeg kan komme på i farta er at reima slipper.? Eller slurrer på et vis. og plutselig tar tak.
Eller at ladern begynner å bli gåen??

Posted: 07 Sep 2007, 20:00
by rsg60
Det er vel ikke helt unaturlig at ladetrykket øker mer etter hvert som toppen gir mer motstand.

Min gikk i hvertfall fint og rolig opp til 0.8 før den steg til 1,1 mellom 4500 og 6200.

Reimsluring høres ulogisk ut, da denne burde øke ved mer belastning.

Posted: 08 Sep 2007, 09:18
by glennern
Har byttet strammedemper og sjekket over lader, så den skal være ok.
Trykket bør jo komme på samme turtall hver gang og ikke helt tilfeldig.
Det hender faktisk at "kikket" ikke kommer i det hele tatt, men da på 2 giret...Kommer alltid på 3 men på litt tilfeldig turtall som nevnt.

Posted: 09 Sep 2007, 09:46
by jon
hmmm, mye trøbbel med denne g-lader, best å klare seg uten :lol:
(beklager usakelig svar :oops: )

hilsen valver- eier

Posted: 09 Sep 2007, 19:18
by glennern
En annen ting jeg har oppdaget er at det kommer noe olje ut av luftfilteret...Er det farlig?
Kan dette skyldes at ventiler ikke er tette??? (noe som heter ventiltetting eller noe sånt)

PROBLEMLØSNING

Posted: 13 Sep 2007, 10:09
by glennern
Jeg var hos min gode venn "torpern" i går og tok en komptest på motor.
Det ble en laaang nedtur for meg for å si det sånn....
Vi fant ut at det er dårlig komp i syl 1 og 2, og 2'ern er nesten død!...Shit det var nor dritt!
Det er nok dette som er grunnen til at mye olje er kommet ut av luftfilteret også. Er jeg heldig er det kun Ventil problem..
Hvis ikke blir dette en dyr fix...

Posted: 13 Sep 2007, 14:51
by corradochris
Det kan jeg svare på... Det Er Sant!!!! :(

Posted: 21 Sep 2007, 17:20
by Kisseg60
uff. det er kjipt det.!
Men kan prøve å ta en sylinder lekasjetest også! vis noen enda har det utstyret da.
Tipper det er toppen! En bøyd ventil eller no.
Men den fusker ikke?? den går som den skal?

Posted: 02 Oct 2007, 00:13
by Torpern
Vi får plukke ut toppen,så ser vi fort hva som er galt :D