Page 1 of 2

bensintrykksregulator

Posted: 22 Jul 2007, 22:08
by Torpern
Noen som kan anbefale hvor jeg kan få kjøpt en bra bensintrykksregulator?Evt anbefale eller ikke anbefale å kjøpe en sånn...

Posted: 22 Jul 2007, 23:12
by Martin
Her har du noen steder..

BBM
SS Tuning

Ville spurt Frode G om han har noe på lager. Ikke langt, fine priser og god service!

Har selv Bosh 3,(5)bar =)

Posted: 22 Jul 2007, 23:28
by Torpern
Takk for tips,tror kanskje jeg skal spørre frode jeg da.. :D

Re: bensintrykksregulator

Posted: 17 May 2010, 11:49
by ildmar
Er det noen som har meninger forslag om hva slags BTR jeg bør kjøpe? skal ha 3,5bar i trykk... Noen som vet om det er brukbart å kjøpe fra ridetech? (ganske rimelig).

Bør jeg ha en som er fast til 3,5 eller justerbar? hva er opptimalt?

Re: bensintrykksregulator

Posted: 17 May 2010, 18:27
by daho85
Nå var jo denna posten til Torpern 3 år gammel da. Men skal du ha uorginal fpr må du ha overgang eller ny fuel rail. Letteste for deg er å kjøpe Bosch 3,5 bar fpr. "0280 160 280"

Re: bensintrykksregulator

Posted: 18 May 2010, 17:45
by Polo Classic
stort sett bedre å kjøpe større dyser, det er ikke så mye dyrere

Re: bensintrykksregulator

Posted: 18 May 2010, 19:11
by g60
kanskje dumt spørsmål..men hva eksakt oppnår man med større dyser??

Re: bensintrykksregulator

Posted: 18 May 2010, 19:26
by ildmar
Når dysene er større så strømmer det gjennom mer bensin på lavere trykk vel? :)

Re: bensintrykksregulator

Posted: 18 May 2010, 23:43
by Kisseg60
trenger ikke pøse på så mye trykk ved større dyser.
Vis man skal trimme litt ville vel 310cc dyser og en justerbar-bensinstryks-regulator være å anbefale?

Re: bensintrykksregulator

Posted: 19 May 2010, 08:09
by daho85
Beste er å ikke stresse dysene. Høyere trykk fører til at dysene må jobbe maksimalt og da slites de fortere. Beste er å beholde orginalt trykk, kjøre med større dyser og heller ha software som macher dysene.

Re: bensintrykksregulator

Posted: 19 May 2010, 09:35
by Polo Classic
Kisseg60 wrote:trenger ikke pøse på så mye trykk ved større dyser.
Vis man skal trimme litt ville vel 310cc dyser og en justerbar-bensinstryks-regulator være å anbefale?
Jeg mapper ikke biler med justerbar fpr for å si det sånn :)

Hvorfor bytte ut noe som fungerer som det skal......

Jeg anbefaler større dyser, fordi de orginale nå tross alt er 20 år gamle......ikke det lureste da og presse de hardt!

Re: bensintrykksregulator

Posted: 19 May 2010, 09:58
by ildmar
Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?

Re: bensintrykksregulator

Posted: 19 May 2010, 10:23
by Polo Classic
ildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
ca 280 cc

Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)

Re: bensintrykksregulator

Posted: 19 May 2010, 11:22
by ildmar
Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
ca 280 cc

Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
er ikke 280 cc det som er orginalt på corrado eller tar jeg helt feil nå?

Re: bensintrykksregulator

Posted: 19 May 2010, 11:49
by Polo Classic
ildmar wrote:
Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
ca 280 cc

Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
er ikke 280 cc det som er orginalt på corrado eller tar jeg helt feil nå?
Mange steder det er oppgitt ja, men er nok nærmere 264 cc. Blir i hvertfall helt feil når jeg bruker 280 cc som basis når jeg regner om chippene til større dyser ;)