Page 1 of 1
Ny på Corrado G60
Posted: 01 Sep 2010, 20:22
by mortenwb
Hei!
Har nylig skaffet en 91 G60.
Slik jeg har forstått det på selger, og sett selv under panseret så har den fått noen oppgraderinger.
Det skal være en Jabbasport G-lader, "RS" utblås, annen cam, å være chippet.
Det er og 2.5" eksos fra grenrør å bak.
Hva kan noe slikt gjøre på effekten?
Og, finnes det noen mulighet til å få mere lyd fra kompressoren?
Har lest noe om att det finnes lyddemper? Er det på G-laderen?
Motor:
Lader:
Utblås:

Re: Ny på Corrado G60
Posted: 02 Sep 2010, 20:30
by JohnnyCorrado
hei!
avhengig av laderens porting og størrelse på ladehjul, er det nok ikke umulig å oppnå 190-200hk med det oppsettet. vet du hva den lader?
i og med at du har RS-utblås, så er lyddemperen fjernet. det er en svart plastikkboks som pleide å sitte der utblåset ditt går. når du kjører, hører du en susing, en slags "boblelyd". denne er fra laderen.
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 03 Sep 2010, 18:04
by mortenwb
JohnnyCorrado wrote:hei!
avhengig av laderens porting og størrelse på ladehjul, er det nok ikke umulig å oppnå 190-200hk med det oppsettet. vet du hva den lader?
i og med at du har RS-utblås, så er lyddemperen fjernet. det er en svart plastikkboks som pleide å sitte der utblåset ditt går. når du kjører, hører du en susing, en slags "boblelyd". denne er fra laderen.
Ladetrykkmåler viser 07-09 bar. Stoler ikke helt på den da det er en drittmåler å slangen er morken.
Ladehjul vet jeg ikke størrelse på. Hvor måler dere det? Bare diameter på selve ladehjulet ?
Hører en "hvining" når jeg kjører, å en slags lyd ala dumpventil når jeg slipper gassen ved mye trykk.
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 05 Sep 2010, 00:26
by JohnnyCorrado
bytt slangen og se hva den sier.
jepp, måler bare diameter! det vanligste er 68 og 65mm. har du grenrør på bilen din?
dersom du har åpent luftfilter, så vil du høre overskuddsluft som blir sendt tilbake gjennom det når du slepper gassen etter pådrag. dersom returslangen (fra undersiden av gasspjeldet tilbake til g-lader) er fjernet, så vil lyden bli mye mer markant og "dump-aktig".
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 06 Sep 2010, 17:04
by mortenwb
Hadde bilen på Eu-kontroll i dag.
Kort oppsumert:
Kode 1: 5stk
Kode 2: 10stk
Kode 3: 0 stk
Mesteparten av feilene er små bagateller, som skifte av pærer, skru fast batteri bedre, hull i eksos osv.
Det er grei skruing.
Det jeg lurte på om var mye jobb er:
Fikk feil på Bremserør svekket pga rustangrep begge sider bak + Bremserør svekket pga rustangrep langsgående bak.
Er det mye jobb å bytte? Evt, hva vil noe slikt koste å få fixet på verksted?
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 07 Sep 2010, 08:49
by Kristaafa
Rustne bremserør er kjent feil, det fikser du selv for en billig penge.
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 07 Sep 2010, 16:44
by mortenwb
Kristaafa wrote:Rustne bremserør er kjent feil, det fikser du selv for en billig penge.
Fikset 8stk 1´er feil bare ved å skru på lysa. Sier litt om verkstedet....
Skal ta en økt på bilen i helgen, får inspisere å se hvor mye jobb det er å bytte røra om de i det hele trengs byttes.
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 13 Sep 2010, 22:56
by mortenwb
Kommet litt videre med bilen, men nå har jeg ett par tekniske spørsmål:
G-lader som står i er merket med Jabbasport. Ser på sidene dems att de tilbyr Stage2 og Stage4.
-Hvordan finne ut hva jeg har ?
-Hvor stort er det orginale ladehjulet ? Det som står i min er 75mm ?
Ladern skal være rimelig ny, gått ca 2000km.
-Tok av trykkslangen i dag, fant tynn oljefilm i utblåset, dårlig tegn ?
Fikk med 2 hjerner til bilen. 1 skal være orginal, 1 skal være chippa.
-Hvordan enkelt finne ut hvem som har chipen og hvem som er den orginale?
Fikk med en bensintrykkregulator ekstra
-Hva er orginal BTR på en G60 ?
Har på følelsen den ikke går helt 100%, virker som mye bensin, å ikke helt riktig tenning så litt å finne ut av!
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 13 Sep 2010, 23:13
by ildmar
-Ladehjulet er vel orig 75mm... (trur jeg?

)
-Så lenge det er bare en helt tynn film med olje så er vel dette ganske normalt?
-Orginal Fpr på Corrado er 3bar..
-og Ang. chip så er vel det enkleste og skru opp en av hjernene og se hva slags chip som sitter der?
Mulig jeg har noen feil så tar gjerne i mot rettinger

Re: Ny på Corrado G60
Posted: 13 Sep 2010, 23:26
by mortenwb
ildmar wrote:-Ladehjulet er vel orig 75mm... (trur jeg?

)
-Så lenge det er bare en helt tynn film med olje så er vel dette ganske normalt?
-Orginal Fpr på Corrado er 3bar..
-og Ang. chip så er vel det enkleste og skru opp en av hjernene og se hva slags chip som sitter der?
Mulig jeg har noen feil så tar gjerne i mot rettinger

Takker for svar! Helt ny på g60 motor så trenger all hjelp jeg kan få!
Tenkte jeg skulle ta å åpne begge hjernene og se i morgen.
Hvis det er ett sett (som jeg tror det er) så skal chippen være merket:
BTR som står på vet jeg ikke hvilken er, men den virker fysisk større enn den andre, og den var 3bar om jeg ikke husker feil.
Så og ut som vakumslangen fra BTR til innsug var rimelig morken!
Får sjekke opp litt mer i morgen!
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 14 Sep 2010, 20:08
by Oekern
Tynn oljefilm er normalt og skal være der.
Re: Ny på Corrado G60
Posted: 16 Sep 2010, 12:13
by JohnnyCorrado
uten å være helt sikker, så mener jeg originalt ladehjul til G60 er 78mm. som nevnt tidligere, er 68 og 65mm vanlig i stage 2/3 og noen ganger 4, litt etter som. har du målt ditt til 75mm?
ang chip: det enkleste er nok å skru opp ECU'en og se om chip'en er merket.