wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Ser jo ikke så vanskelig ut, egentlig. Men trenger jeg en catch tank også, eller er dette kun for å forhindre "griseri"? Jeg mener, går det bra om jeg venter 1mnd med catch tanken? (lite peng) :oops:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

du trenger ikke Catchtank for bare å sette på filter på ISV
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Ah, ok :)
Leste litt på bl.a. Acoupe sin tråd, og skjønte litt mer. Trenger kun catchtank om man fjerner return-røret til G-lader.. :)

Disse, fra Maxam Tuning er vel de som er mest lovende til den jobben. Dog mye i frakt. Andre forslag? Så Biltema solgte filter også, men med høyt luftgjennomslipp så blir jo mesteparten av poenget borte (http://www.biltema.no/products/product. ... mId=137113)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Hvorfor det? Skal jo bare ha et filter der så den ikke puster i seg all dritt som svever rundt i motorrommet. Gå for temafilteret, og spray på med WD40 el. slik at det blir litt sticky! :)
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Kristaafa wrote:Hvorfor det? Skal jo bare ha et filter der så den ikke puster i seg all dritt som svever rundt i motorrommet. Gå for temafilteret, og spray på med WD40 el. slik at det blir litt sticky! :)
Går nok for denne..
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=142637
Ser litt "tettere" ut... ;)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Ok.. Hvor i HELVETE får jeg tak i "propp"? :P

Jeg har alu-rør fra BBM, hvor det fulgte med ISV reroute. Og "proppen" som fulgte med der, satte jeg på alu-røra, da jeg ikke planla å bruke ISV reroute. Prøvde på Biltema, men de sendte meg til Tess. Som sendte meg til Auto Utstyr, som sendte meg til ProffPartner, som sendte meg videre til en egen slange/olje butikk.. Ingen hadde. Proppen som fulgte med fra BBM er av gummi.. Kan sees her (bak stripsa på venstre side, under den ene tynne svarte slangen :P)
Image

Og en ting til. Kan ISV-ventilen "låse seg", slik at den lekker ut for mye boost? Problemet mitt er at etter jeg har starta bilen, og drar den opp til 0,85 bar ca (får ikke lenger enda, da jeg mangler "propp" til isv-filter tingen), så funker det bra.. Men neste gang jeg da gir på, går den til ca 0,6.. Stopper og starter bilen igjen, og den går til 0,85 igjen, for så å ikke gå fullt så høyt. Tomgangen i seg selv er helt smooth, men vet ikke om det har noe med ventilen å gjøre.. Er det mulig at den "låser seg", og lukker seg når jeg skrur av bilen igjen? Og er det noen måte å få "testa" det på?


Edit: Hmm, kan kanskje koble til ISV reroute inntil videre, og se om jeg da får mer trykk? Jeg mener, kan jo for all del også være en lekk jeg ikke har funnet enda.. :o
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
einsereier
Posts: 171
Joined: 12 Oct 2007, 22:25
Location: mosjøen

Re: wormy sin g60

Post by einsereier »

wormy wrote:Ok.. Hvor i HELVETE får jeg tak i "propp"? :P

Jeg har alu-rør fra BBM, hvor det fulgte med ISV reroute. Og "proppen" som fulgte med der, satte jeg på alu-røra, da jeg ikke planla å bruke ISV reroute. Prøvde på Biltema, men de sendte meg til Tess. Som sendte meg til Auto Utstyr, som sendte meg til ProffPartner, som sendte meg videre til en egen slange/olje butikk.. Ingen hadde. Proppen som fulgte med fra BBM er av gummi.. Kan sees her (bak stripsa på venstre side, under den ene tynne svarte slangen :P)
Image

Og en ting til. Kan ISV-ventilen "låse seg", slik at den lekker ut for mye boost? Problemet mitt er at etter jeg har starta bilen, og drar den opp til 0,85 bar ca (får ikke lenger enda, da jeg mangler "propp" til isv-filter tingen), så funker det bra.. Men neste gang jeg da gir på, går den til ca 0,6.. Stopper og starter bilen igjen, og den går til 0,85 igjen, for så å ikke gå fullt så høyt. Tomgangen i seg selv er helt smooth, men vet ikke om det har noe med ventilen å gjøre.. Er det mulig at den "låser seg", og lukker seg når jeg skrur av bilen igjen? Og er det noen måte å få "testa" det på?


Edit: Hmm, kan kanskje koble til ISV reroute inntil videre, og se om jeg da får mer trykk? Jeg mener, kan jo for all del også være en lekk jeg ikke har funnet enda.. :o
er det ikke sånn at hvis isv fungerer som den skal så slipper den ut trykk hvis det overstiger 0.65 bar? prøv isv rerouten din, det kan jo ikke bli verre :D jeg har tatt bort isv på min å blokkert hullet på innsuget, justerte bare litt opp på tomgangsskruen og motoren sviver fint uten :)
MK2 GOLF 2.9 VR6 86
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Kosta 7 kroner. Og en liten ting som gjorde at jeg fikk fiksa den "løse" girspaken kosta 3 kroner.. Takk for det tipset, Tom :mrgreen:
Hvodan fikk du fikset det og var det slakk i girspaken bare?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Først: Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe "propper", til å plugge igjen der ISV'en gikk før..? Evt. tips til hvordan det kan tettes på annen måte? Ser kanskje litt merkelig ut med et luftfilter der også, men det bør vel gå om jeg ikke får til noe annet?
einsereier wrote:er det ikke sånn at hvis isv fungerer som den skal så slipper den ut trykk hvis det overstiger 0.65 bar? prøv isv rerouten din, det kan jo ikke bli verre :D jeg har tatt bort isv på min å blokkert hullet på innsuget, justerte bare litt opp på tomgangsskruen og motoren sviver fint uten
Mener å huske at det er 0.85 bar.. Kobla bare fra ISV'en i dag (for å teste), og da lada den stabilt 0.8-0.85 så lenge jeg prøvde. Hørte fortsatt at det lakk ut litt boost, men det er nok bare en slangeklemme.
Men skal den ikke bare slippe ut litt boost når den går over 0.85 bar, eller forblir den åpen til bilen skrus av, slik at jeg får lavere ladetrykk konstant etter at ventilen har åpnet seg en gang?
BlackDragon07 wrote: Hvodan fikk du fikset det og var det slakk i girspaken bare?
På selve spaken her (markert med den høyre rundingen), ser du et lite "spor". Der skal det være en låseskive, som forhindrer at du kan flytte girspaken sidelengs. Med sidelengs mener jeg at du kan dra selve spaken over det lille sporet, noe som gir litt problemer med 1. og 2. gir, samt litt irritasjon. Låseskiven kosta 3 kroner, men jeg vet ikke om jeg fikk feil størrelse, eller om de bare er veldig harde å få på. (Jeg brukte hammer, og fikk alikevel ikke festa den helt, noe som førte til at jeg nå mangler den igjen.) Skal se om jeg får til noe med noe ståltråd eller noe de nærmeste dagene, eller om jeg svinger innom Møller igjen.. :)
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det :)
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det :)
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
Den gjør at girspaken ikke beveger seg sideveis (den "tilter" slik den skal, men "slarker" ikke til side), om det var det du mente. Den nederste sirkelen var bare for å vise at jeg hadde klart å rote bort den delen (også) :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:
BlackDragon07 wrote:Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det :)
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
Den gjør at girspaken ikke beveger seg sideveis (den "tilter" slik den skal, men "slarker" ikke til side), om det var det du mente. Den nederste sirkelen var bare for å vise at jeg hadde klart å rote bort den delen (også) :mrgreen:
Hehe fort gjort :roll: Ja, tenkte på det samt at den er litt "slapp" i giroverføringen, hvis du skjønner hva jeg mener?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Mja.. Sånn sett, ja. Hjalp en del med den mener jeg å huske :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Her har du et bilde av den, om det hjelper noe.. :)
(Den metall-delen til venstre. Den til høyre er for å låse fast div. sensorer)
Image

Fjerna det 3-fargede dekselet på rattet. Synes dere det ble bedre? (Det er egentlig mer svart der, men blitsen gjør at det ikke ser sånn ut.)
Før:
Image
Etter:
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: wormy sin g60

Post by jon »

rattet ble helt klart bedre uten dekselet...
Kid-Rado!
Post Reply