![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
wormy sin g60...
Moderator: Moderators
Re: wormy sin g60
Ser jo ikke så vanskelig ut, egentlig. Men trenger jeg en catch tank også, eller er dette kun for å forhindre "griseri"? Jeg mener, går det bra om jeg venter 1mnd med catch tanken? (lite peng) ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60
du trenger ikke Catchtank for bare å sette på filter på ISV
Re: wormy sin g60
Ah, ok ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Leste litt på bl.a. Acoupe sin tråd, og skjønte litt mer. Trenger kun catchtank om man fjerner return-røret til G-lader..![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Disse, fra Maxam Tuning er vel de som er mest lovende til den jobben. Dog mye i frakt. Andre forslag? Så Biltema solgte filter også, men med høyt luftgjennomslipp så blir jo mesteparten av poenget borte (http://www.biltema.no/products/product. ... mId=137113)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Leste litt på bl.a. Acoupe sin tråd, og skjønte litt mer. Trenger kun catchtank om man fjerner return-røret til G-lader..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Disse, fra Maxam Tuning er vel de som er mest lovende til den jobben. Dog mye i frakt. Andre forslag? Så Biltema solgte filter også, men med høyt luftgjennomslipp så blir jo mesteparten av poenget borte (http://www.biltema.no/products/product. ... mId=137113)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60
Hvorfor det? Skal jo bare ha et filter der så den ikke puster i seg all dritt som svever rundt i motorrommet. Gå for temafilteret, og spray på med WD40 el. slik at det blir litt sticky! ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://i275.photobucket.com/albums/jj314/Kristaafa/Diverse/BWsigcopy.jpg)
Re: wormy sin g60
Går nok for denne..Kristaafa wrote:Hvorfor det? Skal jo bare ha et filter der så den ikke puster i seg all dritt som svever rundt i motorrommet. Gå for temafilteret, og spray på med WD40 el. slik at det blir litt sticky!
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=142637
Ser litt "tettere" ut...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60
Ok.. Hvor i HELVETE får jeg tak i "propp"? ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jeg har alu-rør fra BBM, hvor det fulgte med ISV reroute. Og "proppen" som fulgte med der, satte jeg på alu-røra, da jeg ikke planla å bruke ISV reroute. Prøvde på Biltema, men de sendte meg til Tess. Som sendte meg til Auto Utstyr, som sendte meg til ProffPartner, som sendte meg videre til en egen slange/olje butikk.. Ingen hadde. Proppen som fulgte med fra BBM er av gummi.. Kan sees her (bak stripsa på venstre side, under den ene tynne svarte slangen
)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/30092008231.jpg)
Og en ting til. Kan ISV-ventilen "låse seg", slik at den lekker ut for mye boost? Problemet mitt er at etter jeg har starta bilen, og drar den opp til 0,85 bar ca (får ikke lenger enda, da jeg mangler "propp" til isv-filter tingen), så funker det bra.. Men neste gang jeg da gir på, går den til ca 0,6.. Stopper og starter bilen igjen, og den går til 0,85 igjen, for så å ikke gå fullt så høyt. Tomgangen i seg selv er helt smooth, men vet ikke om det har noe med ventilen å gjøre.. Er det mulig at den "låser seg", og lukker seg når jeg skrur av bilen igjen? Og er det noen måte å få "testa" det på?
Edit: Hmm, kan kanskje koble til ISV reroute inntil videre, og se om jeg da får mer trykk? Jeg mener, kan jo for all del også være en lekk jeg ikke har funnet enda..![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Jeg har alu-rør fra BBM, hvor det fulgte med ISV reroute. Og "proppen" som fulgte med der, satte jeg på alu-røra, da jeg ikke planla å bruke ISV reroute. Prøvde på Biltema, men de sendte meg til Tess. Som sendte meg til Auto Utstyr, som sendte meg til ProffPartner, som sendte meg videre til en egen slange/olje butikk.. Ingen hadde. Proppen som fulgte med fra BBM er av gummi.. Kan sees her (bak stripsa på venstre side, under den ene tynne svarte slangen
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/30092008231.jpg)
Og en ting til. Kan ISV-ventilen "låse seg", slik at den lekker ut for mye boost? Problemet mitt er at etter jeg har starta bilen, og drar den opp til 0,85 bar ca (får ikke lenger enda, da jeg mangler "propp" til isv-filter tingen), så funker det bra.. Men neste gang jeg da gir på, går den til ca 0,6.. Stopper og starter bilen igjen, og den går til 0,85 igjen, for så å ikke gå fullt så høyt. Tomgangen i seg selv er helt smooth, men vet ikke om det har noe med ventilen å gjøre.. Er det mulig at den "låser seg", og lukker seg når jeg skrur av bilen igjen? Og er det noen måte å få "testa" det på?
Edit: Hmm, kan kanskje koble til ISV reroute inntil videre, og se om jeg da får mer trykk? Jeg mener, kan jo for all del også være en lekk jeg ikke har funnet enda..
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- einsereier
- Posts: 171
- Joined: 12 Oct 2007, 22:25
- Location: mosjøen
Re: wormy sin g60
er det ikke sånn at hvis isv fungerer som den skal så slipper den ut trykk hvis det overstiger 0.65 bar? prøv isv rerouten din, det kan jo ikke bli verrewormy wrote:Ok.. Hvor i HELVETE får jeg tak i "propp"?
Jeg har alu-rør fra BBM, hvor det fulgte med ISV reroute. Og "proppen" som fulgte med der, satte jeg på alu-røra, da jeg ikke planla å bruke ISV reroute. Prøvde på Biltema, men de sendte meg til Tess. Som sendte meg til Auto Utstyr, som sendte meg til ProffPartner, som sendte meg videre til en egen slange/olje butikk.. Ingen hadde. Proppen som fulgte med fra BBM er av gummi.. Kan sees her (bak stripsa på venstre side, under den ene tynne svarte slangen)
Og en ting til. Kan ISV-ventilen "låse seg", slik at den lekker ut for mye boost? Problemet mitt er at etter jeg har starta bilen, og drar den opp til 0,85 bar ca (får ikke lenger enda, da jeg mangler "propp" til isv-filter tingen), så funker det bra.. Men neste gang jeg da gir på, går den til ca 0,6.. Stopper og starter bilen igjen, og den går til 0,85 igjen, for så å ikke gå fullt så høyt. Tomgangen i seg selv er helt smooth, men vet ikke om det har noe med ventilen å gjøre.. Er det mulig at den "låser seg", og lukker seg når jeg skrur av bilen igjen? Og er det noen måte å få "testa" det på?
Edit: Hmm, kan kanskje koble til ISV reroute inntil videre, og se om jeg da får mer trykk? Jeg mener, kan jo for all del også være en lekk jeg ikke har funnet enda..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
MK2 GOLF 2.9 VR6 86
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....
TOURAN EXCLISIVE 07
PASSAT 3B 4MOTION 00
hmmm litt for mange biler.....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: wormy sin g60
Hvodan fikk du fikset det og var det slakk i girspaken bare?wormy wrote:Kosta 7 kroner. Og en liten ting som gjorde at jeg fikk fiksa den "løse" girspaken kosta 3 kroner.. Takk for det tipset, Tom
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: wormy sin g60
Først: Noen som har tips til hvor jeg kan kjøpe "propper", til å plugge igjen der ISV'en gikk før..? Evt. tips til hvordan det kan tettes på annen måte? Ser kanskje litt merkelig ut med et luftfilter der også, men det bør vel gå om jeg ikke får til noe annet?
Men skal den ikke bare slippe ut litt boost når den går over 0.85 bar, eller forblir den åpen til bilen skrus av, slik at jeg får lavere ladetrykk konstant etter at ventilen har åpnet seg en gang?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/gir.jpg)
Mener å huske at det er 0.85 bar.. Kobla bare fra ISV'en i dag (for å teste), og da lada den stabilt 0.8-0.85 så lenge jeg prøvde. Hørte fortsatt at det lakk ut litt boost, men det er nok bare en slangeklemme.einsereier wrote:er det ikke sånn at hvis isv fungerer som den skal så slipper den ut trykk hvis det overstiger 0.65 bar? prøv isv rerouten din, det kan jo ikke bli verrejeg har tatt bort isv på min å blokkert hullet på innsuget, justerte bare litt opp på tomgangsskruen og motoren sviver fint uten
Men skal den ikke bare slippe ut litt boost når den går over 0.85 bar, eller forblir den åpen til bilen skrus av, slik at jeg får lavere ladetrykk konstant etter at ventilen har åpnet seg en gang?
På selve spaken her (markert med den høyre rundingen), ser du et lite "spor". Der skal det være en låseskive, som forhindrer at du kan flytte girspaken sidelengs. Med sidelengs mener jeg at du kan dra selve spaken over det lille sporet, noe som gir litt problemer med 1. og 2. gir, samt litt irritasjon. Låseskiven kosta 3 kroner, men jeg vet ikke om jeg fikk feil størrelse, eller om de bare er veldig harde å få på. (Jeg brukte hammer, og fikk alikevel ikke festa den helt, noe som førte til at jeg nå mangler den igjen.) Skal se om jeg får til noe med noe ståltråd eller noe de nærmeste dagene, eller om jeg svinger innom Møller igjen..BlackDragon07 wrote: Hvodan fikk du fikset det og var det slakk i girspaken bare?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/gir.jpg)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: wormy sin g60
Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: wormy sin g60
Den gjør at girspaken ikke beveger seg sideveis (den "tilter" slik den skal, men "slarker" ikke til side), om det var det du mente. Den nederste sirkelen var bare for å vise at jeg hadde klart å rote bort den delen (også)BlackDragon07 wrote:Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det![]()
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: wormy sin g60
Hehe fort gjortwormy wrote:Den gjør at girspaken ikke beveger seg sideveis (den "tilter" slik den skal, men "slarker" ikke til side), om det var det du mente. Den nederste sirkelen var bare for å vise at jeg hadde klart å rote bort den delen (også)BlackDragon07 wrote:Ok, så det er den man "strammer" opp altså?! Så jo greit ut det![]()
Hva er den nederste sirkelen du har markert?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: wormy sin g60
Mja.. Sånn sett, ja. Hjalp en del med den mener jeg å huske ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60
Her har du et bilde av den, om det hjelper noe.. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(Den metall-delen til venstre. Den til høyre er for å låse fast div. sensorer)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/01102008233.jpg)
Fjerna det 3-fargede dekselet på rattet. Synes dere det ble bedre? (Det er egentlig mer svart der, men blitsen gjør at det ikke ser sånn ut.)
Før:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/02092008134.jpg)
Etter:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/12102008278.jpg)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(Den metall-delen til venstre. Den til høyre er for å låse fast div. sensorer)
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/01102008233.jpg)
Fjerna det 3-fargede dekselet på rattet. Synes dere det ble bedre? (Det er egentlig mer svart der, men blitsen gjør at det ikke ser sånn ut.)
Før:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/02092008134.jpg)
Etter:
![Image](http://i440.photobucket.com/albums/qq121/kristianb/12102008278.jpg)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....