Min corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Post by jon »

så ut som han likte seg der ja, men skal jo mye til å ikke like seg i en corrado da :D
Kid-Rado!
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

He he,dattera mi er også helsfrelst,skal bare kjøre corrado,begynner å grine når vi setter henne i Audien.... :shock:
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

ja skal si han likte corradoen :)
Tenk hvor fett det hadde vært om man kunne montere noen fete små 5 punkt seler i baksetet, de er jo så dype og fine at unger kunne sitte der, guttungen min satt nå veldig fint der :D
Har fått pakkelapp i posten i dag fra ARZ-tuning, så i morgen henter jeg en splitter ny 50mm frontleppe og utblås til lader, og så skal jeg innom bilextra å bestille drivreim til laderen osv i morgen, så da har jeg alt jeg trenger for å starte opp kjerra når jeg er nede igjen :) gleder meg !!
rub-A-dub
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

update

Post by acoupe »

I helga er jeg nede i Lillehammer en tur, da vi skal døpe sønnen våres på søndag :)
Klarte selvsagt å skvise inn litt kosemekking på corradoen, så her er noen få bilder fra da:

Fått noen nye deler,

De nye speilene :)
Image

Image

Ny girkule, beklager uklart bilde:
Image

Ny drivreim fra gates:
Image

Test monterte noen av slangene fra samco kittet for å se hvordan det ble:
Image

For å komme enklere til kjøleslangene tok jeg av g-laderen, så når den var tatt av monterte jeg like så greit den nye oljeslangen, rs-utblåset jeg fikk for litt siden, og slangebøyen fra utblåset og videre til cooleren. Ready for action:)
Image

Kommer ny oppdatering i morgen :)
rub-A-dub
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

ser bra ut det her ja,men hva har du gjort på luftfilter siden av laderen for å feste filteret?
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

Torpern wrote:ser bra ut det her ja,men hva har du gjort på luftfilter siden av laderen for å feste filteret?
Det er ett slikt luftfilter bend man får på sstuning, volksport osv som har blitt kuttet så det står igjen en stubb du kan tre slange over. Jeg kjøpte den avkuttet, er faktisk en av delene jeg solgte til en annen kar for en stund tilbake da jeg kvittet meg med alt av g-lader deler for å bytte om til turbo...men som ble avlyst pga kommende sønn :D
rub-A-dub
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

Akkurat!Har prøvd å få bestillt et sånt bend av ss-tuning jeg og,men får ikke noe svar,tenkte også å spørre han om div andre ting ang motoren min også da det er han som har trimmet den...men får jo ikke noe svar av han...har du vært i kontakt med han i det siste?
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

Torpern wrote:Akkurat!Har prøvd å få bestillt et sånt bend av ss-tuning jeg og,men får ikke noe svar,tenkte også å spørre han om div andre ting ang motoren min også da det er han som har trimmet den...men får jo ikke noe svar av han...har du vært i kontakt med han i det siste?
nei har ikke snakket med han, men er ikke lenge siden han skrev på forumet her så jeg, kaller seg Stian.S.
Men det er uansett lenge siden jeg bestilte av han, var for ett par år siden.
rub-A-dub
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

update

Post by acoupe »

heisann,
Her kommer en oppdatering litt på etterskudd, Alexander ble døpt i går så har hatt en del å styre med ;)
Men uansett...
Nå har jeg fått montert stabstaget i motoren, og så satte jeg i g-laderen litt provisorisk for å lage ferdig trykkrørene til intercooler.
Har fremdeles ikke montert kjøleslangene ordentlig, siden jeg ikke har skaffet noen nye slangeklemmer. De hadde det på bilextra osv, men er de med slik blå skrutapp på, de er ikke bra nok for meg..hehe..må ha de som er helt blanke ;)
Her er noen bilder:

Har aldri montert slikt stabstag så var litt usikker på om hvordan jeg skulle fått skrudd det fast skikkelig. Men fant ut at jeg borret opp noen høl og gjenget opp og skrudde fast med noen m8 bolter...burde vel holde det?
Image

Og sånn ble trykkrørene fra lader til cooler:
Image

Og så ett helhets bilde..begynner å ligne noe nå :)
Image

Og så ett bildet for synets skyld..skal få leid en valse når jeg er nede igjen så jeg får pressa bilen lengre ned bak, det trengs ser jeg ;)
Image

I morgen åker det opp i til volda igjen så da blir det lite med oppdateringer på ett par uker :(
rub-A-dub
Colorado
Posts: 45
Joined: 10 Apr 2007, 01:09
Location: Oslo

Post by Colorado »

ser kjempe bra ut som alltid. :D

blir det lakkering snart??
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

takk for det :)
hadde planlagt lakkering i sommer, men pga at jeg fikk en sønn må jeg nok drøye det til rundt juletider tenker jeg.
rub-A-dub
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

Legger ut litt random bilder for morroskyld jeg, alle liker vel litt bilder :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Frontleppe satt på i hui og hast, ikke festet ordentlig på sidene osv:
Image

Speilene, skal montere de når jeg kommer ned igjen, tror det blir bra :)
Image

Jada, skjermen er ikke festet ordentlig..hehe :)
Image
rub-A-dub
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

det motorhullet ditt er så sinnsykt strøkent.! noe av det bedre jeg har sett!! :lol:
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Post by jon »

mye fine bilder der..... og ja, vi elsker bilder :lol: !!!
Kid-Rado!
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

motorhullet, hahahha, den var ny :)
Men takk for tilbakemeldinger, gjør dagen min så hyggelig :)
Prøver å gjøre motorrommet så fint som mulig, det er jo sjela til bilen og den må jo være ren og pen ;)
rub-A-dub
Post Reply