Page 6 of 67

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Oct 2008, 00:05
by BlackDragon07
wormy wrote:Jepp. Men den ene pleier å "følge med" dekselet når det går av, og da jeg var i full sving med å ta ut matter osv, ble den nok kasta utenfor bilen.. Snakk om å passe på delene.. :oops:
Jaja, den ble borte, men kosta ikke allverden. Jeg må bare leve med et litt løst deksel inntil videre, ingen krise :)

Møtte forresten en "pappa" på delelageret til Møller Tønsberg.. Han nevnte at sønnen hadde kjøpt seg Corrado, med 18" felger, og holdt på å fikse den opp litt.. Men følte det ble litt for dumt å drive rekrutering gjennom pappaen til en person jeg (trolig) aldri har møtt. Noen som vet hvem dette er? Kristaafa?
Det var to corrado`r til salgs i larvik. De ble kjøpt av to som var kompiser. Faren til han ene, kjøpte en som han og sønnen skulle pusse opp (sønnen var 16år), så blir vel en liten stund til vi ser den bilen.

Den andre hadde 18" og rotrex kompressor, men så vesentlig bedre ut enn den andre(som fortsatt ligger ute på autodb)

Nevnte klubben for faren og sønnen da de var for å se på noen deler hos meg. :D
Litt PR er jo alltids bra :mrgreen:

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Oct 2008, 10:12
by wormy
BlackDragon07 wrote:Se her ja. Du fikk fiksa det :) Grei løsning det.
Ang dekk så henger det som regel en plakat der du fyller luft. Usikker på om alle dim står der. Kan jo være verdt en titt. :D
Tar en titt på det etterpå jeg, kan jo være at det står noe. Eller så stikker jeg innom borgeskogen servicesenter og spør :)
Vurderer fortsatt eksosen din forresten, men jeg har så vidt råd til bensin denne måneden :/

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Oct 2008, 10:15
by wormy
BlackDragon07 wrote:
wormy wrote:Jepp. Men den ene pleier å "følge med" dekselet når det går av, og da jeg var i full sving med å ta ut matter osv, ble den nok kasta utenfor bilen.. Snakk om å passe på delene.. :oops:
Jaja, den ble borte, men kosta ikke allverden. Jeg må bare leve med et litt løst deksel inntil videre, ingen krise :)

Møtte forresten en "pappa" på delelageret til Møller Tønsberg.. Han nevnte at sønnen hadde kjøpt seg Corrado, med 18" felger, og holdt på å fikse den opp litt.. Men følte det ble litt for dumt å drive rekrutering gjennom pappaen til en person jeg (trolig) aldri har møtt. Noen som vet hvem dette er? Kristaafa?
Det var to corrado`r til salgs i larvik. De ble kjøpt av to som var kompiser. Faren til han ene, kjøpte en som han og sønnen skulle pusse opp (sønnen var 16år), så blir vel en liten stund til vi ser den bilen.

Den andre hadde 18" og rotrex kompressor, men så vesentlig bedre ut enn den andre(som fortsatt ligger ute på autodb)

Nevnte klubben for faren og sønnen da de var for å se på noen deler hos meg. :D
Litt PR er jo alltids bra :mrgreen:
Forklarer saken :)
Jeg bare anbefalte faren å be sønnen bytte varmeregister når han først demonterte bilen, slik at han ikke får en kjøleveskedam i bilen :)

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Oct 2008, 14:07
by Oekern
[/quote] Vurderer fortsatt eksosen din forresten, men jeg har så vidt råd til bensin denne måneden :/[/quote]
DENNE måneden ? Shitt. Sliter med penger til bensin hver UKE jeg. hehe.. Dette er når den går da vel og merke...

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Oct 2008, 19:44
by jon
wormy wrote: Tenkte å sjekke lufttrykket i dekkene. Det står i døra at det skal være 2.8 bar foran og 2.5 bar bak. Men det var jo da med originale felger/dekk. Jeg har 215/40/16 Goodyear Eagle F1 dekk (mener jeg å huske), og tsw 16x7 felger (skulle gjerne hatt breiere :oops: ). Men anyway, skal jeg da fylle 2.8/2.5 bar, eller er det andre "regler" for disse dekkene?
i dekk med den lave profilen som 215/40-16 er, så burde du ha 40psi (dvs ca 2,8 bar)
har man standard dekk dimensjon holder det rundt 32psi(2,2bar).

har man lav profil og lite luft og kjører i et av de få høl o.l som finnes på våre flotte norske veier ødelgger du fortere felgen og du får kast i felgen, risting i ratt og bil.
har du i mer luft enn det som er anbefalt til orginal dim tåler hjulet ditt mer juling. de fleste lavprofildekk tåler trykk opp mot 50psi.

Re: wormy sin g60

Posted: 10 Oct 2008, 21:27
by wormy
Oekern wrote:DENNE måneden ? Shitt. Sliter med penger til bensin hver UKE jeg. hehe.. Dette er når den går da vel og merke...
Hehe, går på studielån for øyeblikket. Men har ingen planer om å bli en "gjeldsslave", så er på utkikk etter kvelds/lørdagsjobb :)
Får vel ca 7500/mnd (i lån, vel og merke).
Jon wrote:i dekk med den lave profilen som 215/40-16 er, så burde du ha 40psi (dvs ca 2,8 bar)
har man standard dekk dimensjon holder det rundt 32psi(2,2bar).
Takk for svar, Jon :-)

Update på bilen:
Fikk av frontfangeren, yay! Brukte fysikken til hjelp (dvs den teoretiske).. Jo lenger "skaft", jo mer "power"... ;) Se det sammensatte verktøyet foran bilen.
Image

Intercooleren var faktisk ganske så ren fra før. (Ser nå at dette er bilde fra baksiden, men den var nesten like fin på andre siden!)
Den ble testet med den mest høyteknologiske metoden vi har. Sett på en 3-2.5" reductor(?) på den ovale tuten, hold for 2.5" enden på reductoren. Ta tape, e.l. rundt tuten på den andre enden, og blås inn.. Jeg klarte ikke blåse meg tom, noe som er bra, samt at jeg fikk et "trykk" tilbake i ansiktet når jeg tok vek munnen, samt oljelukt.
Image


Jeg fant ut av problemet med ladetrykket når jeg monterte det igjen. Så da at slangeklemmen rundt den ovale enden av IC'en ikke var stram (var festa på "feil", slik at den ikke kunne bli stram. Skrue-delen var på "toppen" av den ovale slangen. Det gjorde at skrue-delen stakk lenger ut enn røret var bredt, slik at den dermed ikke kunne bli stram).
Det var også en skjøt som ikke var helt god. Nå ligger den stabilt på ca 0.9 bar, men det er ikke alt for lett å teste for øyeblikket, da den slipper fra ca 55+km/h i andre gir. (Vått ute) :shock:. Det lekker trolig fortsatt litt ut av co-pot hullet. (Har én O-ring der, men har lest på div. sider at med nye, kraftigere rør bør man ha 2 ringer. Nå kan co-pot'en bevege seg litt fram og tilbake, noe som ikke er helt bra. Men nå er iallefall bilen (straks) klar for Rudskogen, om ikke noe skulle skje.. :mrgreen:

Edit: 0.9 bar er kanskje ikke så altfor mye, mtp. at kompressor er overhalt og jeg har 68mm ladehjul. Tips?

Re: wormy sin g60

Posted: 12 Oct 2008, 17:23
by wormy
Meh, virker fortsatt som om den lekker litt et sted. Den er mye mer stabil, men jeg vet ikke. Kjørte litt istad, og da gikk den til 0.85 bar, og 3. og 4. gir var litt "slappere".. (Lada først bra, så datt de ned til ca 0.5-0.6).
Noen som har lyst til å hjelpe meg med å feilsøke litt til uka? :(

Forresten, Cato. Du som sa jeg burde gi opp å fikse alle vibrasjonslydene i bilen.. Jeg tror jeg nå har identifisert/fiksa alle sammen. :D

Re: wormy sin g60

Posted: 12 Oct 2008, 22:13
by Torpern
He he he.du har kanskje litt mykere bil enn meg tipper jeg...men du får nyte det mens du kan.... :mrgreen:

Re: wormy sin g60

Posted: 13 Oct 2008, 09:54
by wormy
Mnja, jeg vet ikke helt hvor myk den er.. Den har Koni senkesett hvor jeg kan justere "hardheten" selv, men jeg vet ikke hvor "harde" de er satt.. :)

Re: wormy sin g60

Posted: 13 Oct 2008, 11:12
by Oekern
er nok lite og stille opp med mot Cato sin tror jeg. hehe :P

Re: wormy sin g60

Posted: 13 Oct 2008, 12:30
by wormy
Skulle tro det.. Men jeg synes min er stiv nok jeg - iallefall til vanlig kjøring :mrgreen:

Re: wormy sin g60

Posted: 13 Oct 2008, 13:39
by Splintre
BlackDragon07 wrote:
wormy wrote:Jepp. Men den ene pleier å "følge med" dekselet når det går av, og da jeg var i full sving med å ta ut matter osv, ble den nok kasta utenfor bilen.. Snakk om å passe på delene.. :oops:
Jaja, den ble borte, men kosta ikke allverden. Jeg må bare leve med et litt løst deksel inntil videre, ingen krise :)

Møtte forresten en "pappa" på delelageret til Møller Tønsberg.. Han nevnte at sønnen hadde kjøpt seg Corrado, med 18" felger, og holdt på å fikse den opp litt.. Men følte det ble litt for dumt å drive rekrutering gjennom pappaen til en person jeg (trolig) aldri har møtt. Noen som vet hvem dette er? Kristaafa?
Det var to corrado`r til salgs i larvik. De ble kjøpt av to som var kompiser. Faren til han ene, kjøpte en som han og sønnen skulle pusse opp (sønnen var 16år), så blir vel en liten stund til vi ser den bilen.

Den andre hadde 18" og rotrex kompressor, men så vesentlig bedre ut enn den andre(som fortsatt ligger ute på autodb)

Nevnte klubben for faren og sønnen da de var for å se på noen deler hos meg. :D
Litt PR er jo alltids bra :mrgreen:
Den med Rotrexpresse var min gamle. Styrte mye med den før jeg fikk den i kjørbar stand. Hadde den et år og solgte den videre igjen for 45 lapper. Siste jeg hørte var at eieren etter meg hadde en mengde problemer med den. Noen som vet hvor denne forsvant?

Re: wormy sin g60

Posted: 13 Oct 2008, 21:39
by BlackDragon07
Splintre wrote:
Den med Rotrexpresse var min gamle. Styrte mye med den før jeg fikk den i kjørbar stand. Hadde den et år og solgte den videre igjen for 45 lapper. Siste jeg hørte var at eieren etter meg hadde en mengde problemer med den. Noen som vet hvor denne forsvant?
Han som hadde den i larvik fortalte at han kun hadde hatt den et par uker. Tror den nå går i tønsberg område. Hvorfor byttet du til en rotrex kompressor?

Re: wormy sin g60

Posted: 13 Oct 2008, 22:15
by wormy
Polo Classic wrote:Beste løsningen er å bare sette på filter på ISV. Da slipper du ut 2-3 psi max, mens du fortsatt har bra med tenning. Dette gir i de fleste tilfeller mer effekt enn ISV-reroute/ventil
<- hentet fra http://www.bilforumet.no/corrado/61343- ... kt-44.html

Noen som kan forklare hva jeg da må gjøre? Høres jo rett-fram ut, men er alt jeg trenger et luftfilter? Og skal det bare "stappes på" ISV?

Re: wormy sin g60

Posted: 13 Oct 2008, 22:38
by Mouh
jupp, et lite filter til ISV og en "propp" til der ISV går inn orginalt..