Jaja..
Motor er i deler - for oppgraderinger..
Det som skal inn / skje, er:
- Wiseco 94mm smidde stempler (måtte ha nye som kan graves ut mye i til ventilene..)
- Topper skal dreies ned ca 3mm, sånn at jeg ender på ca
14:1 i kompresjon
- Skal kjøre E85 (blir spennende med doble gassere..)
- JPM-kamaksel (282 grader)
- JPM-ventilløftere
- JPM-titanretainere
- JPM-ventilfjærer
- JPM hule "tapered" billet-alu støtstenger -> Kan kjøre tightere ("0") klaring mellom vipper og ventiler, og de "utvider" seg sammen med motoren når den blir varm, så klaringen holder seg.. Mindre ventiltikking og mer løft på varm motor..

- Rustfrie WBX støtstangrør
- En haug med fittings / stålomspunnede slanger skal rundt om kring
- Ekstern oljekjøler skal monteres, original "blindes av". Da blir det enklere å ta av viftehuset på treff osv..

¨
Litt random bilder fra prøvemonteringen av de nye gasserne og demonteringen av motoren..
Deler fra JPM...
Støtstenger og retainere...
3 gram

veier retainerne...
JPM Raptor kam... Kostet meg 10 ganger så mye som FK89'en som sitter i nå..
"Nei, bilen er ikke for lav"...
Gammel forgasser VS ny...
Den passer...
Motorlokket går nesten igjen...
Sånn blir det..
Demontere...
Demontere mer...
Må maskinere ut helt ned til vannet. Ca 3 mm utover det som allerede er tatt ut av toppene...
Hadde ikke trengt nye stempler, hadde det vært mulig å grave ut nok plass til ventilene i disse...
Stempel og sylinder...
Delevasker er fint...
Shiny...
Mer shiny...
So clean...
Rart å tenke på, den haugen der er nok verdt mer enn Corradoen min...
Ventildeksler, nyvaskede...
Pakket og sortert, frem til jeg får nye stempler og kan begynne monteringen...
