Page 50 of 67

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 28 Jan 2011, 19:37
by wormy
It's alive...!
Første jeg gjorde med alu-svinghjulet var å kvæle den.. Sykt fort opp og ned i turtall.. :mrgreen:
Kan også rapportere om at ALT elektrisk fungerer nå. Begge vinduene, sentrallås, til og med ABS'en fungerer..! Begynner å bli bra det her nå.. Bare å få fikset utseendet.. :roll:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 28 Jan 2011, 22:42
by Oekern
Høres bra ut! :D

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 28 Jan 2011, 23:51
by Mouh
EY!! gratulerer, jeg forventer noe film av denne nå, spent på responsen ;)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 29 Jan 2011, 00:33
by g60
nice.. :D
gratulerer...

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 29 Jan 2011, 00:37
by BlackDragon07
Hepp hepp :D
Noen merkbar endring i moment ved gasspådrag? Begynner den lavt eller må du litt opp på turtall?

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 29 Jan 2011, 02:05
by wormy
Film kommer nok, må bare stille tenninga på nytt.. Og bytte tannreim IGJEN, da den gamle begynnte å lage masse lyder. Må finne på en lur løsning her, ellers blir det vanlig reim igjen. Noen som har et 65mm reimhjul til salgs?

Gassresponsen er ganske syk, og turtallet detter veeeeldig fort.. Sånt man liker..! :)

Har ikke fått prøvd alt for mye enda, da kevlar-clutchen MÅ kjøres inn 500 miles.. (vanlige clutcher bør kjøres inn, på akkkurat denne sto det at den kjøres inn)..

Får se om jeg får ordna en liten snutt i løpet av de nærmeste dagene.. :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 31 Jan 2011, 10:40
by wormy
Da jeg skulle demontere tannreima på søndags morgen så jeg at reimhjulet til G-laderen lå løst ved siden av kompressoren. Den store skiva som er mellom bolten og reimhjulet var inne i luftfilteret...! Bolten har knekt..! Hva faen liksom.. Har ikke kjørt med reima for stram eller noe sånnt heller, og den løp rett... :cry:

Nå er kompressoren ute og jeg skal få i gang bilen igjen i kveld, uten kompressor.

Også er det visning av senk, stabstag og et veldig midlertidig ratt til mandag. Firehjulskontroll på fredag.. Gruer meg.. :(

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 31 Jan 2011, 15:03
by BlackDragon07
Kjiipern!
Vet du hva som forårsaket det?
Har en lader du kan låne, den lader kun 0.2 bar og er klar for en overhaling. Men den holder sikkert de få kilometerene du kommer til å kjøre.
Har også papirer på/til stab.stag hvis du trenger det.

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 31 Jan 2011, 15:15
by Polo Classic
en lader som bare lader 0,2 er ikke egnet til bruk. Kan fort gi totalras, både på lader og motor

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 31 Jan 2011, 15:57
by wormy
Aner ikke hva som har forårsaket det, men tror det er noe av det samme som skjedde da det første reimhjulet mitt fikk slark i låsekile-sporet. Mulig bolten allerede da var litt strekt/svak uten at jeg la merke til det. Skal se om jeg får ut resten av bolten iløpet av uka. Er jeg heldig holder det at jeg bytter reimhjul, bolt og låsekile. I værste fall hele akslen.

Fikk forøvrig utsatt avskiltninga av bilen til samme dag som jeg har time på Biltilsynet.. Skulle egentlig vært avskiltet i desember.. :roll:
Papirer på stabstag har jeg, ellers takk.. :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 07 Feb 2011, 11:40
by wormy
Godkjent med senk (klarerte så vidt 11cm dingsen) og Eibach stabilisatorstag.. :mrgreen:
Fikk også med meg noen fine papirer jeg kan bruke om jeg skulle bli stopped med Sparco-setebeltene (4-punkts belter med 3 festepunkter.. 3 punkts Y belte eller hva du vil kalle det.) Veldig behjelpelige karer der nede :-)

Gleder meg til jeg blir stoppet neste gang og kan vise dem seddelen på at dette er godkjent.. Avstand fra felgsenter og til hjulbue er jo skrevet ned i nytt vognkort, og den forandrer seg ikke fra vinterfelger til sommerfelger..


Image

På nesten helt flat mark hjemme i gården.. Med TSW felger bak og Borbet foran.. :oops:
Image

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 07 Feb 2011, 21:47
by Oekern
Deilig med godkjennelse!

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 08 Feb 2011, 11:39
by Morten Tangen
grattis! godkjente du i tbg? hva måtte til for å få senken godkjent? :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 08 Feb 2011, 11:58
by wormy
Ble Tønsberg, ja. Måtte bare ha TÜV papirer, samt at det ikke skal subbe når du har venstre forhjul / høyre bakhjul på klosser - og du svinger. Og du må ha 11cm klaring under bilen. Altså ingen frontleppe på - iallefall ikke for min del.. :lol:

Fjærene mine var tektylert og guffene, så han fant ingen nummer på de. Han telte da antall vinninger(skrivefeil?) og målte tykkelsen på fjærene - og sammenlignet med TÜV papirene. På stabstaget bare sjekket han at nummerene stemte med papirene. ;)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 08 Feb 2011, 16:09
by chris10an
wormy wrote:Ble Tønsberg, ja. Måtte bare ha TÜV papirer, samt at det ikke skal subbe når du har venstre forhjul / høyre bakhjul på klosser - og du svinger. Og du må ha 11cm klaring under bilen. Altså ingen frontleppe på - iallefall ikke for min del.. :lol:

Fjærene mine var tektylert og guffene, så han fant ingen nummer på de. Han telte da antall vinninger(skrivefeil?) og målte tykkelsen på fjærene - og sammenlignet med TÜV papirene. På stabstaget bare sjekket han at nummerene stemte med papirene. ;)
De skal faktisk ikke måle opptil leppa. den kan være lavere. tilogmed forstillinga kan ligge laverer enn 11cm, men det laveste punktet på selve karosseriet skal ikke være lavere enn 11cm;) Det er hvertfall det onkelen min sier som jobber på verkstedet på biltilsynet;)
Det med klosser har jeg aldri hørt om, men er vel forskjell fra distrikt til distrikt:P