Page 49 of 67

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 12 Nov 2010, 15:57
by Kisseg60
Ta vekk hele ventilen?
Jeg har løsnet den helt. er jo ikke nødvendig på en bil som dette.

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 12 Nov 2010, 16:09
by wormy
Svar på mail.. Ser ut som om det går greit med papirer fra i våres... :)
Hei !

Det ser ut som at du har det du trenger for å få godkjent senkesettet.
Bestill time på telefon 06650 på den trafikkstasjonen som er nærmest.


Med hilsen
******
Angående ratt vurderer jeg å kjøpe noe momo-ratt.. Har jo tilgang til litt rabatter, så kommer på 1500kr inkludert rattboss, synes ikke det er så ille..
Tenkte å godkjenne en del ting når jeg først skal dit, bl.a. eksosen.. Vurderer biltema racekatalysator i rustfritt stål. Resten av eksosen er av rustfritt, og sveisa med rustfri tråd.. Så det kan bli bra.. :)
Har jo bl.a. TÜV papirer på stabstag foran og bak.. ;)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 27 Nov 2010, 15:15
by wormy
Jaja, bilen har stått i ca en uke nå. Bilen vil ikke inn i gir, og når den går in i gir skraper det. Og når jeg gir mye gass slurer det. Og trykker jeg clutchpedalen så vidt inn vibrerer den ganske kraftig.
Fått diagnosen at det mest sannsynlig er en gåen trykkplate. Og den som jo er forsterket. Greit, jeg kjører hardt, men alikevel.. :roll:

Får se litt på hva jeg bestiller av clutch nå.. Bytter samtidig clutchmaster, slave, røret/slangen mellom de, og all bremsevæska til noe ATE racing bremsevæske..
ATE Super Blue Racing Brake Fluid:

Ate Super Blue Racing Brake Fluid - A high performance DOT4 fluid that meets or exceeds most DOT5 specs it has an extremely high dry boiling point of 280C (536F) and wet boiling point of 200C (392F). The blue color makes it easy to tell when you have flushed the old fluid out. Contains no silicone so it is compatible with all conventional fluids. Not DOT approved because of the blue color.
Ideal for race use, excellent choice for street driven vehicles, too.
Designed to last up to 3 years under normal highway driving conditions.
Bilder/videre diagnose kommer når girkassa er av, men mest sannsynlig må jeg ha ny clutch.

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 27 Nov 2010, 19:30
by BlackDragon07
Det var jo kjipern da :!:
Men har ikke du satt inn sinister clutch?(Mulig jeg husker feil.)
Burde jo holde.
Satte du inn clutchen selv?

Si ifra hvis du vil være med på 6 trinns-kasse "klubben" :wink:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 28 Nov 2010, 00:10
by Oekern
BlackDragon07 wrote:
Si ifra hvis du vil være med på 6 trinns-kasse "klubben" :wink:
Der blir jeg medlemm, tenker jeg :wink:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 28 Nov 2010, 05:27
by wormy
BlackDragon07 wrote:Det var jo kjipern da :!:
Men har ikke du satt inn sinister clutch?(Mulig jeg husker feil.)
Burde jo holde.
Satte du inn clutchen selv?

Si ifra hvis du vil være med på 6 trinns-kasse "klubben" :wink:
Var en forsterket G60 cluch som gikk inn. Uten dokumentasjon vil jeg tro det var en standard Vr6 cluth, som holder for de fleste med 16vT... :roll: Var en LuK-clutch som ble montert.
Ikke sikkert, men ser for meg det blir en ganske heftig clutch som monteres... Blir ikke noe standard-shit iallefall.. :twisted:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 03 Dec 2010, 19:43
by wormy
Da kom litt deler.. Trenger fortsatt en del mer.. : o

Clutchmaster/slave
Image

Slipper forhåpentligvis å "koke" bremsevæska nå..
Image

To drivknutemansjetter, master/slave til clutch, bankesensor, termostat, litt diverse småtteri, en t-skjorte, noen meter vakuumslange og en oljesensor til Mouh.. : )
Image


Har også kjøpt den rør/slangebiten som går til clutchen, da de er kjent for å slippe inn fukt/luft når de blir eldre.. :)
Mangler bare selve clutchen nå, og utløsergaffelen, så blir ALT av clutchdeler nytt..
Og selvfølgelig motivasjon til å ta ut kassa.. :roll:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 03 Jan 2011, 21:14
by wormy
Jaja, har ikke skjedd stort.. Hamstra litt deler bare.. Hvor digg skal det ikke bli med alt av clutch/hydraulikk nytt..

Katalysator må man tydligvis ha for godkjenninga..
Image

Men bare tydligvis... :roll:
Image

Sachs trykkplate med stivere fjærer/fingre må til..
Image

"Segmentet kevlar" lamell.. God for oppmot 500nm.. Overkill deluxe..
Image

Image

Hva er det som skjuler seg bak dette fancy oppsettet da..?
Image

Et aluminium svinghjul. På hele 3.7kg.. Originalt er vel oppmot 14kg mener jeg å huske.. :shock: Mitt som nå er letta er 7kg, dette er altså halvparten av et letta svinghjul som igjen er halvparten av et svinghjul.. Bør bli spennende..
Image

Image

Selvfølgelig med "stålinnlegg" for å få friksjon..
Image


Har også fått meg et par små prosjekter jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med enda.. :)

1..2...3..4...eeh...5 sylindere ja.. Drømmemotoren.. Med 100% strøkne sylindere.. Gått under 10000km fra den var ny.
Image

1.6/1.8 liter (husker ikke) Golf motor, gått ca 90000km, som trolig blir påmontert diverse g60 innmat.. Vet jo ikke når jeg havarerer igjen, så greit å ha backup.
Evt mener jeg å huske at en 16v topp på en 8v motor med "shavet" topp bør gi ca 8.5:1 i komp, som igjen bør bli spennende å bygge videre på..
Image

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 03 Jan 2011, 21:38
by glennern
Spennende :-D
Gleder meg til vi står side om side :-P

Håper forresten at du fullfører drømmen med 5'ern...Det hadde vært saker det

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 04 Jan 2011, 09:11
by Mouh
Porno!!

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 13 Jan 2011, 15:53
by wormy
Dagens bensinpriser kombinert med et bensinforbruk på rundt 1.3-1.4 liter på mila har gjort at jeg har tatt et valg.
440cc dyser er bestilt, E85, here I come. :shock:

En av hovedgrunnene til at jeg velger E85 er at jeg ikke har underspyling av stemplene, da det ikke var det i 1.6L blokka jeg har i bilen nå.. Så med E85 håper jeg å kompensere litt for det, da E85 brenner en del kaldere.. Litt mer fortenning bør også være lovlig.. :twisted:

Håper du har tid til å mappe litt til våren, Frode. Om du leser dette.. :-)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 23 Jan 2011, 23:36
by wormy
Fikk endelig somlet meg til å reparere dørhåndtaket på pasasjersida.. 8)
Den gamle "armen" som åpner døra hadde knekt (den valige feilen), så den ble byttet ut med en ny del som er ganske mye mer solid.. Orker ikke kjøpe nye dørhåndtak når de kan repareres for rett over en hundrelapp..
Image

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 26 Jan 2011, 22:36
by chris10an
Kjøpte du den "armen" på ebay eller?
Var den enkel å bytte?:P

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 26 Jan 2011, 22:50
by wormy
Nei, det "engelske" Corrado forumet.. http://www.the-corrado.net..
Finner du riktig teknikk går det greit... Stort sett.. :)

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Posted: 26 Jan 2011, 23:07
by chris10an
okei;) takk:) trenger å reparere samma dørhåndtaket selv;) så har tenkt å gjøre sånn som deg. får jo ikke kjøpt nye lenger heller så :roll:
ser ut som bilen din blir bra=) moro å lese gjennom tråden din. stå på!;)