wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Til helga er jeg på SCC på Gardermoen Raceway med jobben. Det er et dragrace-treff/utsillingstreff for luftkjølte VW.. :)
Sier bare 920hk fra en 4 sylindret luftkjølt boxermotor i en boble med original bunnplate (ikke rørramme) som gjør quarter mile på 8.7sek.. Som kjører på norske skilt... :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Oekern »

Mulig vi sees bortpå der da :wink:
Jeg har planer om og dra dit en tur på søndag
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Oekern wrote:Mulig vi sees bortpå der da :wink:
Jeg har planer om og dra dit en tur på søndag
Jeg står mest sannsynlig i jobb-teltet.. :)
Se etter Unneberg Bil logoen langs depostripa (mener jeg å huske det er).
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Sigurd »

Jeg har 1962 boble og har også tenkt meg på SCC på søndag. Kanskje vi møtes tre stykker da :wink:
Corrado G60
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Oekern »

Jau jau!
Vi får dra bort i følje vi da Sigurd
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by JohnnyCorrado »

wormy wrote:Til helga er jeg på SCC på Gardermoen Raceway med jobben. Det er et dragrace-treff/utsillingstreff for luftkjølte VW.. :)
Sier bare 920hk fra en 4 sylindret luftkjølt boxermotor i en boble med original bunnplate (ikke rørramme) som gjør quarter mile på 8.7sek.. Som kjører på norske skilt... :mrgreen:
Skinne-bobla?
2001 Audi S4 Avant
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

jepps :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Fun fact..
Uten kompressor har jeg en 0-100 tid som er ca like rask som 'radoer med 16v.. Det til tross for at jeg med luftfilterløsningen ikke klarer å få "atmosfæretrykk" i motoren, dvs at den ikke går helt på bånn gass.. :?
Skal se om jeg får til å teste litt mer nøye i morgen.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Sigurd
Posts: 360
Joined: 26 Mar 2008, 16:30
Location: Maura

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by Sigurd »

Da blir det morro med litt ladetrykk :twisted:
Corrado G60
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

Da var G-Werks eksosanlegg på. Det er 2.25" (ned fra 2.5" med Simons) og 2 lyddempere. Mindre lyd og mindre brumming på tomgang, og en del lyd når det gasses litt.

Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:

Det som er litt morsomt er at fra ca 4500-5000rpm og opp til der turtelleren butter (7000?) høres det ut som om det sitter en liten skrukompressor i bilen, ganske gøy.. :mrgreen:
Nå dras den sjelden til 7000rpm, og det kommer jeg ikke til å gjøre i det hele tatt når laderen kommer inn, men benytter meg av muligheten når jeg kan.
Blir gøy når laderen kommer inn tror jeg, har ingen problemer med å lage lakrisstriper i opptil 50km/t uten (mulig mer også) med bra dekk... Ikke at jeg gjør det heller ofte, men måtte teste.. :roll:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Da var G-Werks eksosanlegg på. Det er 2.25" (ned fra 2.5" med Simons) og 2 lyddempere. Mindre lyd og mindre brumming på tomgang, og en del lyd når det gasses litt.
Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:
Elipse formet endestuss?
Og den subbingen er ganske så irriterende :wink: :roll:
Må se å få fikset mitt eget litt der ja :roll:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote: Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
Rustfritt, ja. Tja, er ingen ekspert på sånnt, men eksosen vil nødvendigvis bevege seg fortere da rørene er "mindre". Merket at det var en del luft som kom ut av endestussen for å si det sånn.. ;)
Han jeg kjøpte det av har brukt det på en G60 han bremsa i overkant av 250hk med (G-lader), så det fungerer fint. :wink:
BlackDragon07 wrote:
wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:
Elipse formet endestuss?
Og den subbingen er ganske så irriterende :wink: :roll:
Må se å få fikset mitt eget litt der ja :roll:
Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. :P Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by BlackDragon07 »

Hm jeg liker virkelig lyden av mitt eget når rpm`n stiger, men en anelse støyende når man ligger å cruiser i 100-sonen enda det er 2 lyddempere og kat. Mulig jeg setter inn en db-killer.
Men skal se å få bestillt de flex`ne imorgen. :!:

Klart med 250hk så burde det jo være geit ja.
Du får slenge ut noen bilder da så får vi se hvordan det ser ut. Gjerne på løsningen rundt bakstillingen.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by JohnnyCorrado »

wormy wrote:
BlackDragon07 wrote: Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
Rustfritt, ja. Tja, er ingen ekspert på sånnt, men eksosen vil nødvendigvis bevege seg fortere da rørene er "mindre". Merket at det var en del luft som kom ut av endestussen for å si det sånn.. ;)
Han jeg kjøpte det av har brukt det på en G60 han bremsa i overkant av 250hk med (G-lader), så det fungerer fint. :wink:
BlackDragon07 wrote:
wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer. ;)
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber.. :wink:
Elipse formet endestuss?
Og den subbingen er ganske så irriterende :wink: :roll:
Må se å få fikset mitt eget litt der ja :roll:
Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. :P Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
vi vil se eksosbilder! :mrgreen:
2001 Audi S4 Avant
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60 ("havariet")

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote: Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. :P Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
Worked like a charm :mrgreen:
Nå ble det "stille" :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply