wormy sin g60...
Moderator: Moderators
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Til helga er jeg på SCC på Gardermoen Raceway med jobben. Det er et dragrace-treff/utsillingstreff for luftkjølte VW..
Sier bare 920hk fra en 4 sylindret luftkjølt boxermotor i en boble med original bunnplate (ikke rørramme) som gjør quarter mile på 8.7sek.. Som kjører på norske skilt...
Sier bare 920hk fra en 4 sylindret luftkjølt boxermotor i en boble med original bunnplate (ikke rørramme) som gjør quarter mile på 8.7sek.. Som kjører på norske skilt...
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Mulig vi sees bortpå der da
Jeg har planer om og dra dit en tur på søndag
Jeg har planer om og dra dit en tur på søndag
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Jeg står mest sannsynlig i jobb-teltet..Oekern wrote:Mulig vi sees bortpå der da
Jeg har planer om og dra dit en tur på søndag
Se etter Unneberg Bil logoen langs depostripa (mener jeg å huske det er).
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Jeg har 1962 boble og har også tenkt meg på SCC på søndag. Kanskje vi møtes tre stykker da
Corrado G60
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Jau jau!
Vi får dra bort i følje vi da Sigurd
Vi får dra bort i følje vi da Sigurd
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Skinne-bobla?wormy wrote:Til helga er jeg på SCC på Gardermoen Raceway med jobben. Det er et dragrace-treff/utsillingstreff for luftkjølte VW..
Sier bare 920hk fra en 4 sylindret luftkjølt boxermotor i en boble med original bunnplate (ikke rørramme) som gjør quarter mile på 8.7sek.. Som kjører på norske skilt...
2001 Audi S4 Avant
Re: wormy sin g60 ("havariet")
jepps
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Fun fact..
Uten kompressor har jeg en 0-100 tid som er ca like rask som 'radoer med 16v.. Det til tross for at jeg med luftfilterløsningen ikke klarer å få "atmosfæretrykk" i motoren, dvs at den ikke går helt på bånn gass..
Skal se om jeg får til å teste litt mer nøye i morgen.
Uten kompressor har jeg en 0-100 tid som er ca like rask som 'radoer med 16v.. Det til tross for at jeg med luftfilterløsningen ikke klarer å få "atmosfæretrykk" i motoren, dvs at den ikke går helt på bånn gass..
Skal se om jeg får til å teste litt mer nøye i morgen.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Da var G-Werks eksosanlegg på. Det er 2.25" (ned fra 2.5" med Simons) og 2 lyddempere. Mindre lyd og mindre brumming på tomgang, og en del lyd når det gasses litt.
Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer.
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber..
Det som er litt morsomt er at fra ca 4500-5000rpm og opp til der turtelleren butter (7000?) høres det ut som om det sitter en liten skrukompressor i bilen, ganske gøy..
Nå dras den sjelden til 7000rpm, og det kommer jeg ikke til å gjøre i det hele tatt når laderen kommer inn, men benytter meg av muligheten når jeg kan.
Blir gøy når laderen kommer inn tror jeg, har ingen problemer med å lage lakrisstriper i opptil 50km/t uten (mulig mer også) med bra dekk... Ikke at jeg gjør det heller ofte, men måtte teste..
Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer.
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber..
Det som er litt morsomt er at fra ca 4500-5000rpm og opp til der turtelleren butter (7000?) høres det ut som om det sitter en liten skrukompressor i bilen, ganske gøy..
Nå dras den sjelden til 7000rpm, og det kommer jeg ikke til å gjøre i det hele tatt når laderen kommer inn, men benytter meg av muligheten når jeg kan.
Blir gøy når laderen kommer inn tror jeg, har ingen problemer med å lage lakrisstriper i opptil 50km/t uten (mulig mer også) med bra dekk... Ikke at jeg gjør det heller ofte, men måtte teste..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?wormy wrote:Da var G-Werks eksosanlegg på. Det er 2.25" (ned fra 2.5" med Simons) og 2 lyddempere. Mindre lyd og mindre brumming på tomgang, og en del lyd når det gasses litt.
Elipse formet endestuss?wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer.
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber..
Og den subbingen er ganske så irriterende
Må se å få fikset mitt eget litt der ja
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Rustfritt, ja. Tja, er ingen ekspert på sånnt, men eksosen vil nødvendigvis bevege seg fortere da rørene er "mindre". Merket at det var en del luft som kom ut av endestussen for å si det sånn..BlackDragon07 wrote: Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
Han jeg kjøpte det av har brukt det på en G60 han bremsa i overkant av 250hk med (G-lader), så det fungerer fint.
Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.BlackDragon07 wrote:Elipse formet endestuss?wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer.
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber..
Og den subbingen er ganske så irriterende
Må se å få fikset mitt eget litt der ja
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Hm jeg liker virkelig lyden av mitt eget når rpm`n stiger, men en anelse støyende når man ligger å cruiser i 100-sonen enda det er 2 lyddempere og kat. Mulig jeg setter inn en db-killer.
Men skal se å få bestillt de flex`ne imorgen.
Klart med 250hk så burde det jo være geit ja.
Du får slenge ut noen bilder da så får vi se hvordan det ser ut. Gjerne på løsningen rundt bakstillingen.
Men skal se å få bestillt de flex`ne imorgen.
Klart med 250hk så burde det jo være geit ja.
Du får slenge ut noen bilder da så får vi se hvordan det ser ut. Gjerne på løsningen rundt bakstillingen.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: wormy sin g60 ("havariet")
vi vil se eksosbilder!wormy wrote:Rustfritt, ja. Tja, er ingen ekspert på sånnt, men eksosen vil nødvendigvis bevege seg fortere da rørene er "mindre". Merket at det var en del luft som kom ut av endestussen for å si det sånn..BlackDragon07 wrote: Er det rustfritt også? Hvordan vil det påvirke "flow`n" når du går ned?
Han jeg kjøpte det av har brukt det på en G60 han bremsa i overkant av 250hk med (G-lader), så det fungerer fint.
Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.BlackDragon07 wrote:Elipse formet endestuss?wormy wrote:Endestussen er laget på en litt annen måte som ser mye bedre ut enn det gamle (etter min mening). Bilde kommer.
Ingen subbing mot bakaksel og ingen mot bakskjerm. Det var litt "flatt" opp mot gulvet der det går over bakakslen, så ser ut som om G-Werks er smarte nok til å lage en løsning som ikke subber..
Og den subbingen er ganske så irriterende
Må se å få fikset mitt eget litt der ja
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
2001 Audi S4 Avant
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: wormy sin g60 ("havariet")
Worked like a charmwormy wrote: Elipseformet ja. Skal se om jeg får tatt noe bilde i morgen av den gamle og den nye.
Slangeklemme rundt eksosgummien, som jeg sa til deg. Fungerer utmerket. Eller som jeg har på min, Powerflex "polyforing" eksosoppheng. Bruker det overalt utenom de to som holder "fremre del" av bakpotta på hver sin side. Der holder det med vanlig gummi for min del.
Nå ble det "stille"
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion