wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Er ikke farlig å kjøre ute reim nei. Jeg har lignende problemer som de du beskriver, men jeg tror det er reima som glipper over. Skal si det var spennende med banekjøring når man aldri visste om man hadde servo eller ikke idet man entra en sving. :shock:
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Tok av alt av belter og starta motor. Deilig å vite at det ikke er noen ulyder fra den iallefall. Kun litt dysetikking.
Tok så på g-lader-reima, og lyden kom tilbake. Siden servopumpa er eliminert, og lyden kommer fra undersiden er det nok enten vannpumpa eller en av de to strammehjulene.
Prøvde å spinne alle sammen, men hørte ingen ulyder. Tok så belte på igjen, og da var lyden borte.. :?

Vannpumpa er jo nesten ny, så den bør ikke lage lyder. Tipper det er strammehjulene som kanskje sto litt merkelig til eller noe, siden jeg banka så vidt til dem før jeg satte på reima igjen.. Kommer lyden tilbake igjen, bestiller jeg begge strammehjulene nye. Men inntil videre er det deilig å ikke ha lyden der, får se hvordan det går..

Servopumpe-reima er ganske så stram, men alikevel er ikke servoen helt som den skal. Tipper pumpa er litt sliten, men venter litt med den. Får se om jeg kommer over en brukt en som er i bedre stand, eventuelt om jeg kjøper ny når jeg får litt mer penger på konto.

Kan se ut som om motoren svetter noe olje også (når den går, ingenting på bakken når den står stille).. Skal ta en litt grundigere titt rundt bunnpanna snart, men så lenge det bare er litt svetting rundt bunnpanna, og ikke at det går igjennom motoren er det ikke noe jeg er alt for redd for.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Delvis sprekt katalysator gir en deilig lyd har jeg merka.. :roll:
Også kjøpt inn "ny" servopumpe, men ikke fått montert den enda. Skal se om jeg rekker fredag/lørdag.

Har bestilt pakke fra Tyskland med "katalysator" (rør) og en god del godsaker. Er jo litt over 2 år til neste EU-kontroll, så... :twisted:

Pakken skal inneholde bl.a. dette om de har det på lager.. :mrgreen:
1x Catalytic Converter Deletion Pipe - VR6 & G60 Passat / Golf / Corrado: - 49,58 EUR
1x Front Eurolip - 90 mm - Corrado: - 126,01 EUR
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Første er mobilkamera.. Derfor ikke helt bra.
Forbredelse til treff. Må jo vaske seg bak før man skal "ut på tur". Strategisk bilde, da den har en liten skavank rett til høyre.. :roll:
Og ja, skiltet henger ikke helt rett. Skruene lider av rustsymptomer, så de vil ikke helt inn. Skal se om jeg får tak i nye skilt eller hva jeg gjør..
Image

Tok for første gang en liten runde inni.. :oops:
Image

Image

Image

Slik den var i vinter. Her fra skolen etter den første snøen falt.. :cry:
Image

Slik den står utenfor hjemme nå. Den lider av "hvite hunder". Altså hvite prikker rundt om kring, men ble bra bilde selvom synes jeg.
Har ikke polert den eller noe, bare tatt en vask. Litt forskjell fra i vinter anyone?
Mangler forresten noe vitalt her. Noen som ser det?
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Antenna?
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Har en liten knøtt oppå der, men tenkte på noe på fronten.. :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
geewee
Posts: 63
Joined: 04 May 2007, 14:33

Re: wormy sin g60

Post by geewee »

Ser ut som den mangler surke-leppa..?
No rice...
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: wormy sin g60

Post by Kisseg60 »

ny grill og øyelokk :lol:
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Se her ja. Ble jo kjempe bra :mrgreen: Kledde bilen virkelig godt 8)
Funka pumpa?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:Se her ja. Ble jo kjempe bra :mrgreen: Kledde bilen virkelig godt 8)
Funka pumpa?
Tenkte egentlig å ta termostaten samtidig. Og da må jeg tappe kjølevæska..
Så da tenkte jeg at jeg kan ta det når jeg tar oljekjøler'n, siden da må jeg ta kjølevæska også..
Og jeg har ikke funnet helt ut hvordan jeg skal montere oljekjøleren enda..
Så står litt fast :?

Får vel kanskje ta det i to omganger, og heller tømme kjølevæska to ganger, er da ikke så stor operasjon.. :roll:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Revised Status: Your order has been shipped :-)
Details of your order: Hello, the tracking number comes with extra mail to you. We have send it for you with ups, so comes the package faster to you. The extra costs for this service pay ARZ-Tuning for you. I hope this is ok for you. Have a nice week. People from norway every welcome! Best regards Joachim Arz
Slikt likar me!

Fra mailene jeg har fått virker det som om det er et firma å anbefale om dere trenger noen varer. Er jo ganske billig mye av det også. (90mm frontleppe kom på 1375kroner. Det er inkl mva. Frakt kommer jo i tillegg, men trengte jo flere ting også.. :))

Regner forresten med å ta servopumpa og termostaten til fredag (evt lørdag om jeg må være "taxi"). Så får vi se hvordan det blir..!
Traktorlyden fra katalysatoren er mer og mer fremtredende, og har på følelsen at bilen får "falskluft" opp der, som kødder med lambda også..
(Vet ikke om noen av dere merka lyden/nykkinga når vi kjørte i kø fra Tyrigrava.. Å kjøre en rask "traktor" er ikke noe gøy. Folk snur seg, men av feil grunn.. :cry: )
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Har sjekket ut nettsiden dems og prisene virker ganske bra. Men enda ikke bestilt derifra.
1300kr for en frontleppe er en god pris :D
Tok det lang tid fra du bestilte til du fikk delene?

Greit å ta termostaten i samme slengen. Det sitter litt knottete til pga servopumpa.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Liten historie fra dagliglivet..
Drev å bytta servopumpe og termostat i dag..
"colaen" på bildet er noe av den gamle servoolja som var grønn en gang i tida.. :?
Image

Etter en tur inn for å ringe noen, fant jeg plutselig ut at jeg hadde en slange "til overs" under bilen, der jeg lå noen minutter tidligere.. :shock:
Image

Joda, der hadde en fullvoksen svart hoggorm lagt seg på lur. (Var iallefall større enn gjennomsnittet som er 0.5-0.7m)).
Image

Vi måtte jo få flytta den, og den prøvde å bite pinnen, samt vi så den spruta en del gift ut mot den..
Var glad for at jeg oppdaga den før jeg la meg under bilen.. Jeg hadde jo nakken nesten der den lå..
Vi flyttet den (forsiktig) til skogkanten.. (Den er ikke død, bare krølla seg sammen).
Image

BlackDragon07 wrote:Funka pumpa?
Fungerer bedre enn den jeg hadde iallefall. Den gir fra seg noe lyd når jeg svinger på tomgang, men den føles bedre når jeg kjører.
Det var jo også mindre "slark" i hjulet på den enn den gamle, så nå danser veivhjulet myyyye mindre på tomgang :wink:

Spylte også reint i kjølesystemet når jeg bytta termostat. Temperaturen sank fra 100 til ~80. Det er ikke for lavt det, vel? Noen som vet?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Kristaafa wrote:Har forsøkt å bestille denne på møller tidligere uten hell. Bestilte på delenr fra etka, men det var en annen type slange som dukka opp hver gang. Så gi lyd om du får tak i, og eventuelt hvilke delenr du bestiller på.
Fikk tak i ny ECU-vacuum-slange i dag. "Trådomspunnet" 3.5mm ID (indre diameter).
Byttet min da den var 99cm lang, litt sliten, og den nye kosta ikke alt for mye.
Måtte punge ut med hele 20 kroner for én meter. (Før rabatter :mrgreen: :mrgreen: )

Kan skaffe en til deg om du vil ha. (Eller andre vil ha).
Kjøpte litt over én meter til meg selv, og målte/kutta selv. Tror det er tryggest.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Det var bra at pumpa funka bedre enn din gamle ihvertfall :D

Det var vel ikke noen blodpris for slangen det :lol:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply