Stereo er vel hovedårsaken som blir nevnt..Oekern wrote:Er det noen som vet om noen kjente/typiske strømtyver ?
Plutselig dør batteriet ut på bilen..
Ellers spørs det jo på batteriet også, hvor bra stand det er i.. Alarm..?
Moderator: Moderators
Stereo er vel hovedårsaken som blir nevnt..Oekern wrote:Er det noen som vet om noen kjente/typiske strømtyver ?
Plutselig dør batteriet ut på bilen..

Det er dette vi har gjort.wormy wrote: Alternativt bør det jo forsåvidt også bli riktig å stille lampa på 6-7grd, og sikte seg inn mot 0-punktet på svinghjulet.. Så lenge de 6-7 gradene du stiller på lampa er fortenning
Hvordan måler du kamdrevet når du sier registeret er feil? Mange måter å måle dette på. Baksiden mot toppen med ventildeksel AV - pakning PÅ (mener jeg). Da skal du kunne ta et rettholdt oppå pakningen, og det skal treffe det ene hakket der. På forsiden har du to "hakk". Her skal du ta en spiker e.l. mellom, og det skal treffe et punkt på ventildekslet når det er skrudd på. Se bilde.Oekern wrote:Da var det meninga at det skulle bli live mapping i helga.
Dette gikk ikke som tenkt da det var noe defekter på det elektroniske utstyret.
Vi fikk dog kjørt logg og brent en chip slik at AFR er akseptabelt, så bilen er kjørbar i sikker forstand slik sett.
Tar det igjen til våren ang live mapping når utstyret er på topp igjen.
Sliter dog med og få stillt tenninga skikkelig.
Når registeret ble montert så fikk vi det aldri 100%. Ble alltid en halv tann før eller etter, så når vi justerer tenninga blir jo dette feil uansett p.g.a dette. (Vet ikke hvor mange grader det kan skille på en halv tann ?)
Tenninga nå er vel på 25-27 grader en stand.
Vakum er også ikke helt der den skal. Har 0 i vakum på tomgang f.eks.
Er det noen som har noen tips/har vært borti dette før ?
Kluet er jo og må få satt registeret 100%, men som sakt dette klarte vi ikke.
Vi er da meg, Sigurd og nabo´n som er tidligere WRC mekaniker, men får jo håpe det er noe vi ikke har skjønt ?
Sigurd; Korriger meg om jeg husker feil her.