Page 23 of 31
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 29 Oct 2008, 19:55
by Oekern
Snøete og glatte veier med ny motor som skal innkjøres. hmm.. lett og få herligheten på høyre rev. da men.
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 29 Oct 2008, 20:19
by wormy
Hehe, jeg har iallefall ikke hatt noe problemer med det. Bare å holde gassen såpass løst at du ikke bruker kompressor-gasspjeldet.. (De på verkstedet mente det var 2 stykker iallefall, og gasspedalen blir jo hardere ca. midtveis, så det høres riktig ut).
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 29 Oct 2008, 20:35
by Oekern
når man har under 200 hk er det ikke så vansklig nei. Men Tom har vel nærmere 300/350 hk ? og DA, er det ikke så lett lengre, hehe
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 29 Oct 2008, 20:50
by wormy
Tror ikke det er mer enn 300, uten at jeg vet alt for mye om denne kombinasjonen.. En del mer en våre g60'er er det, men tror det fortsatt er mulig å holde den på veien, må kanskje bare være enda mer forsiktig

Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 29 Oct 2008, 21:10
by Oekern
Og holde den på veien går jo. Vi snakker om at det er lett og få høyre rev. på en motor som har kanskje en 300 gamp på vinterføre. Noe som ikke er bra da den må innkjøres....
Men for all del. Er man forsiktig går det meste.
Veldig gode nyheter forresten. Gleder meg stort til og se og høre beistet på treff !
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 01:10
by Mouh
vel ang effekt så VET jeg ikke noe som helst annet enn at motoren er bygget for å klare opp mot 500HK.
og jeg vet om en som har bygget det samme som meg men da med 272hk på 0,76bar.
og jeg kommer nok til å kjøre min på ca 1,17bar...
såå, derfor regner jeg med et relativt greit resultat.. men jeg tør ikke si noen faste tall
da har jeg forresten bestillt nye plugger, og forsåk på oppstart skjer i morgen(torsdag) etter jobb

Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 10:13
by wormy
Oooh, alt jeg leste var at man fikk 250-270 med en 2.0 med lysholm.. Men det var vel med standard ladehjul, da
Lykke til

Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 11:54
by Mouh
http://www.youtube.com/watch?v=zySTOvVw2cU <-- Der ser du 2L 16V Lysholm med 272hk ved 11psi ~ 0,76Bar
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 12:04
by jonasfritsch
hei tom. jeg har bestilt meg en performance box. en slik data logger. med den skal det være mulighet for å måle effekt, så om du ønsker så kan du jo kontakte meg så kan vi jo se hva tornado'n din duger til. skal ikke ha noe for det. (eller, en lite sittepå tur kanskje

)
men det kreves at du vet EKSAKT vekt på bilen og at du har et tørt, stort sted å teste på.
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 12:47
by Mouh
hmm, det kan være interesant det, men jeg tviler på at noe slikt finner sted FØR sommeren neste år

Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 13:20
by Kristaafa
G-tech måling du tenker på Jonas? Fungerer greit det.
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 13:42
by jonasfritsch
hva vil g-tech måling si?
sjekk i allefall ut
http://www.performancebox.co.uk
her finner du alt om den. kan brukes til å teste 0-100, effekt i bil (på hjula og på svinghjulet), bruke som logging system, rundetid/ splitt tid teller, kompass, g-måler. osv osv. genial liten dings som lages av racelogic

ambefales på det sterkeste hvis man driver med racing.
Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 16:45
by Kristaafa
Er nok det samme, g-tech kan også måle effekt, 0-100, g-måling og lignende.

Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 19:22
by Kristaafa
Vi vil ha video!!!

Re: Prosjekt "NoName"
Posted: 30 Oct 2008, 20:50
by Mouh
vel det måtte jo skje før eller siden, sååå.... Nå er det liv i den da enn om litt fuskete
http://www.youtube.com/watch?v=x-ZvzakzRwI
WEE!