Prosjekt "NoName"

Her kan du legge frem ditt prosjekt

Moderator: Moderators

User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Oekern »

Snøete og glatte veier med ny motor som skal innkjøres. hmm.. lett og få herligheten på høyre rev. da men.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Prosjekt "NoName"

Post by wormy »

Hehe, jeg har iallefall ikke hatt noe problemer med det. Bare å holde gassen såpass løst at du ikke bruker kompressor-gasspjeldet.. (De på verkstedet mente det var 2 stykker iallefall, og gasspedalen blir jo hardere ca. midtveis, så det høres riktig ut).
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Oekern »

når man har under 200 hk er det ikke så vansklig nei. Men Tom har vel nærmere 300/350 hk ? og DA, er det ikke så lett lengre, hehe
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Prosjekt "NoName"

Post by wormy »

Tror ikke det er mer enn 300, uten at jeg vet alt for mye om denne kombinasjonen.. En del mer en våre g60'er er det, men tror det fortsatt er mulig å holde den på veien, må kanskje bare være enda mer forsiktig :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Oekern »

Og holde den på veien går jo. Vi snakker om at det er lett og få høyre rev. på en motor som har kanskje en 300 gamp på vinterføre. Noe som ikke er bra da den må innkjøres....
Men for all del. Er man forsiktig går det meste.
Veldig gode nyheter forresten. Gleder meg stort til og se og høre beistet på treff !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Mouh »

vel ang effekt så VET jeg ikke noe som helst annet enn at motoren er bygget for å klare opp mot 500HK.
og jeg vet om en som har bygget det samme som meg men da med 272hk på 0,76bar.
og jeg kommer nok til å kjøre min på ca 1,17bar...
såå, derfor regner jeg med et relativt greit resultat.. men jeg tør ikke si noen faste tall ;)

da har jeg forresten bestillt nye plugger, og forsåk på oppstart skjer i morgen(torsdag) etter jobb ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Prosjekt "NoName"

Post by wormy »

Oooh, alt jeg leste var at man fikk 250-270 med en 2.0 med lysholm.. Men det var vel med standard ladehjul, da :mrgreen:
Lykke til :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Mouh »

http://www.youtube.com/watch?v=zySTOvVw2cU <-- Der ser du 2L 16V Lysholm med 272hk ved 11psi ~ 0,76Bar
User avatar
jonasfritsch
Posts: 149
Joined: 14 Jul 2008, 11:49
Location: oslo

Re: Prosjekt "NoName"

Post by jonasfritsch »

hei tom. jeg har bestilt meg en performance box. en slik data logger. med den skal det være mulighet for å måle effekt, så om du ønsker så kan du jo kontakte meg så kan vi jo se hva tornado'n din duger til. skal ikke ha noe for det. (eller, en lite sittepå tur kanskje :P )
men det kreves at du vet EKSAKT vekt på bilen og at du har et tørt, stort sted å teste på.
-Vw Corrado G60 Club Sport
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific

Corrado; there is no substitute
Image
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Mouh »

hmm, det kan være interesant det, men jeg tviler på at noe slikt finner sted FØR sommeren neste år ;)
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Kristaafa »

G-tech måling du tenker på Jonas? Fungerer greit det.
Image
User avatar
jonasfritsch
Posts: 149
Joined: 14 Jul 2008, 11:49
Location: oslo

Re: Prosjekt "NoName"

Post by jonasfritsch »

hva vil g-tech måling si?

sjekk i allefall ut
http://www.performancebox.co.uk
her finner du alt om den. kan brukes til å teste 0-100, effekt i bil (på hjula og på svinghjulet), bruke som logging system, rundetid/ splitt tid teller, kompass, g-måler. osv osv. genial liten dings som lages av racelogic ;)
ambefales på det sterkeste hvis man driver med racing.
-Vw Corrado G60 Club Sport
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific

Corrado; there is no substitute
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Kristaafa »

Er nok det samme, g-tech kan også måle effekt, 0-100, g-måling og lignende. :)
Image
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Kristaafa »

Vi vil ha video!!! :mrgreen:
Image
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Prosjekt "NoName"

Post by Mouh »

vel det måtte jo skje før eller siden, sååå.... Nå er det liv i den da enn om litt fuskete ;)

http://www.youtube.com/watch?v=x-ZvzakzRwI

WEE!
Post Reply