Økern´s Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

En mellomting kan jo være greit det. Clubsport eller hva det kalles igjen.
Er nok greit p få bytta de når du først har motoren ute.

Syns stussen ble skikkelig stilig, kunne tenkt meg det samme selv.
Du finner jo fort ut på en EU kontroll om det er for mørkt eller ei ;-)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Da er gasspjeld og innsug porta også.
Retter en stor takk til Sigurd !

Image
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Da er blokka ferdig !
Det var ikke bare bare da råden tok tak i mellomakslingen og måtte friseres så det blei klaring.
Var vel en råde som tok tak i underspylinga også. Så alle måtte friseres og vektjusteres på nytt.
Var noen lagre i blokka som måtte byttes og skal hilse og si at det var en helv***** tilpassningsjobb!
Retter en STOR takk til Kristian som tok hele jobben med blokka, veldig bra:) !
Dette er jo da en 1.9L med 83mm JE stempler. Titaniumsråder som er 144mm - så stempla er kortere enn orginalt.
9:1 komp. Alle simringer og lagre er nye - og selvfølgelig den berømte veivbolten og.
Kjører en toppakning fra 2L golf.

Image
Image
Image
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Så har man fått gjort litt idag.
Har 1 problem og en ting som er litt kjipt.

Problemet er servopumpa/hjulet til servopumpa. Jeg har kjøpt ny servopumpe og på denne
går ikke akslingen like langt ut som på den jeg hadde før.
Se bilde 2. Det er ganske mye det er snakk om. Prøvde og løsne akslingen på den gamle uten hell.
Er det meninga at man skal få løs denne - evn.t hvordan ? Tenkte isåfall og bytte over gammel aksling
på den nye pumpa. Kan ikke se at noe annet skulle være feil.. Er ikke forskjell på gamle løpehjulet og det nye.

Den kjipe tingen er at jeg kjøpte meg en ny oljekjøler som bygger mer i høyden enn den jeg hadde fra før,
noe som gjør at "sandwichplata" til ekstern oljekjøler ikke får tak i gjengene.Er det noen måte og løse dette på ?
(Forutenom og bruke den jeg hadde fra før) Er av merket Behr/Hella - så syns detta var rart..

Image
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1904
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Servopumpa du har kjøpt er vanlig 8V mest sannsynlig. G60-pumpa har som du har sett annen aksel som bygger mer.
Jeg personlig ditcha servo'n, fylte tannstanga med litt servoolje og plugga hulla. Du får en egen "loop-slange" for å blokkere dette. Enkleste alternativet er å lage/kjøpe spacer til reimhjulet. Jeg mener BBM har (hadde) dette. Eventuelt lage en selv. Det går nok å bytte akslen, men jeg ser for meg du må ha skikkelig presse - og det er mulig du må ha nye lagre/simringer etter den jobben er gjort. Har ikke satt meg så mye inn i det.

(Får sikkert laget dette på lokale hydraulikksjappa til en okay sum også. Bare ta med bilde, samt de gamle slangene, så de får sjekket gjengestørrelsene.) Til bobla kjøpte jeg 2stk 1m pressa slanger med fittings hos Hydroscand for 700kr mener jeg. Så mulig det er billigere/enklere å høre der. Servopumpa pumper ut rundt 80-100 bar mener jeg, men fjerner du den blir nok trykket slangene/røra trenger å holde vesentlig mindre.
Loop-kit / servo-delete.
http://www.eaaengineering.com/steering- ... rsion-kit/

Har du et bilde av oljekjøleren du har kjøpt? Er det mye det er snakk om? Man får de "gjengene" i flere lengder.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Er så digg å se nye rene motordeler :mrgreen:
Blir kanon dette oekern, kjekt å kunne få litt bistand når man trenger det :D

Du får legge ut en video snutt av første oppstart :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Ja riktig.
Det er veldig rart, er denne jeg har kjøpt http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... ering_Pump
Kan jo ha fått feil tilsendt selvfølgelig.
Da får jeg se om jeg får ordna en spacer. Har lyst til og beholde servon.

Kommer med bilde av oljekjøler seinere idag !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1904
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Du har fått akkurat den du har bestilt mest sannsynlig, men den passer ikke til G60. Bahn Brenner har nok skrevet feil der. G60 har ulik pumpe (annen lengde på hvor langt akslen stikker ut - ellers identisk.) Been there, done that. :)

Får du laget /dreid til en spacer bør det være en enkel sak å montere, bare husk tilsvarende lengre bolter.

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ering-pump
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Ja riktig. Får nok ikke dreid til en spacer, men skal se om jeg kommer opp med en løsning på problemet i morra..
Har kommet litt lengre idag. Mye rengjøring som tok tid av diverse ting.

Her er problemet med sandiwchplata til ekstern oljekjøler. Den får ikke tak på de gjengene som er igjen..
(Muttern er på kun for at jeg skulle få tatt bilde)
Image

Fikk ikke toppdekselet 100% reint, men skulle vel væra ok..
Image
Image

Nye dyser er på plass
Image

Og detta er ståa akkurat nå
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2346
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Ser knall ut oekern :mrgreen: :mrgreen:
Misunner deg der :roll:

De selger sånne sandwitch på torshov og biltema, du kan jo sjekke ut de også.
Usikker på hvordan det er med kvaliteten på de.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Ja det er ganske ålreit når nesten alt er nytt. Har kosta flesk da..
Troor ikke en annen plate vil gjøre noe forskjell da den jeg har er så grunn som den kan.
Den må jo ha en viss str p.g.a inn/utløp. Så utslaget er den orginale kjøleren.
Har dog satt på den gamle igjen så det passer.

Fikk jaggu ordna problemet med servopumpa også. Etter et tips tok jeg og dro ut braketten fra den
gamle pumpa, som hjulet festes i, fra akslingen og satte over på den nye pumpa. Og det utligna alt.
Så det var jo særs enkelt!

Image
Image

Hadde lyst til og stramme veivbolten mens motoren stod i stativet. Litt redd for at den bryter for mye mot registeret når bilen
står på bakken. Etter mye sværting med forskjellige latmansarmer og dritsvær pumpe tang måtte man gi opp. Her må det
spesialverktøy rundt. Ringte møller, men de kunne ikke låne ut og å kjøpe nytt ville blitt sjukt dyrt for bare en bolt.
Sigurd tok da likesågodt og laga det cøstum. Fungerte som bara det :mrgreen:
Image
Image

Så når da 2 problemer er løst må det jo dukke opp noe annet !
På toppen jeg har nå er det større høl til olje tilførsel til kompressor enn på gamle toppen. Så koblinga
jeg har passer ikke. (Fulgte ikke med på toppen jeg kjøpte)
Så jeg må ha en ny en men tror ratt jeg må ha den til sensoren ny også da jeg tror hølet i den jeg har blir da for lite
til en større kobling.. Noen som vet hva jeg må ha/fra hvem bil ?
Image
Image

Noen som vet om man får tak i litt finre ting til og blende høl med ?
Image

Ellers så er dette ståa nå. Nå er ferie uka mi over så får ikke gjort noe mer på en par-tre uker.
Image
Image
Image
Image

(Og ja, jeg skal bytte hjulet på dynamo´n)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1904
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Kult at du fant ut av det - trodde du måtte ut med selve akslen jeg, men genialt at man bare kunne bytte flensen!
Og smart triks til veivbolten - må nok lage meg noe lignende selv. :wink:

Hva slags motor/bil er toppen din fra? Hva er evt delenummeret på den? Er kun ett delenummer på den banjo-skrue-adapter-saken, så skal i teorien bare være én mulighet.

Peneste alternativet for å blende igjen slike hull er å sveise de. Selv kjøpte jeg en 20-30cm med solid aluminiumstang i ca riktig størrelse, som jeg brukte til å blende slikt. Da slipper du iallfall at bolthodet "stikker ut".
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Ja det med servopumpa var genialt. Blei ganske letta når det var SÅ enkelt.
Delenr på toppen er 037103373a (?) Litt usikker på hvem bil den er ifra..
Ja jeg hadde aldri trodd det skulle være forskjellige str på det hølet der :roll:
Ja riktig, da får jeg se hva jeg ender opp med m.t.p blending.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1904
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Hmm.. Skal være en normal G60 topp det, da.. :?
Hva er størrelsen på gjengene på "bolten" du prøvde skru inn? Mål diameter med skyvelær eller noe bare. Kan se litt hva jeg har liggende.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2223
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Jeg var jo selvfølgelig dum nok til ikke og sjekke det!
Fant ut dette ved ren tilfeldighet i oppryddning rett før jeg dro..
T r o r den jeg har er 6mm og at jeg trenger 8mm.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply