BlackDragon07 wrote: Hvis du kjøper et ralley bend outlet, (får kjøpt den på arz-tuning) og en rallye intercooler (fra f.eks bar-tek-tuning) så behøver du KUN en slange fra g-laderen til intercooleren og den er 3", mener jeg å huske.
Jeg har et Rallye-bend liggende, men "problemet" er at jeg har Lysholm og ikke G-lader, dermed passer det ikke
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ja, det er akkurat det jeg opplever nå. Den lader ca 0.7 mot 1-1.1 som den skal lade.BlackDragon07 wrote: På min forrige så endte jeg opp med lavere trykk når jeg hadde en masse overganger mellom 2"-3" fra g-lader og frem til innsuget.
Jeg tror løsningen blir å få noen som er flinke til å lage rørgater med én diameter hele veien. Da kan jeg også unngå 135 graders bendet som jeg har der nå - som egentlig var en slags nødløsning bare for å få bilen i gang.
Bilen er forsåvidt klar, denBlackDragon07 wrote: Blir denne klar for en svenske tur i år da?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tenkte å hente den frem fra vinterlagringa neste helg! Hadde egentlig tenkt til å vente til mai, men når jeg ser Ferrarier, Mustanger og diverse annet eksotisk på veiene, så blir fristelsen for stor.
Kan de, så kan jeg
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ellers, så bråbestilte jeg nye baklykter nå nettopp, det blir de nederste i en tidligere post.
Plan når bilen er på plass:
-Gå over ledningsnettet til blinklysene, sliter med at den ene sideblinkeren er død
-Montere nye baklyker når disse kommer
-Rørgate fra kompressor til IC!
-Rengjøre drenering som trolig er årsaken til vann i kupéen
-Relé på nærlys også
-Vurdere luftfiltersystemet. Her har jeg noen forskjellige idéer.
Slik bilen står nå, har jeg Howitzer-inntaket fra BBM med varmeskjold og stort, åpent K&N-filter.
Jeg må da legge opp en kaldluftslange fra skjermen får å få litt flow inn dit.
Alternativt så har jeg et åpent filter fra RamAir, noen tester mener at disse filtrerer bedre...
I det siste har jeg også tenkt på å installere den originale filterboksen med innsatsfilter.
Denne har også en kaldluftslange montert som virket bra med G-lader i allefall. Dessuten ser det litt mer "stock" ut, men det krever litt arbeid med rør for å få det til å passe...
Forslag mottas med takk
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)