Page 18 of 30
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 19 May 2014, 07:24
by ml1986
Veldig bra, hvor er skilta?

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 19 May 2014, 08:02
by g60
veldig bra

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 19 May 2014, 09:09
by BlackDragon07
Godt å se en corrado som er sammensatt og strøken
Skilter?
Ps felgene dine kler bilen veldig godt syns jeg

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 19 May 2014, 10:00
by Oekern
Tusen takk gutta !
Aii aiiiii Blackdragon. Denna må ikke forveksles med ord som strøken, ikke enda.
Lakken ser
ikke bra ut altså, selovm det kan se sånn ut på bilder.
Den fortjener en hellakkering, men det blir leeenge til isåfall
Er veldig fornøyd med felga selv. Det ble veldig bra! Glad jeg "gikk uttafor boksen"
Skilter ? pfff. Skal man kjøre dissa bila og liksom ?

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 27 May 2014, 20:31
by Oekern
Hadde prøveskilter på lørdag som var!
Blei ferdig med og kjøre inn kompressor så fikk gassa litt.
Ikke at det var så veldig spennende da..
Bilen bruker 1.5L på mila, da på rolig kjøring.
Lamda sonden skal byttes, så får se om det gir noe resultater.
Tenninga er bare grovinnstilt, så skulle ordne dette. Fikk dog ikke lyset til og
låse seg på 2500 omdreininger, kun på tomgang..
Fant ny fordeler relativt billig, så det er bestillt. Se om det hjelper noe.
Noen andre tips ifht. høyt bensinforbruk ?
Kjøre på med "tank rens" så det er gjort.
Vet ikke hvor mye denne hjelper men

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 27 May 2014, 20:48
by wormy
Lambda og sensorer er vel det som har mest å si. Altså da BTS, CO-POT osv.. 1.5 på mila hørtes mye ut. Er det i følge MFA'en, eller reell måling?
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 28 May 2014, 01:22
by Oekern
wormy wrote:Lambda og sensorer er vel det som har mest å si. Altså da BTS, CO-POT osv.. 1.5 på mila hørtes mye ut. Er det i følge MFA'en, eller reell måling?
Co-pot er justert, så den er rett. BTS ?
Det er reell måling. MFA´n sa 1.44 - så den var jo overraskende nærme !
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 28 May 2014, 08:06
by g60
BTS er nok blå vanntemp sensor:-)
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 28 May 2014, 09:22
by wormy
Oekern wrote:wormy wrote:Lambda og sensorer er vel det som har mest å si. Altså da BTS, CO-POT osv.. 1.5 på mila hørtes mye ut. Er det i følge MFA'en, eller reell måling?
Co-pot er justert, så den er rett. BTS ?
Det er reell måling. MFA´n sa 1.44 - så den var jo overraskende nærme !
BTS = blå vanntemp sensor, ja.
CO-POT er også en innsugstemp-måler, står i Bentley'en hvordan den skal måles. Der står også verdier for BTS avhengig av vanntemp. Bare å måle og sjekke med multimeter.

Noe annet du kan dobbeltsjekke er 1m vacuumslangen til ECU'en.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 28 May 2014, 11:08
by Oekern
Forklarlig den! hehe
BTS er ny,men det skader jo uansett ikke og dobbeltsjekke den.
1m ecu slange er korret, den, med ny bts satt jeg inn på den motoren jeg har nå i fjord.
Skal undersøke innsugstemp-måler.
Takk for tips ! Veldig bra

Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 10 Jun 2014, 15:04
by Oekern
Da fikk man gjort noen småting i helga også.
Cat erstatter med ny lamdasonde var først ut.
Litt banning for og få av boltene til flensen. Ble meisel, slaghammer og hjelp fra Sigurd som gjorde susen.
En av de forrige eierne har kutta kontakta fra bilen til lamdasonde - derfor jeg er på utkikk etter denne
Så blei ny fordeler montert og tenninga riktig justert
Etter dette så virka bilen relativt anderledes. Den virka mer frisk og fra eksosen var det ikke noe spytting som det var tidligere.
Så fikk man faktisk liv i cd spilleren, så da blei forsterker og høytalere montert.
Hadde dårlig tid på meg, så det ble gjort i hu og hast, derav alt rotet.
Kjipe høytalere er montert og det er heller ikke lagt ned noe skikkelig jobb i dette, derav ingen bilder av dette. Må få ordna en skikkelig installasjon som holder mål.
Så litt støvsuging av interiøret;
Så ble det søndag og det var tid for VWaudi treff på våler.
Både jeg og Sigurd stillte ut bilene (hvor vi vet at kun en hadde reell sjans på pokal) men det ble desverre ikke noe !
Fikk også konstantert at bilen fortsatt bruker alt for mye bensin.
Målte ikke eksakt denne gangen, men den bruker hvertfall ikke noe mindre.
Den går også ganske ureint på 3 gir og nedover, i 4 og 5 med turtall over 2000rpm virka den bedre.
En på våler prata på at om hjernen ikke hadde god nok jording så gikk den i et "sikkerhetsmodus" og pøsa på 40% mer bensin av en
eller annen teit grunn - og det er annslagsvis denne prosentandelen jeg ligger på, kanskje litt mer og.
Kan dette stemme ? Bør vel isåfall gå over jordingspunktene. Hadde jo vært lettvint om dette er feilen.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 24 Jun 2014, 00:22
by Polo Classic
Hvilken chip og dyser bruker du? Tipper det har med lambda å gjøre. Den kontakten så ikke bra ut
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 24 Jun 2014, 11:56
by Sigurd
Økern er i sydligere strøk om dagen, så da kan jeg svare for han. Det er orginal chip og orginale dyser i denne bilen
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 30 Jun 2014, 23:33
by Oekern
Som Sigurd sier. Orginalt.
Kontakta ser ikke bra ut nei. Jeg flyttet over ledningene slik de
var på den gamle. Jeg vet jo ikke om forrige eier har gjort dette jallagreiene riktig heller.
Prøver og få tak i ledning med kontakt fra bilen til lamda, men det er jammenmeg ikke enkelt
og spore opp.
Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 01 Jul 2014, 00:03
by Mouh
får du ikke tak i kontakt så bruker du bare wago, ja det er litt "hjemme-mek" men det funker.