Økern´s Corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Og jeg er veldig enig ! Jeg skulle mer en gjerne hatt noe fra KW inox serien.

Men som alltid er det et men. Når man går på skole er det en viss grense på hvor mye man skal jobbe ved siden av skole. Selv har jeg 3 jobber og tjener greit nok. Men når man skal leva ta de penga som man får i lønn er det ikke så mye man sitter igjen med. Man må jo leve et sosialt liv og.
Det jeg prøver og si er at jeg ikke har råd til det. Jeg kan ta meg råd til det ved og spare i et halvt år kanskje, men det har jeg heller ikke mulighet til da det er andre ting på bilen som trenger omsorg.

Forstilling, kompressor, bremser forran, alle dempera + andre "godbiter" er ting på bilen min som må overhales/byttes. Så jeg må prøve og få gjort alt i riktig rekkefølge.Og da blir det vanskelig og spare opp til et dyrt coilovers sett ved siden av.

Jeg får gå for lavbudsjetts greier i starten, så får jeg se om jeg ikke har mulighet til og gå opp noen hakk på kvaliteten senere.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Økern´s Corrado

Post by Kristaafa »

Jeg fraråder deg virkelig å skorte på understellet. Jeg hadde akkurat samme tankene som deg når jeg nettopp hadde kjøpt min Corrado, og fant alle feilene på den ( :roll: ), og gikk for et "billigere" sett her i norge. Ett halvt år seinere var det nok, og jeg kjøpte et FK justerbart til akkurat samme prisen fra tyskland, da helt uten å jukse med momsen. Angrer litt på at jeg ikke sjekka litt rundt første gangen.

Her er en link til FK justerbart på Ebay.de LINK

Jeg har selv det som heter Sport Edition Plus, og er ganske fornøyd med det.

Om du ønsker noe annet enn FK ligger det drøssevis annet til salgs der også, noe er selvfølgelig dyrere der også, men jeg tror du vil bli mye mer fornøyd i lengden om du går for et "billig" justerbart fra tyskland, enn om du kjøper det du har kikka på her.

ENDA EN LINK

Just my $0.2
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Her gir du god tips !
Takker og bukker for det. Jeg skal titte og se litt.
Jeg får se hva det blir til. Må uansett vente til våren/sommern 09. De dempera jeg har nå får slite seg igjenom vinteren.
Men reesearch er fint.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da er jeg blitt lovt (tidligere i uka som var) at bilen skal bil ferdig iløpet av den nåkommende uke. Så da får man vente og se...
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da har fattern fått høre fra værste at bilen bare er og hente i morra..

Er bilen i orden ? Neppe.. Og skjifte toppakning hjalp ikke, så nå lurte han ikke på om det var sprekk i blokka. Wohoo. Muligens 5 siffra beløp nesten rett i dass.. Jeg skal be om og få se den gamle toppakningen for og se hvor dårlig den egentlig var....

Men noe ble fiksa da. Han fikk bytta ut strammehjulet til dynamo/lader reima.
Han skal også setta på en slik en bryter på vifta så den går kontinuerlig når denne slås inn.. Så da får me sjå om bilen blir kjørt eller taua i mora..

Skal ikke væra greit og ha drømmebilen gitt !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Økern´s Corrado

Post by smiken »

Ajj, surt :/ En kompis av meg har en motor til overs tror jeg :)
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Greit og veta.
Får se hvordan det står til med bilen i morra etter at jeg har henta´n...
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

jeg har en blokk til overs hvis du trenger.. det eneste er at den bør hones før man skal ta den i bruk..
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Flotters. G60 blokk ? Eller er blokka den samma til 9a og pg ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado

Post by wormy »

Tom kjørte vel med g60-motor og lysholm helt til noe tok kvelden. (Husker ikke hva det var.. Stempel?). Og siden han selger en blokk, går jeg ut ifra at det er den g60 blokka (pg) :)
Kjipt at å bytte toppakning ikke hjalp, hadde håpa å se corradoen din på et treff snart.. :(
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

det er en PG-blokk jeg har liggende.. og den er ikke lik 9A-blokka ;) det er forsåvidt den som i store deler skiller 9A og PG.

men som sagt den må hones opp og "kanskje" den på borres litt(den er lit slitt innvendig)
men dette er noe som Oslo Sylinderservice ikke skal ha så mye for å få gjort...
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja jeg hadde håpa og få bilen på treff selv snart.. Har jo bare vært med en gang stakkars...

Ja riktig. Da kontakter jeg deg om det skulle væra behov for det !
Får ta en snakk med værste når jeg skal hente den senere idag.

Jeg tror ikke bilen har fått sprekken nå i løpet av de 3 sisste månedene. Tror heller at den da har vært der en stund..
Men jeg stiller meg skeptisk til hele sprekken. Ser ingen grund til at den skulle ha sprekki..
Men.. Om blokka skulle ha en sprekk, så burde da dette gi noen bi-virkninger ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Jaah. Omsider kom da bilen himmat igjen..
Den gikk for egen maskin i litt over en km ca. Kanskje 2. Da begynnte den og koke.. Så vart det tauing med motor på tomgang (for og kunne bruke servo) men etter mye varme tempraturer og n 4/5 hundre meter av gangen var ikke detta den store greia heller. 3 L frostvæske gikk unda på en to-tre km, så skukke forrundre meg om toppakninga har røki igjen.. Endte da opp med og taue bilen død.. Funka det og..

Så da er situasjonen slik: Bilen vil bli satt bort i vinter og skilter blir levert inn. Skal spare meg opp penger i løpet av vinter, vår og sommer. Når jeg har nok penger så får jeg se om det blir ny motor eller en omfattende overhaling.
Så da får jeg kjøpe meg en bil som starter og går vær dag uansett i mens.. Får gjøre det når jeg får lønning fra sommerjobben jeg hadde i år..

Så da blir det mye dødt fra min side en stund.. Men for all del. Jeg håper på og væra med på det som skjer i klubben fremover !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Økern´s Corrado

Post by Kisseg60 »

Kjipt å høre sånt. men da er det bare å spare som en gud, og da får du jo en god motor vis du velger å bygge den opp igjen!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja. Blir spennende og se hvordan det blir. Det jeg frykter mest er at det ikke blir gjennomført og at den vil bli solgt som et prosjekt. Men jeg får prøve og holde ut og gjennomføre det.
Så ja. Som du sier, spare spare ! Får se om jeg ikke finner noen som kan bygge opp motoren min igjen.. SS Tuning tar vel på seg slike jobber ?

Edit: Christian. Du skjønner det jo selv. Blir dårlig med måler nå :P
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply