![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
my baby! VW Corrado G60 RS2 1.9l
Moderator: Moderators
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
I dag smørte jeg også opp den lastavhengige ventilen. Tror det var alt som skulle til, klarer i allefall fint å røre på den ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2001 Audi S4 Avant
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Hadde samme problem selv engang, hjalp å smøre den opp.JohnnyCorrado wrote:I dag smørte jeg også opp den lastavhengige ventilen. Tror det var alt som skulle til, klarer i allefall fint å røre på den
Det er en funksjon som ikke akkurat blir brukt så mye nei
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
BlackDragon07 wrote:Hadde samme problem selv engang, hjalp å smøre den opp.JohnnyCorrado wrote:I dag smørte jeg også opp den lastavhengige ventilen. Tror det var alt som skulle til, klarer i allefall fint å røre på den
Det er en funksjon som ikke akkurat blir brukt så mye nei
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2001 Audi S4 Avant
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
eller
![Image](http://www.streetdesign.no/images/produkter/45000/XL_c222232c3372de3a25ba9c6b5bf279c8.gif)
eller
![Image](http://www.streetdesign.no/images/produkter/45000/XL_86a106de4fa382d4dfc82531fb8c710d.jpg)
På de øverste ser det nesten ut som om det er selve reflektoren som er farget, med svart plast rundt og transparante glass... blir kanskje litt for spesielt!?
Tror egentlig jeg allerede har bestemt meg for de nederste.
2001 Audi S4 Avant
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Hva med helt røde? Kjøpte meg et par overlays til den øverste delen for å se hvordan det blir.
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Ser ikke helt forskjellen på de to øverste, men jeg syns den nederste så best ut ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Det ble dobbelposting med to like lykteglass øverst.
Uansett så har jeg funnet ut at jeg liker de nederste best.
Helrødt hadde vært fint på en mørk bil, hadde det en periode på min gamle dark burgundy pearl Corrado.
Tror litt svart også blir bra på denne![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Uansett så har jeg funnet ut at jeg liker de nederste best.
Helrødt hadde vært fint på en mørk bil, hadde det en periode på min gamle dark burgundy pearl Corrado.
Tror litt svart også blir bra på denne
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2001 Audi S4 Avant
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Ellers har jeg laget meg en liten liste over hva jeg har planer om å gjøre fremover:
-Justere CO-pot riktig og sorte ut A/F-problematikken. Nå går den rich på idle/lite gass, og lean på litt turtall/belastning.
-Bytte bensinfilter
-Skifte olje og filter igjen
-Bygge om kompressoren til self-contained. Har fått ei flaske "Supercharger Oil" i posten - takk for tipset fra Mouh!
-Etter hvert, få laget til bedre rørgater fra kompressor til cooler, og fra cooler til TB. Bytte alle slangeklemmer til noen i mer solid utførelse
-Nye baklykter, de rød/sorte i posten over. Ikke prioritet, men skal i allefall være på plass til neste sesong.
-Bytte sideblinkere til noen som står til nye baklykter. Har et sett liggende. Først må de feilsøkes, ref tidligere post.
-Har lyst på ny grillist/panserforlenger, lik som den jeg har. Den jeg har nå har noen små hull, trolig etter tidligere forsøk på montering
-Forsøke å rubbe vekk riper i klarlakken på panseret, evt lakke opp hele på nytt. Disse ripene fikk jeg i forfjor vinter etter lagring i fellesgarasje. Garantert gjort med vilje!
-Nye JBL-høyttalere foran? Heller ikke prioritet.
Tillegg:
Det har lenge irritert meg at nærlysene slukker når fjernlysene tennes, og at kun fjernlysene er koblet opp med relé.
Skal koble nærlysene også via relé, og kanskje koble sånn at nærlysene også er tent når fjernlysene tennes.
-Justere CO-pot riktig og sorte ut A/F-problematikken. Nå går den rich på idle/lite gass, og lean på litt turtall/belastning.
-Bytte bensinfilter
-Skifte olje og filter igjen
-Bygge om kompressoren til self-contained. Har fått ei flaske "Supercharger Oil" i posten - takk for tipset fra Mouh!
-Etter hvert, få laget til bedre rørgater fra kompressor til cooler, og fra cooler til TB. Bytte alle slangeklemmer til noen i mer solid utførelse
-Nye baklykter, de rød/sorte i posten over. Ikke prioritet, men skal i allefall være på plass til neste sesong.
-Bytte sideblinkere til noen som står til nye baklykter. Har et sett liggende. Først må de feilsøkes, ref tidligere post.
-Har lyst på ny grillist/panserforlenger, lik som den jeg har. Den jeg har nå har noen små hull, trolig etter tidligere forsøk på montering
-Forsøke å rubbe vekk riper i klarlakken på panseret, evt lakke opp hele på nytt. Disse ripene fikk jeg i forfjor vinter etter lagring i fellesgarasje. Garantert gjort med vilje!
-Nye JBL-høyttalere foran? Heller ikke prioritet.
Tillegg:
Det har lenge irritert meg at nærlysene slukker når fjernlysene tennes, og at kun fjernlysene er koblet opp med relé.
Skal koble nærlysene også via relé, og kanskje koble sånn at nærlysene også er tent når fjernlysene tennes.
Last edited by JohnnyCorrado on 09 Sep 2012, 19:35, edited 1 time in total.
2001 Audi S4 Avant
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Hvis du går inn på vangbo.no så har de skikkelig klemmer som holder!! Litt dyre, men de gjør jobben
Hvis du oppgir at du er ccn medlem så får du rabatt
Jeg tenkte jeg skulle gå for JBL selv. Hadde Pioneer i min forrige, syns ikke det låt så bra.
I dash`n
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=643&id=
I dørene
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=644&id=
Eventuelt i hattehylla
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hvis du oppgir at du er ccn medlem så får du rabatt
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jeg tenkte jeg skulle gå for JBL selv. Hadde Pioneer i min forrige, syns ikke det låt så bra.
I dash`n
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=643&id=
I dørene
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=644&id=
Eventuelt i hattehylla
http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Sweet! Det blir nok noen sånne type klemmer. Vil ha noe som sitter skikkelig!
Jeg har JBL Decade i hattehylla nå, og de låter meget bra. Det som sitter foran er av ukjent merke, og blir liksom litt borte i lyden fra JBL-ene baki. Har faktisk titta på akkurat de du limte der til å ha foran![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jeg har JBL Decade i hattehylla nå, og de låter meget bra. Det som sitter foran er av ukjent merke, og blir liksom litt borte i lyden fra JBL-ene baki. Har faktisk titta på akkurat de du limte der til å ha foran
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2001 Audi S4 Avant
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
En liten update igjen:
Har fått justert CO-pot sånn at idle er omtrent sånn den skal være.
Det hjalp også å montere en lambda til. Nå har jeg koblet slik at den tar seg av signalene til ECU-en, mens bredbåndslambdaen kun er en indikator.
Bilen går fortsatt litt magert under pådrag, men måleren går i allefall ikke bananas pga manglende signal til ECU![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nå ligger den stabilt på 14.6-14.7 så å si konstant. Det ideelle skal være rundt 12.6-12.7?!
Det kan være chippen ikke er helt optimal, evt må jeg ha større dyser og/eller FPR?!
Jeg må også sjekke om fan switchen eller sikringen til denne har tatt kvelden, for vifta slår seg ikke på. Switchen ble byttet når jeg bygget motoren.
Har fått justert CO-pot sånn at idle er omtrent sånn den skal være.
Det hjalp også å montere en lambda til. Nå har jeg koblet slik at den tar seg av signalene til ECU-en, mens bredbåndslambdaen kun er en indikator.
Bilen går fortsatt litt magert under pådrag, men måleren går i allefall ikke bananas pga manglende signal til ECU
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nå ligger den stabilt på 14.6-14.7 så å si konstant. Det ideelle skal være rundt 12.6-12.7?!
Det kan være chippen ikke er helt optimal, evt må jeg ha større dyser og/eller FPR?!
Jeg må også sjekke om fan switchen eller sikringen til denne har tatt kvelden, for vifta slår seg ikke på. Switchen ble byttet når jeg bygget motoren.
2001 Audi S4 Avant
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Hva er mager verdi vs fet verdi? Over 15= mager?
Angående vifta di så hadde jeg samme problem, har du prøvd å kortslutte den?
På min så viste det seg at selve "switchen" hadde et irra belegg på seg og ble derfor oppfattet som defekt.
Angående vifta di så hadde jeg samme problem, har du prøvd å kortslutte den?
På min så viste det seg at selve "switchen" hadde et irra belegg på seg og ble derfor oppfattet som defekt.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Noe sånt. Husker ikke om det er 15, noe eller 16 der "rødmerkingen" begynner.BlackDragon07 wrote:Hva er mager verdi vs fet verdi? Over 15= mager?
Angående vifta di så hadde jeg samme problem, har du prøvd å kortslutte den?
På min så viste det seg at selve "switchen" hadde et irra belegg på seg og ble derfor oppfattet som defekt.
Uansett så går den gradvis nedover under pådrag, så det er ikke sikkert ting er så ille likevel
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jeg hadde det for meg at den skulle gå på 12,xx tvert man tro på bittelitt, men det gjør det jo ikke.
Angående vifta så skal jeg bytte fan switch og termostat. Trolig tar jeg det i løpet av helga. Det begynner snart å bli tid for å sette vekk bilen for vinteren, men det hadde vært godt å få dette unnagjort først. Vurderer også å sette inn en vanlig termostat for å se om jeg får en mer stabil driftstemp.
Ellers har jeg vært plaget med litt vann på gulvet foran høyre baksete etter at det har regnet. Må se om det er en eller annen drenering som har tettet seg.
2001 Audi S4 Avant
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Sist helg bytta jeg termostat og fan switch, og det hjalp betraktelig. Det viste seg nemlig at jeg faktisk hadde glemt å montere termostat... må fortsatt ha hatt promille når det ble gjort
Jeg satt også inn bilen for vinteren.
Noen småting jeg skal begynne på til våren:
-Nye baklykter? (ref tidligere post)
-Justere butterfly valven sånn den skal være, tidligere eier nevnte at han hadde fiklet litt med den
-Bygge om kompressoren til self contained. Burde jeg egentlig gjort i år, men det var fint å få kjørt litt før sesongen var helt over.
-Finne ut hvorfor jeg ikke får mer enn 0.7 bar ladetrykk. Det kan være lekkasje en plass, alternativt ISV som lekker eller butterfly valve som ikke stenger skikkelig.
-Nye rør fra kompressor til intercooler og fra intercooler til innsug! I dag så er det en fin blanding av 2" og 2,5". Jeg vet ikke hvor mye det har å si, men kan ikke tenke meg at det er optimalt for flow eller respons.
Nå ser det omtrent sånn ut:
![Image](http://i1229.photobucket.com/albums/ee480/johnnycorrado/ic-piping.jpg)
Jeg må altså finne på noe lurt der, for det er ganske trangt der røret ut fra kompressoren går.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Jeg satt også inn bilen for vinteren.
Noen småting jeg skal begynne på til våren:
-Nye baklykter? (ref tidligere post)
-Justere butterfly valven sånn den skal være, tidligere eier nevnte at han hadde fiklet litt med den
-Bygge om kompressoren til self contained. Burde jeg egentlig gjort i år, men det var fint å få kjørt litt før sesongen var helt over.
-Finne ut hvorfor jeg ikke får mer enn 0.7 bar ladetrykk. Det kan være lekkasje en plass, alternativt ISV som lekker eller butterfly valve som ikke stenger skikkelig.
-Nye rør fra kompressor til intercooler og fra intercooler til innsug! I dag så er det en fin blanding av 2" og 2,5". Jeg vet ikke hvor mye det har å si, men kan ikke tenke meg at det er optimalt for flow eller respons.
Nå ser det omtrent sånn ut:
![Image](http://i1229.photobucket.com/albums/ee480/johnnycorrado/ic-piping.jpg)
Jeg må altså finne på noe lurt der, for det er ganske trangt der røret ut fra kompressoren går.
2001 Audi S4 Avant
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Hvis du kjøper et ralley bend outlet, (får kjøpt den på arz-tuning) og en rallye intercooler (fra f.eks bar-tek-tuning) så behøver du KUN en slange fra g-laderen til intercooleren og den er 3", mener jeg å huske.JohnnyCorrado wrote: Jeg må altså finne på noe lurt der, for det er ganske trangt der røret ut fra kompressoren går.
På min forrige så endte jeg opp med lavere trykk når jeg hadde en masse overganger mellom 2"-3" fra g-lader og frem til innsuget.
Blir denne klar for en svenske tur i år da?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion