Page 17 of 27
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 31 Jul 2012, 15:46
by JohnnyCorrado
Endelig fikk jeg orden på den forbanna overføringa. Måtte file ut sporet på sjalterarmen som wiren sitter på, slik at den kunne flyttes enda mer til den ene siden.
Noe må ha fått seg en strekk en plass, for det skal jo ikke være sånn. Nå funker det i allefall fint

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 31 Jul 2012, 22:44
by Oekern
Deilig !

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 01 Aug 2012, 00:20
by BlackDragon07
Bra du fikk det i orden
Kjører du med short shift eller stock?
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 03 Aug 2012, 19:58
by crab
Har du noen bilder av olje tur/retur fra lysholmen?
Noe jeg ikke får helt til å stemme med min
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 04 Aug 2012, 02:56
by Mouh
crab wrote:Har du noen bilder av olje tur/retur fra lysholmen?
Noe jeg ikke får helt til å stemme med min
ang olje på disse så kan du gjøre det det gjør på 2.gen Lysholm (som Glennern og Torpern her brukte) å kjøre på med et lukket system i stedet for å bruke motoroljen.
noe jeg har planer om å gjøre på min egen, bruker da altså denne oljen:
link altså man fyller opp til en visst nivå med denne og lukker igjen, uten å bruke noe tur/retur.
har lest flere steder at dette gir en kaldere lader og at det holder bedre, samt at man slipper å få evt metall fra motor inn i laderen, som da også er ganske mye mere følsom for slikt.
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 13 Aug 2012, 18:06
by JohnnyCorrado
Jepp, digg
EU-kontroll på fredagen, så blir det nok litt kjøring før sesongen er over hvis kontrollen går bra.
BlackDragon07: stock!
crab: mener det skal være noen bilder lenger frem i tråden som tydelig viser det.
Mouh: har tenkt på self-contained, men visste ikke om det bare var å gjøre det med den kompressorutgaven jeg har, eller om det krevde noe spesielt.
Skal så absolutt vurdere å gjøre det!
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 13 Aug 2012, 21:41
by Mouh
JohnnyCorrado wrote:
Mouh: har tenkt på self-contained, men visste ikke om det bare var å gjøre det med den kompressorutgaven jeg har, eller om det krevde noe spesielt.
Skal så absolutt vurdere å gjøre det!
http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?p=101450 <-- der ser du for eks en som har gjort det

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 17 Aug 2012, 13:11
by JohnnyCorrado
Mouh wrote:JohnnyCorrado wrote:
Mouh: har tenkt på self-contained, men visste ikke om det bare var å gjøre det med den kompressorutgaven jeg har, eller om det krevde noe spesielt.
Skal så absolutt vurdere å gjøre det!
http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?p=101450 <-- der ser du for eks en som har gjort det

Pussig, samme fyren skrev innlegg om det i min tråd på CCC ;o)
I prinsippet så er det bare snakk om å fylle opp en viss mengde av den olja, og deretter plugge igjen flensene der feed line osv har vært tilkoblet? Trenger den noen slags utånding, eller kan den være helt lukket? Ser ut som om han har laget en åndeslange til catch tank.
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 9. jul
Posted: 17 Aug 2012, 13:37
by Mouh
JohnnyCorrado wrote:Mouh wrote:JohnnyCorrado wrote:
Mouh: har tenkt på self-contained, men visste ikke om det bare var å gjøre det med den kompressorutgaven jeg har, eller om det krevde noe spesielt.
Skal så absolutt vurdere å gjøre det!
http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?p=101450 <-- der ser du for eks en som har gjort det

Pussig, samme fyren skrev innlegg om det i min tråd på CCC ;o)
I prinsippet så er det bare snakk om å fylle opp en viss mengde av den olja, og deretter plugge igjen flensene der feed line osv har vært tilkoblet? Trenger den noen slags utånding, eller kan den være helt lukket? Ser ut som om han har laget en åndeslange til catch tank.
det er nok dumt å ha det hermetisk lukket, tror nok jeg ville gjort som han har gjort å lage seg en slik utånding.
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Posted: 17 Aug 2012, 18:31
by JohnnyCorrado
Mouh wrote:det er nok dumt å ha det hermetisk lukket, tror nok jeg ville gjort som han har gjort å lage seg en slik utånding.
Enig i det.
Bilen var forsåvidt på EU-kontroll i dag, og jeg var skikkelig spent på utfallet i og med at bilen har stått i ro siden i fjor sommer.
Resultat: 4 stk 2-erfeil
2 Lastavhengig ventil sitter fast
2 Retningslys - defekter sideblink
2 Nødsignallys - defekt bryter
2 CO > 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 f.o.m 1. jan 2004) eller utenfor fabrikatens verdiområde
Retningslysene må jeg feilsøke. Når man blinker til venstre, så blinker fremre og bakre blinklys normalt, men ikke sideblinkeren.
Når man blinker til høyre, blinker fremre og bakre blinklys for fort... kan være defekt pære på den siden, men på andre siden vet jeg ikke.
Nødblink: bryteren virker, men er litt slarkete sånn at den henger seg opp hvis man ikke vet hvordan man skal trykke den inn.
Dersom blinklysene er koblet via den, så kan det jo hende det løser blinklysproblematikken når jeg bytter denne.
Den lastavhengige ventilen vet jeg ikke hva det lønner seg å gjøre med... bytte hele shiten?
CO-en vet jeg heller ikke. Sette på 3 bars FPR før kontroll? Justere CO-potmeter?
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Posted: 20 Aug 2012, 09:04
by wormy
JohnnyCorrado wrote:
Retningslysene må jeg feilsøke. Når man blinker til venstre, så blinker fremre og bakre blinklys normalt, men ikke sideblinkeren.
Når man blinker til høyre, blinker fremre og bakre blinklys for fort... kan være defekt pære på den siden, men på andre siden vet jeg ikke.
Tror ikke den skal blinke for fort om en pære er defekt..? Det er vel stort sett kun "eldre" biler som gjør det? Litt usikker..
JohnnyCorrado wrote:CO-en vet jeg heller ikke. Sette på 3 bars FPR før kontroll? Justere CO-potmeter?
Hva havnet du på i CO, da? Burde helst vite hvilken verdi du fikk før vi kommer med forslag..

Men ja, du kan justere CO-pot noe.. (Høyere motstand = mindre bensin = lavere CO.)
En 3bar FPR kan også hjelpe noe, selv om lambdaen stort sett "overstyrer" alt.
50-50 på tanken med bensin / E85 vil også redusere CO-en betraktelig..

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Posted: 21 Aug 2012, 07:07
by JohnnyCorrado
wormy wrote:JohnnyCorrado wrote:
Retningslysene må jeg feilsøke. Når man blinker til venstre, så blinker fremre og bakre blinklys normalt, men ikke sideblinkeren.
Når man blinker til høyre, blinker fremre og bakre blinklys for fort... kan være defekt pære på den siden, men på andre siden vet jeg ikke.
Tror ikke den skal blinke for fort om en pære er defekt..? Det er vel stort sett kun "eldre" biler som gjør det? Litt usikker..
JohnnyCorrado wrote:CO-en vet jeg heller ikke. Sette på 3 bars FPR før kontroll? Justere CO-potmeter?
Hva havnet du på i CO, da? Burde helst vite hvilken verdi du fikk før vi kommer med forslag..

Men ja, du kan justere CO-pot noe.. (Høyere motstand = mindre bensin = lavere CO.)
En 3bar FPR kan også hjelpe noe, selv om lambdaen stort sett "overstyrer" alt.
50-50 på tanken med bensin / E85 vil også redusere CO-en betraktelig..

Nødblinkbryter er på vei i posten, det kan jo hende den også har noe med blinklysene å gjøre.
Jeg skal uansett sjekke alle pærer og feilsøke der.
Den lastavhengige ventilen skal jeg prøve å smøre opp, og hvis det ikke hjelper så får jeg bytte den.
Målt CO: 3,20
Hvor mye skal det være?
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Posted: 21 Aug 2012, 15:34
by BlackDragon07
Litt usikker, men lurer på om den skal være under 0.5.
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Posted: 21 Aug 2012, 16:44
by wormy
BlackDragon07 wrote:Litt usikker, men lurer på om den skal være under 0.5.
stemmer det
Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 17. au
Posted: 23 Aug 2012, 21:13
by JohnnyCorrado
Da har jeg bytta blinklys/nødblinkbryter, så da er i allefall den tatt hånd om.
Sideblinkerne på skjermen virker fremdeles ikke. Merkelig feil, det der.
Blinker man til venstre, så blinker det foran og bak i normalt tempo, men ikke på skjermen.
Blinker man til høyre, så blinker det foran og bak i "ødelagt pære"-tempo, men ikke på skjermen.
Setter man på nødblinken, så blinker det foran og bak, men ikke på skjermene.
Skal prøve å bytte pærer. Kan være det funker på høyresiden, men på venstre må det være dårlig kontakt.
Evt irring eller overslag i pæreholderen som gjør at den tror pæra virker?