Page 15 of 22
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 22 Feb 2010, 23:08
				by Ron
				Jeg trudde du måtte slipe bort den tappen for å få på Grenrør?
Du tenker på den som henger ned midt på?
Husk det er ikke krise om du i værste tilfelle slipe hull, bare å få noen som sveise alu til å lappe det 

 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 22 Feb 2010, 23:10
				by ildmar
				Ron wrote:Jeg trudde du måtte slipe bort den tappen for å få på Grenrør?
Du tenker på den som henger ned midt på?
jepp den som henger ned der ja .. som til "valig" er festet til eksos manifold... 
satte på grenrøret først for så å sette på insuget.. kanskje enklere å gjøre det motsatt rekkefølge?
 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 22 Feb 2010, 23:11
				by Ron
				kapp den bort du 

 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 22 Feb 2010, 23:15
				by ildmar
				Ron wrote:kapp den bort du 

 
hehe okei da gjør jeg det 

 er sikkert ikke hul den?
 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 22 Feb 2010, 23:18
				by Ron
				99.99% sikker på at den skal slipes bort med montering av turbo-manifoild 

 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 22 Feb 2010, 23:21
				by ildmar
				Ron wrote:99.99% sikker på at den skal slipes bort med montering av turbo-manifoild 

 
hehe okei da er det greit ; D
så på guiden til ATPturbo nå og der var den hvertfall borte 

 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 23 Feb 2010, 08:52
				by Kristaafa
				Jeg har gjort dette selv, og tappen må av for å få plass. Måtte også frisere litt rundt innsugstraktene for å få den nye turbomanifolden til å passe skikkelig.
			 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 23 Feb 2010, 10:05
				by ildmar
				Kristaafa wrote:Jeg har gjort dette selv, og tappen må av for å få plass. Måtte også frisere litt rundt innsugstraktene for å få den nye turbomanifolden til å passe skikkelig.
okei .. er det tjukt metall på insuget?
 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 23 Feb 2010, 23:17
				by ildmar
				Liten update nå! 
 
Fikk gjort ganske mye i dag i grunn montert turbo og tilpasset insuget slikt at det går rett innpå. Monterte av spjeldhuset og da ble det MYE elnklere å få det på plass 

Egentlig så kunne jeg blitt ferdig i dag men så skjedde det store at det var en oljekobling som knakk 

 (Bestilte ny i stad så regner med å få den på fredag). Så fikk ikke gjort så mye mer annet en at jeg er i god gang med downpipen og ordna olje retur 
 
Bilde av turbo:

(Var den koblingen som skulle settes på den glå nippelen der som knakk)
Insug prøves:
 
Har også fått montert en ny turbotryks måler men glemte å ta bilde av dette... 

I tilegg var jeg innom bilensvarehus og ble litt overaska når jeg skulle kjøpe olje... Tok med meg en 5L med penzoil 10w-40 også så jeg på kviteringa etterpå og da hadde jeg ikke betalt mer en 159,- dette må da ha vært ganske billig? 

 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 02 Mar 2010, 12:24
				by ildmar
				Går det ann å bytte driv reim utenom å ta av vannpumpereima?
evt hvordan får man av/på vannpumpereima?
			 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 02 Mar 2010, 15:34
				by Ron
				Om du slakker på strammebolten i framkant på pumpa, så er det bare å ta av servo reima.
			 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 04 Mar 2010, 16:28
				by ildmar
				Ron wrote:Om du slakker på strammebolten i framkant på pumpa, så er det bare å ta av servo reima.
det er jo mange bolter der og jeg prøvde men var ingen av di som hjalp noen ting ..
 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 04 Mar 2010, 18:04
				by Ron
				ildmar wrote:Ron wrote:Om du slakker på strammebolten i framkant på pumpa, så er det bare å ta av servo reima.
det er jo mange bolter der og jeg prøvde men var ingen av di som hjalp noen ting ..
 
Er en laaaaang bolt i framkant som har en eneste funksojn, å det er stramming. Mulig du må løsne litt
på de rundt for å få pumpa løs.
 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 04 Mar 2010, 18:06
				by Mouh
				hvis ikke så kan du gjøre det samme som jeg jeg har gjort nesten hver gang jeg skal ha den reima av og på:
stikke en skrutrekker inn mellom reimhjulet og reimen, og dra motoren rundt for hånd, og VIPS!!.. den er av 

 
			
					
				Re: Ildmars corrado
				Posted: 04 Mar 2010, 18:20
				by ildmar
				Mouh wrote:hvis ikke så kan du gjøre det samme som jeg jeg har gjort nesten hver gang jeg skal ha den reima av og på:
stikke en skrutrekker inn mellom reimhjulet og reimen, og dra motoren rundt for hånd, og VIPS!!.. den er av 

 
hehe ja var inne på tanken så trur jeg skal gjøre det 
