Page 15 of 40

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Aug 2013, 09:26
by g60
er ikke håndbrekkdelen fjærbelastet på caliperen?
mente wiren skulle inn på den håndbrekkarmen så fram igjenom røret under bilen og inn til håndbrekket,og der stramme/slakke de med de 2 skruene?
ble litt usikker,men eg tror ikke det andre alternativer for stramming/slakking...

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Aug 2013, 21:35
by BlackDragon07
Du har helt ritig g60, det er antagligvis den fjæra bare som ikke har trekt seg helt tilbake som den skulle.
Den har trekt seg tilbake nå, men får feilsøke litt på hvorfor den gikk så trekt.

Liten update

De hadde tydligvis problemer med å få av orginal fangeren den gangen de satte på Rieger fangeren.
Så de skummet den bare på :shock:
Image
de fantastiske skruene som satt i, de satt godt for å si det mildt :evil:
Image

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Aug 2013, 21:41
by g60
haha..skum funker til mye rart :-)

den caliperen som henger,er den ny eller kjøpte du en brukt?

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Aug 2013, 22:03
by BlackDragon07
Ja stort bruk område på skum tydligvis :lol: :lol:
Det er på den nye ja.

Re: The Black Emperor

Posted: 07 Aug 2013, 22:28
by g60
rart at den henger seg opp når den er ny...
eg har overhalt flere calipere,og grunnen til at de henger seg opp er at den gummipakken som er inni armen går tom for grisog det er bare sånn tjukk smørje igjen inni der..
prøv å trykke armen ned,og se om den "spretter" opp igjen eller om den siger opp..
den er ganske stram når den er ny,og skal sprette opp igjen..

Re: The Black Emperor

Posted: 17 Aug 2013, 23:46
by BlackDragon07
g60 wrote:rart at den henger seg opp når den er ny...
eg har overhalt flere calipere,og grunnen til at de henger seg opp er at den gummipakken som er inni armen går tom for grisog det er bare sånn tjukk smørje igjen inni der..
prøv å trykke armen ned,og se om den "spretter" opp igjen eller om den siger opp..
den er ganske stram når den er ny,og skal sprette opp igjen..
Takk for bra tips g60 :D Skal se nærmere på det imorgen.

Re: The Black Emperor

Posted: 18 Aug 2013, 00:19
by BlackDragon07
Liten update :D

Etter jeg omsider fikk av den j"#¤% rieger fangeren så kunne eksosanlegget bli 100% ferdig :D
Bilen opp på bukk så da ble det litt lettere å et ordentlig bilde av eksosanlegget :D
Image
Fin stuss :wink:
Image
Orginal fanger :mrgreen: :mrgreen:
Image
Gule foringer :)
Image
Gult er kult :wink:
Image

Men med disse bilene så er det ikke alltid bare fryd :evil:
På vei inn til treff i dag så begynner temp`n å trøble pga den mister vann. Får hanke den hjem etter treffet heldigvis.
Men finner fortsatt ikke lekasjen?!

Virker som den kommer bak selve motoren og drypper tidvis nedpå grenrøret.
Hørte freselyder i fra slangen som går inn i kupen/torpedoveggen.

Noen som vet hva/hvor feilen kan ligge?

Re: The Black Emperor

Posted: 18 Aug 2013, 20:34
by Oekern
For at det skal treffe grenrøret så kommer jeg bare på skjøten som er til høyre for toppen (når du står med motorromet forran deg)
Det er en skjøt nær slangen som går til innsuget. Kan være verdt og sjekke at den er feilfri.

Re: The Black Emperor

Posted: 18 Aug 2013, 21:36
by BlackDragon07
Takk for tipset, skal sjekke det nærmere imorgen.
Er rundt der et sted det lekker og ikke fra selve motoren.

Har forøvrig bestemt meg for å ta av det coilover settet (ABT) som sitter på.
Syns ikke det gir meg nok kontakt med underlaget ved litt aktiv kjøring.

Så da blir det Monroe reflex progresive gassdempere foran og bak, Eibach fjærer med 35mm senk bak og Autotechnics fjærer med 40mm senk foran.

Re: The Black Emperor

Posted: 19 Aug 2013, 11:37
by BlackDragon07
Fått sjekket litt idag og jeg tror jeg har lokalisert lekasjen :D
Slangen inn til varmeregisteret lekker i skjøten, når jeg klemmer litt på slangen så renner det ut og rett nedpå grenrøret/eksosen.
Så da er det bare å få tetta den :D

Re: The Black Emperor

Posted: 19 Aug 2013, 15:08
by BlackDragon07
Er det noen som har byttet de overgangene som sitter i torpedoveggen for varmeregisteret?
Begge er knekt, den ene holder. Mens den andre har knekt av helt inne ved veggen.

Re: The Black Emperor

Posted: 19 Aug 2013, 16:01
by g60
tror du må bytte varmeregister da..litt trasig jobb:-(

Re: The Black Emperor

Posted: 19 Aug 2013, 16:27
by BlackDragon07
Hm det var det jeg var litt redd for. Ut med hele dashbordet,det er en stoe jobb.
Kan jeg bypasse varmeregisteret og kjøre uten?

Re: The Black Emperor

Posted: 19 Aug 2013, 17:11
by g60
ang bypass vet eg ikke, men du trenger ikke ta ut hele dashn..du kommer til ifra passasjersiden..eg fant en link på det når eg byttet min for ett par år siden..skal se om eg finner det igjen..

Re: The Black Emperor

Posted: 19 Aug 2013, 18:30
by BlackDragon07
Legg gjerne linken ut :-)
r det mye jobb?