Page 15 of 27

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 9. des

Posted: 10 Dec 2011, 11:07
by BlackDragon07
Motoren ser knall ut :D
Planer om å lakke toppen og?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 9. des

Posted: 10 Dec 2011, 12:46
by JohnnyCorrado
Takk:)

Nei, den skal være sånn. Har et "svart/blankt"-tema gående som jeg liker :)

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 9. des

Posted: 24 Dec 2011, 00:20
by JohnnyCorrado
En stund siden jeg har oppdatert noe her...
Motoren ble heist ned i bilen i går, og alt ble montert i dag. Fylte på olje og frostvæske, og oppdaget en liten lekkasje.
Vanskelig å se hvor det kommer fra, men gjetter på vannpumpa. Får prøve å ta av braketten som holder kompressoren sånn at jeg kan etterstramme boltene på vannpumpa litt. Vet egentlig ikke om noen andre plasser det kan lekke der. Det så ut som vannet kom fra baksiden av blokka, ned fra bunnpanna. Det følger vel bunnpannepakninga rundt og drypper ned på laveste punkt.
Ellers så må jeg få av nippelen/tilkoblinga på slavesylinderen til clutchen, da jeg skal bytte hele shiten (den poppa plutselig ut når jeg byttet trøstelageret).
Det som gjenstår er:

1) Få løs den nippelen så jeg kan bytte slavesylinderen
2) Trekke til bolten på veiva SKIKKELIG
3) Spore lekkasjen og utbedre den
4) Montere resten av fronten på bilen og skru på panseret
5) Oppstart...

Skal se om jeg får lagt opp noen bilder snart... God jul!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 24. des

Posted: 24 Dec 2011, 02:23
by wormy
Angående vannlekkasjen, sjekk frostpluggene på baksiden av blokka (3 stk), samt "dekslet" bak registerreimene. Alltid kjedelig med sånnt, men greit å oppdage det tidlig iallefalll. God jul :)

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 24. des

Posted: 24 Dec 2011, 12:35
by JohnnyCorrado
Takk for tipset, det skal jeg :D
Det kan godt hende det er det "hullet" på siden. Det lot seg ikke gjøre å skaffe ny o-ring til å ha inni der, så jeg brukte den gamle i kombinasjon med pakning på boks.
Det er i allefall ikke umulig å få det tett hvis det er der lekkasjen kommer fra.
God jul til deg og! :mrgreen:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 24. des

Posted: 24 Dec 2011, 14:22
by Oekern
Da er du jo snart i mål da :wink:
Du er jo i veldig god rute m.t.p våren !

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 24. des

Posted: 26 Dec 2011, 10:58
by JohnnyCorrado
Oekern wrote:Da er du jo snart i mål da :wink:
Du er jo i veldig god rute m.t.p våren !
Det er jeg i allefall :mrgreen:

Klarte ikke å la verktøyet hvile i går heller, måtte bort og klå litt.
Fikk tatt av det dekselet som jeg mistenkte for lekkasje og gått på med sandpapir og pakning på boks.
Jeg så at det var der frostvæska kom fra, så nå tror jeg at jeg har fått bukt med problemet.
Fikk også løsnet tilkoblinga på slavesylinderen og montert den nye:)
En liten times arbeid igjen, så blir det forhåpentligvis oppstart!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm - oppdatert 24. des

Posted: 02 Jan 2012, 00:26
by JohnnyCorrado
En siste update:
Image
Image
Image
Image
Image

Fikk endelig trekt til hovedbolten på veiva skikkelig i dag også. Skulle prøve å dra den noen runder på starteren, men starteren reagerer ikke i det hele tatt.
Det kommer bare en klikkelyd fra en eller annen plass under panseret (høres ut som ved innsuget eller fuelrail?), som jeg ikke har lagt merke til før. Nå skal det nevnes at jeg aldri har stått med hodet under panseret i det bilen har forsøkt å starte... Starteren reagerer i allefall ikke på noen som helst måte. Er det noen sikring eller relé til denne jeg kan sjekke? Starteren har nok sett bedre dager, men den fungerte i allefall før motoren ble tatt ut.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 2. jan

Posted: 02 Jan 2012, 09:02
by g60
lite strøm på batteriet?

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 2. jan

Posted: 02 Jan 2012, 13:47
by JohnnyCorrado
g60 wrote:lite strøm på batteriet?
målte ca 15.5v på det og alt av lys og elektrisk fungerer, men kan sikkert være smart å booste det litt i og med at det har stått siden august...

err... 14.5

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 2. jan

Posted: 02 Jan 2012, 14:13
by g60
prøv å dunke litt i starteren med en hammer..eg hadde girkassen min av,og da var det komt litt feil press inni der når eg satte inn igjen motoren..det hjalp på min...

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 2. jan

Posted: 02 Jan 2012, 16:59
by Kisseg60
kan hende startern har satt jeg ja, siden den har stått en stund.
Du hører vel innslaget som står å slår. Prøv som g60 sier å dunke litt på starter med en hammer
når noen prøver å starte.

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 2. jan

Posted: 03 Jan 2012, 14:16
by JohnnyCorrado
Prøvde såvidt å kakke litt på det sist, men var knapt borti. Skal prøve litt igjen i dag!
Om ikke det hjelper, skal jeg prøve å bypasse tenningsbakstykket for å se om det er der feilen kan være.
Takk for tipsene!

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 2. jan

Posted: 03 Jan 2012, 15:09
by PaulusB
Nice :mrgreen:

Re: my baby! '89 Corrado G60/Lysholm 1.9l - oppdatert 2. jan

Posted: 04 Jan 2012, 08:26
by JohnnyCorrado
Prøvde bypass av tenningsbakstykket, men det samme skjedde (eller mer korrekt, ingen ting skjedde).
Starteren får alt den skal ha av styrestrøm, + og jord. Dermed ser jeg ingen annen løsning enn at innslaget er defekt. Tok den ut i går, blir nok å bestille en ny i dag. Hadde ikke skruene på innslaget vært så slitte, skulle jeg åpnet den og sett.