Økern´s Corrado
Moderator: Moderators
Re: Økern´s Corrado
Ja der ja. Takk tak
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado
Så ved hjelp av kom.test kan man finne ut om toppakning er hel eller ikke ? er litt grønn på det her ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado
Hvis topp-pakning er gåen vil det lekke luft ut fra sylinderen, og kompresjonen vil synke, så for å svare på spørsmålet ditt; Ja, en komptest kan avdekke en dårlig topp-pakning.
![Image](http://i275.photobucket.com/albums/jj314/Kristaafa/Diverse/BWsigcopy.jpg)
Re: Økern´s Corrado
Kjempefint. Får denne testen får man tatt uten og ta av toppen ? Da ber jeg han ta en kom.test før han skrur greia fra hverandre og jeg må betale i dyre dommer.. (Som jeg ikke har råd til)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado
jeg har nettopp komptestet min motor, og det er 0 stress.. bare ta ut pluggene og inn med testeren i plugghullet på den sylinderen man vil teste, så drar man bare på starteren..Oekern wrote:Kjempefint. Får denne testen får man tatt uten og ta av toppen ? Da ber jeg han ta en kom.test før han skrur greia fra hverandre og jeg må betale i dyre dommer.. (Som jeg ikke har råd til)
Re: Økern´s Corrado
Åy ! Så enkelt. Genialt !
Takk for hjelp !
Takk for hjelp !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- jonasfritsch
- Posts: 149
- Joined: 14 Jul 2008, 11:49
- Location: oslo
Re: Økern´s Corrado
et annet symptom på at toppakningen har røket er at det er hvit gugge rundt oljepåfyllings lokket.
når kjølevann blander seg med olje blir det en hvit grøtlignende gugge.
- er det mye "grøt" rundt om kan det hende toppaknignen er gåen.
-er det litt "grøt" kan det bare være kondens.. men sjekk for sikkerhets skyld.
sjekk også kjølevann. mister du kjølevann?
hvis toppakningen er gåen så kjør bilen så lite som overhode mulig.., med en deffekt toppakning kommer det mest sannsynlig kjølevann i sylinderene, da vil du få slitekanter på sylinderveggene, og er du riktig uheldig da, må kanskje motorblokka di hones, eller i verstefall borres opp. det koster peeeeeng:P
når kjølevann blander seg med olje blir det en hvit grøtlignende gugge.
- er det mye "grøt" rundt om kan det hende toppaknignen er gåen.
-er det litt "grøt" kan det bare være kondens.. men sjekk for sikkerhets skyld.
sjekk også kjølevann. mister du kjølevann?
hvis toppakningen er gåen så kjør bilen så lite som overhode mulig.., med en deffekt toppakning kommer det mest sannsynlig kjølevann i sylinderene, da vil du få slitekanter på sylinderveggene, og er du riktig uheldig da, må kanskje motorblokka di hones, eller i verstefall borres opp. det koster peeeeeng:P
-Vw Corrado G60 Club Sport
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific
Corrado; there is no substitute
![Image](http://vwcorrado.de/avatar/banner_vwcorrado_de_2.jpg)
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific
Corrado; there is no substitute
![Image](http://vwcorrado.de/avatar/banner_vwcorrado_de_2.jpg)
Re: Økern´s Corrado
ja jeg har hørt dette at det er skadelig for blokka og bli kjørt med defekt toppakning.. Så jeg har litt nerver tlf neste fra værste, da jeg faktisk har kjørt med den (Trodde jo det var vifta som var gåen) Kjørt ikke så mye, typ 1 km ellerno. Ikke så mye at bilen kokte værtfall ! Det passa jeg veldig godt på, men skaden kan jo allt ha skjedd.. så. Blir spennende og sjå ja.. Ang. kjølevann. Kan ikke ense at jeg har mista noe som helst. Har heller ikke lakt merke til "grøten".
Men kommer det kjølevann i sylinderne ? Vann (og kjølevann?) er vel det eneste som klarer og ta knekken på G60 rådene det vel ?
Men kommer det kjølevann i sylinderne ? Vann (og kjølevann?) er vel det eneste som klarer og ta knekken på G60 rådene det vel ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- jonasfritsch
- Posts: 149
- Joined: 14 Jul 2008, 11:49
- Location: oslo
Re: Økern´s Corrado
det kan komme kjølevann i sylinderene dine, men er ikke altid det skjer. 1 km går helt fint.. men rart at ingen av symptomene som tap av kjølevæske eller grøt i olja har oppstått...
-Vw Corrado G60 Club Sport
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific
Corrado; there is no substitute
![Image](http://vwcorrado.de/avatar/banner_vwcorrado_de_2.jpg)
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific
Corrado; there is no substitute
![Image](http://vwcorrado.de/avatar/banner_vwcorrado_de_2.jpg)
Re: Økern´s Corrado
Ok. Fint. Er det jeg syns jeg er litt rart og. Ettersom at han værste karen er så utrolig sikker på at den har røki. Men men. Kan vel hende densåvidt er defekt og.. Og bivirkningene ikke blir så mange/store
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado
Kan vel snart kjøpe en annen motor nå hvis detta andre blir altfor dyrt ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Corrado G60
Re: Økern´s Corrado
Har vært inne på tanken på ny bil... men, vi får sjå hvor lenge bilen holder etter at jeg får den igjen fra værste nå..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado
Desverre ikke.. Er avhengi av en "Litt" billigere og mye mer driftsikker bil gitt.. Titta endel på CRX. hehe
Men. Jeg får se det ann. Får se hvor lenge den holder etter at jeg får den igjen fra værste nå..
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Men. Jeg får se det ann. Får se hvor lenge den holder etter at jeg får den igjen fra værste nå..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado
jeg ser ikke helt problemt, Corrado er ikke noe mere/mindre driftsikker enn noen annen bil... det gjelder bare å være litt i forkant...