Page 13 of 19

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 26 Nov 2008, 16:04
by Kristaafa
Her går det mer på budsjett og hvilke deler som skal bestilles, enn selve jobben, men alltid hyggelig med folk på besøk på verkstedet! :)

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 26 Nov 2008, 16:52
by Kisseg60
Mouh wrote:
Kristaafa wrote: Ja, jeg satser på å ha den klar igjen til snøen går, så får vi jo se hvilket år det blir :lol:
haha, samme regelen som prosjektet mitt lever etter det jo !

Ikke skryt på deg no nå. han mener når snøen går til våren. ikke om tja. kanskje neste snøsmelting etter det. eller etter det igjen. :roll:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 26 Nov 2008, 17:01
by Mouh
vel, jeg skjønnte jo det da... doh....

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 15:10
by Kristaafa
Blei en liten tur oppe i fjøset/verkstedet igår. Blei ikke noe skruing, men jeg fikk rydda litt rundt bilen og laget til en arbeidsbenk.

Image

Bilen slik den står nå og støver ned...

Image

Image

Skade på girkassa, etter at forrige eier mista den i gulvet når han bytta clutch:

Image

En annen fjøsnisse er til tider litt vel inspirert av "Den siste revejakta".... :shock:

Image

SMOKE THAT SHIT! :lol:
Image

Og til slutt, opphavet til alt godt/vondt!
Image

Bestilte meg en god drøss med deler til overhalingen av motoren fra Uniten her om dagen, men etter at flere har anbefalt meg å gå for forsterkede rådelager så bestilte jeg slike idag! :)

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 15:15
by Oekern
Der kom det bilder ja. Flott. Ser oppvaskkosten er på plass :D
Den girkassa så ikke helt bra ut nei !

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 17:48
by wormy
Skal du bytte girkassa samtidig, eller..? :o

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 17:55
by Kristaafa
Merk at det kun er skade på clutch-huset, ingen skade på selve kassa. Den fungerer finfint, og vil ikke bli bytta før den eventuelt raser. Har kjørt snart 2 år med denne uten problemer. Mulig en kollega av meg skal åpne den og ta en titt nå som vi har alt fra hverandre, men det blir ikke prioritert.

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 18:43
by wormy
Ok :)

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 20:21
by Kisseg60
Ikke no fare med clutch huset. det går kjempe bra. Vi er da ikke milionærer heller. :roll:

Åssen var det å ta ut motoren? var det bit av kake?

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 22:23
by Kristaafa
Var ganske rett fram å ta ut motoren ja, tok litt tid iom at noen ting satt litt godt, men det var rett og slett bare en gjørejobb, ingen hokuspokus.

Dere som har peil, hva er orginalstørrelse på G60 stabstaga? har lyst til å hive på noe stivere..

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 22:31
by Kisseg60
Kan du ikke bare dra fram skyvelæret og måle på din da? når alt er så åpent.

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 22:43
by Kristaafa
Helt klart, men sitter ikke i værste nå, så da tenkte jeg at jeg kunne høre om det var noen som hadde det tallet i huet ;)
Ser at BBM selger 22mm og 25mm, regner med det orginale er 19mm.

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 03 Dec 2008, 23:36
by Mouh
orginale er 19mm ja..

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 06 Dec 2008, 11:35
by Kristaafa
Da dukket manifold opp i posten igår. Ser veldig bra ut!
Skal kikke litt på passform mot toppen idag, også har vi en turbo med T25-flens liggende, så da får jeg en pekepinn på hva som må gjøres for å få det til å passe sammen.
Forsterka rådelager dukka også opp, så da er det bare å vente på resten...

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 08 Dec 2008, 13:34
by Kristaafa
Fikk målt litt i helga, og funnet ut at jeg har rundt 2-4cm klaring mellom turbo og torpedovegg. Målte utifra en GT2876R kinakinakina-kopi, men tok utgangspunkt i eksosdelen, da kompressorhuset på turboen jeg skal ha er en del mindre enn på denne.
Fikk også en pekepinn på hva som må gjøres mtp å feste turboen med T25-flens på en T3 manifold.

Ellers begynte jeg å ta av skjermene, så jeg får en oversikt over hvordan tilstanden er på innerskjermene. Fant litt rust på ene sia, men ikke noe faretruende. På andre sia må jeg borre ut noen skruer, så det sparte jeg til seinere.