Page 11 of 26
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 19 Jun 2009, 10:43
				by BlackDragon07
				Fikk en pakke på døren igår 
 
 
Short shift 

  Deksel til taukroken og nederste grill til frontfangeren

Men den grillen så slik ut 

  Og var veldig dårlig pakket 

 Så den må sendes tilbake 
 
 

Tilstanden på motoren pr idag

Angrer litt på at jeg kjøpte orginal fjærer, skal bytte de ut med eibach 30mm senke fjærer etterhvert

Ellers så er bilen på verksted nå for å bytte ut eksosanlegget 
 
   
 
Legger ut bilder i løpet av helga 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 19 Jun 2009, 13:19
				by Kristaafa
				Hvor kjøpte du den nedre grillen?
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 19 Jun 2009, 23:52
				by BlackDragon07
				Kristaafa wrote:Hvor kjøpte du den nedre grillen?
Her bestilte jeg den fra: 
http://www.corrado-teile.de/shop/produc ... o-G60.html
Nå sitter det et costum 2.5" ferrita eksosanlegg med katalysator på bilen 
 
 
Kun fått kjørt litt og det uten kompressoren, men er veldig fornøyd 
 
  
Ser frem til å få hivd inn kompressoren igjen!
Før 

 "Biltama eksosanlegg"

Nå 
 
 

Skal få tatt noen bilder av hvordan det er under bilen etterhvert
 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 27 Jun 2009, 13:29
				by BlackDragon07
				Satte inn kompressoren og rs-outlet`n og byttet hjernen, tok bilen på en liten pøvetur.
Men nå går den ikke helt jevnt, virker som den får feil blanding? Enten for mye luft eller bensin og ved litt pådrag kommer det litt oljerøyk fra eksosen.
Den går heller ikke helt jevnt på tomgang.
Ved bånn gass går den jevnt, men "drukner" på 4000rpm.
Med den gamle kompressoren og hjernen så gikk den helt fint.
Noen som vet hva det kan være?
Edit: Feil chip til det oppsettet jeg har nå?
(Portet inn & ut, 68mm hjul, åpent luftfilter, 2.5" eksos fra grenrør)
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 06 Jul 2009, 21:15
				by BlackDragon07
				Ingen som har noen forslag?
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 06 Jul 2009, 21:39
				by Kisseg60
				Når du sier oljerøyk? hvit?
Er problemene hele tiden eller spesielt når den varm eller kald?
Tenninga er sånn halveis ok?
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 07 Jul 2009, 15:34
				by BlackDragon07
				Kisseg60 wrote:Når du sier oljerøyk? hvit?
Er problemene hele tiden eller spesielt når den varm eller kald?
Tenninga er sånn halveis ok?
Mere mørk røyk, som om oljeforbruket er alt for høyt på gamle biler.
Disse problemene kom etter at jeg byttet om lader og hjernen.
Tror tenningen er grei.
Den går greit på tomgang like etter oppstart for å så begynne å putre/gå litt ujevnt. Men kanskje mere når den blir varm.
Gal chip?
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 07 Jul 2009, 18:36
				by Kisseg60
				Kan hende det er gal chip. at den rett og slett får for mye bensin og mye kommer ut i eksosen
Da kommer den svarte røyken.
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 07 Jul 2009, 19:46
				by wormy
				Har en orginal chip liggende. Kanskje ikke alt for lurt å bruke med uorginalt ladehjul, men kan jo se om det er noe forskjell ved å bytte den..?
Har i utgangspunktet ikke tenkt å selge den, da den kanskje kan være kjekk å ha. Men du kan jo få prøve den. (Om ikke Kristoffer skulle teste den først, vet ikke helt hva han hadde planlagt.)
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 07 Jul 2009, 20:22
				by BlackDragon07
				Kisseg60 wrote:Kan hende det er gal chip. at den rett og slett får for mye bensin og mye kommer ut i eksosen
Da kommer den svarte røyken.
Den hjernen jeg satte inn regnet jeg med var chippet, men det var den kanskje ikke i.o.m den ikke gikk ordentlig etterpå.
Tenkte jeg skulle gå for denne: 
http://www.veloxmotor.com/index.asp?cas ... ect_id=122
Noen som har erfaring med denne?
Hadde eprom chip i min forrige, gikk greit det.
wormy wrote:Har en orginal chip liggende. Kanskje ikke alt for lurt å bruke med uorginalt ladehjul, men kan jo se om det er noe forskjell ved å bytte den..?
Takk for tilbudet, men har en ekstra selv.
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 11 Jul 2009, 03:07
				by BlackDragon07
				Var en liten tur hos polo classic og fikk ny chipp o 3.5 bar bensin regulator, fikk satt det inn idag.
Bilen var mye bedre med ny chipp og regulator, men den går fortsatt litt ujevnt.
 Mistenker at tomgangen og timingen skulle vært litt bedre justert.
Hvor og hvordan justerer man dette?
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 15 Jul 2009, 20:26
				by BlackDragon07
				Noen som vet hvordan hvordan man justerer tomgangen og timingen?
Går ujevnt på tomgang og under kjøring, men jevnt ved pådrag.
På tomgang så er den ifølge MFA`n på mellom 560-620.
Dette er vel litt høyt?
Må vel gå over rørene en gang til, ble ikke helt 100 ut fra intercooler. 
Lage en midlertidig løsning. Forslag?
Venter fortsatt på intercooleren fra usa 
 
 
som er i produksjon 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 15 Jul 2009, 20:38
				by wormy
				BlackDragon07 wrote:Noen som vet hvordan hvordan man justerer tomgangen og timingen?
Tomganen justeres med tomgangsskruen. Tror den er bak ved gasspjeldet, men ikke heelt sikker.
BlackDragon07 wrote:
På tomgang så er den ifølge MFA`n på mellom 560-620.
Tipper du har litt feil tenning. Skulle kanskje hatt mer fortenning, uten at man kan si det sikkert kun utifra disse verdiene.
BlackDragon07 wrote:
Må vel gå over rørene en gang til, ble ikke helt 100 ut fra intercooler. 
Lage en midlertidig løsning. Forslag?
Du kan låne/kjøpe de orginale IC-slangene mine om du trenger det. Eventuelt gjør som Atle, koble ut intercooleren, sag av ladetrykksrøra og fest de sammen med gaffateip!  

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 15 Jul 2009, 23:20
				by BlackDragon07
				wormy wrote:
Tomganen justeres med tomgangsskruen. Tror den er bak ved gasspjeldet, men ikke heelt sikker.
Tipper du har litt feil tenning. Skulle kanskje hatt mer fortenning, uten at man kan si det sikkert kun utifra disse verdiene.
Eventuelt gjør som Atle, koble ut intercooleren, sag av ladetrykksrøra og fest de sammen med gaffateip!  

 
Samme prinsipp som på moped med den tomgangs skruen?
Må jeg ha den på verksted for å få justert tenningen eller kan det gjøres selv?
Ok, da gjør jeg det. Har det noen konsekvenser av å kjøre uten intercooler? Bortsett fra litt lavere effekt?
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 16 Jul 2009, 00:13
				by wormy
				BlackDragon07 wrote:wormy wrote:
Tomganen justeres med tomgangsskruen. Tror den er bak ved gasspjeldet, men ikke heelt sikker.
Tipper du har litt feil tenning. Skulle kanskje hatt mer fortenning, uten at man kan si det sikkert kun utifra disse verdiene.
Eventuelt gjør som Atle, koble ut intercooleren, sag av ladetrykksrøra og fest de sammen med gaffateip!  

 
Samme prinsipp som på moped med den tomgangs skruen?
Må jeg ha den på verksted for å få justert tenningen eller kan det gjøres selv?
Ok, da gjør jeg det. Har det noen konsekvenser av å kjøre uten intercooler? Bortsett fra litt lavere effekt?
 
Tenninga trengs det strengt tatt to til. En til å "gasse", en til å justere.. Er ikke noe vanskelig.
Njæh. Mindre effekt, ja. Så lenge du ikke kjører sånn aaalt for lenge bør det ikke være noe problem. Tror Atle har kjørt sånn i litt over 1 år uten problemer..?