Page 11 of 67

Re: wormy sin g60

Posted: 29 Oct 2008, 14:10
by wormy
Målte bare sensorene forran. Fikk 1kohm og 1,3kohm, noe som vel er ca der den skal være? Var glatt og "snøete" i dag, men hadde overhodet ikke noe problemer med vinterdekk. Skal se om jeg får lest av abs-feilmeldinger i løpet av de nærmeste dagene, må bare koble til ABS-lampa igjen.

Helt siden jeg "bygde om" fra filter til ISV-reroute, har jeg ikke hatt noe særlig bensinlukt lenger. Men jeg har merka litt oljelukt ved tomgang, i kupeen, iallefall etter at bilen er kjørt litt. Ikke mye, men nok til at man merker det om man "lukter". Peila olja i dag, og den var sånn "midt på treet". Jeg peila også olja når jeg bygde om til ISV-reroute, så er mulig jeg ikke fikk pressa pinnen helt ned, noe som kan gi lukt..? Om det ikke er det (får testa i morgen om ikke været er helt forjævlig), hva kan det da være? Kan olja være for tynn eller noe, eller er det noe mer alvorlig? :(

Re: wormy sin g60

Posted: 29 Oct 2008, 19:06
by smiken
Om det er åpent inn til varm olje en plass får du lukt inni bilen. Glemte å skru fast troppa til oljepåfyllinga en gang. kjørte noen hundre meter og stoppet. da kom det en intens oljedunst inn i bilen. Så det kan jo være fra peilepinnen. Spesielt om du har fyllt litt mye olje, eller har dårlige stempelringer.

Re: wormy sin g60

Posted: 29 Oct 2008, 21:54
by wormy
Angående registerreim-bytte, ser det ut som om jeg trenger en "Tensioner spanner wrench".. (http://www.corrado-club.ca/forum/viewtopic.php?t=4109 - nederst her). Hvor får jeg tak i det, om det er mulig, eller kan jeg bruke noe annet? Greit å vite før jeg demonterer :)

Re: wormy sin g60

Posted: 29 Oct 2008, 22:28
by smiken
skal vel være mellom 1.0 kohm og 1.5 kohm på sensorene ja :) målt bake? sjekk også avstand fra sensoren til den ringen som står på navet. og sjekk at ringen på navet i det hele tatt ER der ;D Oppdaget at det var lett å glemme den når man byttet hjullager, men så det heldigvis før jeg presset lageret på navet. Skal jævlig lite til før abs kutter ut. Er nok at det er lite bremseveske eller at en ledning til kontakten på bremseveskebeholderen er av.

Re: wormy sin g60

Posted: 29 Oct 2008, 22:56
by wormy
Har tilgang til mors bil f.o.m. i morgen t.o.m. søndag, så tenkte å skru litt da. Sjekka bare sensorene forran, da de var lett tilgjengelige. Skal prøve å ta det mer grundig asap. :)
Noen som vet noe om nøkkel-greia til reg-reima? Tenkte å ta pumpa/reg-reima på fredag :)

Re: wormy sin g60

Posted: 29 Oct 2008, 23:16
by smiken
Sweet. Vil tro at det er mulig å bruke en kreativ løsning for å frigjøre reima. Men praktisk med en sånn nøkkel er det nok.

Mors bil er off limits for meg:D. Hun fikk det for seg at jeg hadde svinkjørt på den. Bmw + lillebror som akkurat hadde sett tokyo drift + snø = lett imponert.

Re: wormy sin g60

Posted: 29 Oct 2008, 23:24
by wormy
Er en e46 320 jeg får tilgang til. Har ikke ekstremt mye med glattkjøringserfaring, så jeg tar det rolig, med mindre det er en stor tom parkeringsplass eller noe :D

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 01:14
by Mouh
vel, jeg har nettopp byttet Regreim på min Vento (samme system som på Corrado), og timet opp NoName utallige ganger.. og jeg har ikke den nøkkelen...

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 10:13
by wormy
Høres bra ut :)

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 20:34
by Oekern
wormy wrote:Er en e46 320 jeg får tilgang til. Har ikke ekstremt mye med glattkjøringserfaring, så jeg tar det rolig, med mindre det er en stor tom parkeringsplass eller noe :D
Drit i BMW greiene. Får dyre og flotte biler (om de er relativt nye) til og drite seg ut med. Toyota Hiace. Driftebil til tusen ! Behøver ikke mer en 88 diesel hk. Garantert at den sladder mer en BMW´n til mor di. :P

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 21:37
by wormy
Det er godt mulig ^_^

begynnte på demonteringen i dag. Tok ut kompressor, og fant en mer eller mindre ødelagt umbrako-skrue på boost-return røret på g-lader.. Så endte med at jeg skrudde ut røret i andre enden, og tok ut røret og g-lader samtidig. Begynte så å pusle med dynamoen, som så ut til å sitte i veien, men der brakk jeg den skruen som sitter nærmest motorblokka (den med mutter..)
Så da har jeg noe mer å bryne meg på, hvordan i helvete får jeg nå ut dynamoen? :\

Edit: Gammelt bilde med rød running. (Før demontering)
Image

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 21:43
by Oekern
"angrip" den med et stk rett trekker og en hammer og prøv og slå den ut. Kan væra en fordel og smøre den litt først.

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 21:44
by wormy
Bilde edita inn nå. Er ikke sikkert det er noen krise, men min "eskorte" hjem fra jobben måtte dra, så fikk ikke sett noe mer. Noen som vet noe?

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 21:48
by Mouh
bruk en dremel, og kapp av mutteren ;)

Re: wormy sin g60

Posted: 30 Oct 2008, 21:56
by wormy
Fikk av mutterene, men det var da den knakk. Den knakk akkuratt der den går inn i "hullet" til dynamoen, slik at jeg ikke får tak i den ("skruen" altså). Skal se på det i morgen. Kommer evt tilbake med bilde om jeg sliter veldig med det :)
Håper å ha bilen klar i morgen, men tviler egentlig. Lørdag er nok mer realistisk.