Page 11 of 19

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 29 Sep 2008, 20:38
by Oekern
men turbo er så standard da.. Og da er man jo mye mer turtalls avhengi pluss forsinkelse av effekt og driiit. Men for all del. Det er jo heftig det og !
Men det blir fler og fler Corrado´r uten "Hjerte" for tia. Men som du sier. Penger !

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 30 Sep 2008, 01:14
by BlackDragon07
Kristaafa wrote:Og der var det håpet ute :( Viste seg å være like dårlig den laderen jeg skulle kjøpe, så nå blir bilen parkert i påvente av mer cash! Turbo-bygg eller Lysholmer begynner nå å bli alternativer.
Hørt med g-tech i drammen? Vet de tar bytteladere, slenger inn din gamle og får en "ny" tilbake. Kan få en brukt for 6500kr og en ny til 18000kr
Legger en link til deg her :) :

http://www.g-powertech.com/priser.htm

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 17 Oct 2008, 20:55
by smiken
Hadde du noen ekle lyder/høyt oljeforbruk med den ødelagte munkholm pressa di? (g-lader)
Er det ikkje j%#)#lig trangt å bygge turbo på G60? Må vel klaske på 16v topp og greier :o
Bestandig surt når man trenger så dyre deler :/

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 17 Oct 2008, 22:29
by BlackDragon07
smiken wrote:Hadde du noen ekle lyder/høyt oljeforbruk med den ødelagte munkholm pressa di? (g-lader)
Munkholm??? :shock:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 17 Oct 2008, 23:04
by smiken
:roll: hvah? :mrgreen:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 18 Oct 2008, 10:27
by Kristaafa
smiken wrote:Hadde du noen ekle lyder/høyt oljeforbruk med den ødelagte munkholm pressa di? (g-lader)
Er det ikkje j%#)#lig trangt å bygge turbo på G60? Må vel klaske på 16v topp og greier :o
Bestandig surt når man trenger så dyre deler :/
Hadde ingen uvanlige lyder fra pressa, hvertfall som jeg kunne høre. Oljeforbruk hadde jeg, men om det er uvanlig mye for en 19 år gammel motor av uvisst stand, som hvertfall lekker olje fra oljefilterbraketten, det vet jeg ikke.

Det er ganske trangt jo, men ikke nødvendig å bytte topp for å få det til.
ATPturbo har et kit med "alt" du trenger for ombygging til $1950, men jeg kommer til å dele det opp, for å kunne velge akkurat de tingene jeg vil ha.

Jeg prøver å få tak i en kulelagret turnbo, fremfor den glidelagrede T3'n som følger med i ATP-kitet. Kikker for eksempel etter pent brukt Garrett GT28R, selv om denne har "feil" flens.

Dyrt blir det nok ja, men er ikke i tvil om at det blir morro når jeg er ferdig! :)

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 18 Oct 2008, 13:11
by Kisseg60
Gleder meg til å se dette med turbo! Kan bli veeeeeeldig moro!

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 21 Oct 2008, 17:14
by Kristaafa
Ja, tror absolutt det blir moro!
Da var første "del" bestilt. Snubla over en billig chip på ebay som jeg kjøpte.
Så får vi se om det holder, eller om jeg må en tur til Frode allikevel.

Tror jeg har funnet turboen jeg skal gå for. Blir nok nest sannsynlig en Garrett GT25R/GT2554R.
Denne holder til ca 250hk, men ettersom jeg har forstått så er det vel omtrent det toppen klarer å flowe også,
og jeg har ikke tenkt til å ta ut noe mer enn det uansett.

Turbomanifold er det mulig jeg drøyer litt. Er jo for salg hele tiden, dog med T3 flens.
Lurer derfor litt på om jeg skal kjøpe løs T25-flens og få sveisa grenrør.

Går litt fremover hvertfall... og litt tilbake hver gang jeg blir outbid på ebay :lol:

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 21 Oct 2008, 19:13
by wormy
Høres spennende ut :)
Bare husk å få motor overhalt, eller i minste fall sjekket før du begir deg ut med høyt ladetrykk.

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 23 Oct 2008, 14:29
by Kristaafa
wormy wrote:Høres spennende ut :)
Bare husk å få motor overhalt, eller i minste fall sjekket før du begir deg ut med høyt ladetrykk.
Jepp, kommer nok til å ta en liten overhaling av motoren i samme slengen.
Må jo ned med bunnpanne, og drar nok av toppen uansett, så da er det greit å gå over litt.

Har ikke handlet noe mer ennå, men det begynner å nærme seg en turbo nå tror jeg.

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 23 Oct 2008, 14:45
by Mouh
hvis du skal bytte alle lagrene så må du nok ut med motoren, da man må ha av girkassen for å bytte alle veivlagrene..

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 24 Oct 2008, 15:26
by Kristaafa
Mouh wrote:hvis du skal bytte alle lagrene så må du nok ut med motoren, da man må ha av girkassen for å bytte alle veivlagrene..
Kjekt å vite. Vi får se hva det blir til. I første omgang skal jeg få den opp på bukker, og plukke av fronten, så jeg får litt mer plass å leke på.

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 27 Oct 2008, 10:26
by Kristaafa
Da var bilen på bukker, og fronten plukket av. Fikk plukket av fuelrail, og ser at jeg har de grønn dysene. Det var jo greit, iom at chippen jeg kjøpte var beregnet på disse.

Skal prøve å få av innsuget idag, og måle litt, så jeg vet hvor mye plass jeg har å bygge på bak der.

Bilder kommer når jeg får tatt dem...

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 27 Oct 2008, 20:01
by Kisseg60
åssen har du planer om varmeskjold? med tanke på at eksossnurra ligger rett under innsuget.?

Re: Kristaafa's Corrado G60

Posted: 27 Oct 2008, 20:29
by Kristaafa
Hva skal man si? Har planer om å prøve å isolere vekk så mye varme som mulig, men jeg er ikke sikker på hvordan det blir gjort ennå. Vet ikke hvor mye plass jeg har til å bygge et skjold, så mulig jeg bare må surre inn alt i bandasje. Vet jo heller ikke om det blir støpejernsmanifold eller cøstøm grenrør.
Blei ikke no mekk idag, må sitte barnevakt for to teknikere på jobben, men det blir jo penger i trimkassa da! :)
Har jaggu litt tid til ebay-surfing også :D