I dag fikk jeg et par store pappesker med masse deler. Mangler bare motorblokk, topper og oljepumpelokk nå, så er jeg good to go..! Og selvfølgelig sylindershims, men det blir bestilt når vi har begynnt monteringa og vi ser hvilken størrelse vi trenger.
Har diskutert litt kompresjon med de andre.. De mener jeg bør legge meg på iallefall 11:1, om ikke 12:1. For min del tror jeg 12:1 blir litt voldsomt, men blir nok ikke mindre enn 11:1 iallefal.. Fader altså, det her skulle jo bli en vinterbil.. Nå blir det en dragrace/morobil uten varme og med jævlig clutch..
Her er bilde av noen av delene..
82mm smidd motvektsveiv for Chevy råder..
Og 8 store "dowel pins" for å holde svinghjulet på plass..
Smidd chromoly svinghjul, 200mm
Svinghjulet holdes på plass med en monster chromoly bolt med 38mm hode..
Kennedy Stage II trykkplate. Denne kommer til å gjøre start/stopp kjøring til et helvete..
CB Super Race smidde 5.5" Chevy H-Beam råder med ARP bolter
Shadek 30mm oljepumpe
Chromoly toppboltsett
Justerbart rettskårent kamdrev. Blir digg lyd..
SCAT lettvekts ventilløftere, Lube-A-Lobe
SCAT dypsump
Fram HP1 racing oljefilter. SVÆRT!
Chromoly støtstenger, monsterversjon
Mahle 94mm smidde stempler
Nye sylindere for 94mm boring
Dobble 44mm gassere. Disse er svære, men blir alikevel for smått for å få fullt utbytte av motoren.. :S
Medfølgende innsug med gassere. Innsuga kan ikke brukes, da det er Wedge-topper, som ser helt annerledes ut enn originale.. Blir spennende med et sånnt oppsett på hver side av motoren..
1 3/4" merged header..
Lyddemper..? Faen skal jeg med det..
Stinger er mer gøy..
Spesielt med tanke på at den er laget for mest mulig effekt, ikke noe lyddemping når det skal kjøres på stripa..
Til vanlig kjøring blir det stor Mondo potte..
Kan'ke si annet enn at jeg gleder meg.. Noe sykt..
