Page 10 of 26
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 03 Jun 2009, 18:01
				by g60
				høres greit ut.
ta noen bilder av hvor og hvordan du festet den og da 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 09 Jun 2009, 01:33
				by BlackDragon07
				Noen som vet hvilket relè som er til lyset i instrument panelet?
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 10 Jun 2009, 14:41
				by BlackDragon07
				Liten update.
Endelig fått satt på demperene (igjen). Skiftet alt av fjærbenseter og gummiforinger.
Gammel og sliten oljedemper

Nye progresive gas dempere 

 Kun foran igjen.

Fikk en pakke på døren idag 

  Nå venter jeg bare på intercooleren  
 
 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 10 Jun 2009, 18:00
				by BlackDragon07
				Var godt igang med å bytte ut lyd demper boksen med rs-outlet`n, da jeg oppdaget dette 
 
 

På kanten til å havarere??
Eller kan jeg kjøre med den en liten periode til?
Bilen skal på verksted neste uke for å bytte eksos, kjipt å måtte taue den dit.
Edit: Er visst best å ikke å kjøre med den i den tilstanden den er i nå. Så jeg får se hva jeg gjør.
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 10 Jun 2009, 21:38
				by Mouh
				Ta den ut, og blend av olje samt bytte reim, så kan du hvertfall kjøre med den..
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 10 Jun 2009, 22:40
				by wormy
				Ja.. Tror ikke jeg ville kjørt med bilen uten å ta ut kompressoren.
Spesielt ikke om de svarte "listene" er det jeg tror det er..  
 
Det eneste du trenger er vel en kortere reim, finne en løsning slik at du får luftfilter på lufta inn til motoren, og blende av olja.
Til luftfilteret kan du kanskje bruke noen doruller og masse gaffateip, evt noe annet rør som kobler luftfilter til innsuget..
Vet ikke om det holder med bolt og mutter til å blende av olja..?
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 10 Jun 2009, 23:48
				by BlackDragon07
				Takk for innspill!!
Ok, da prøver jeg det. Tenkte faktisk ikke på å kjøre uten laderen. 
 
 
Noen som vet lengden på reima når ikke laderen er på?
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 11 Jun 2009, 14:57
				by wormy
				Mellom 6PK1235 og 6PK1250 tror jeg 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 11 Jun 2009, 16:21
				by BlackDragon07
				wormy wrote:Mellom 6PK1235 og 6PK1250 tror jeg 

 
Ok, og de tallene betyr?
Lengde 1235?
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 11 Jun 2009, 16:38
				by wormy
				Mener det er omkrets.
Mekonomen (eller lignende) finner det nok til deg 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 11 Jun 2009, 17:14
				by BlackDragon07
				wormy wrote:Mener det er omkrets.
Mekonomen (eller lignende) finner det nok til deg 

 
Fikk tak i den på bilxtra 
 
 
Thanks 

 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 16 Jun 2009, 21:39
				by BlackDragon07
				Da er det igjen liv, dog uten kompressor 
 
 
Siden jeg ikke har fått vært med på noen treff enda så er det nok ingen som har hørt den forferdelige lyden fra "biltema eksosanlegget" som sitter på nå. Lyden ble ikke helt 100 siden jeg kun hadde mob`n til å ta opp med. 
Har den kun gående på tomgang. Bråker alt for mye!
 
Fredagen er D-dagen for det eksosanlegget som sitter på nå 
 
   
 
Skal komme på neste treff (i juli) så kan dere høre på hvordan det nye er 
 
 
Noen som har noen tips til hvordan man blender de oil feed line til kompressoren?
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 16 Jun 2009, 22:22
				by wormy
				Tror det går å blokkere oljefeed/retur med bolt+mutter. Bare husk å bruke shimsa sånn at det blir tett.
Vet ikke hvor lurt det er i lengden med tanke på oljetrykk, men tror dette er den vanligste løsningen.
(Noen som kan bekrefte/avkrefte om det er mulig? )
			 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 17 Jun 2009, 08:52
				by Kristaafa
				wormy wrote:Tror det går å blokkere oljefeed/retur med bolt+mutter. Bare husk å bruke shimsa sånn at det blir tett.
Vet ikke hvor lurt det er i lengden med tanke på oljetrykk, men tror dette er den vanligste løsningen.
(Noen som kan bekrefte/avkrefte om det er mulig? )
Er ikke et problem å blokke oljefeeden på denne måten, bruk en passende bolt med mutter, husk kobberskivene som wormy sier.
Oljetrykket er ikke et problem.
 
			
					
				Re: (The Ressurection of) The Oblivion
				Posted: 18 Jun 2009, 00:58
				by BlackDragon07
				Ok, thanks i`ll do that 
