Eirik's 2.0l 16v

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Det er sant, men bilen ble satt på verksted 16. april...
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Mouh »

ahh så lenge siden ja..
da er det litt tregt
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Da er 'rado'n skrevet ut fra sykehuset =)
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by jon »

hey hey! godt å høre :D
Kid-Rado!
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Mouh »

Ey!
Grattis ;)
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by jon »

får jeg sitte på med deg da el?? :mrgreen: :mrgreen:
Kid-Rado!
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Var ute og fotograferte litt her igår, og her har du resultater:

Image

Image

Image

Litt kjedelig det uhellet som nevnt tidligere. Ble litt ekstra utgifter.
Det å få den kjørbar igjen, ble billigere enn jeg forventet. Jeg regna mellom 15-20.000 men det kom bare på 7-8000. Pusta lettet ut for det. Men de nevnte en del tilng som bør gjøres i nermere fremtid. Blandt annet er jeg nødt til å bytte fremre motorfeste, siden det var blitt defekt, høyre styrestang var litt noe bøyt, og den var blitt noe slakk i hjullageret bak. På toppen av det, er bilen snart nødt til å ta turen til en oppretter.
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Mouh »

Eirik wrote: Det å få den kjørbar igjen, ble billigere enn jeg forventet. Jeg regna mellom 15-20.000 men det kom bare på 7-8000. Pusta lettet ut for det. Men de nevnte en del tilng som bør gjøres i nermere fremtid. Blandt annet er jeg nødt til å bytte fremre motorfeste, siden det var blitt defekt, høyre styrestang var litt noe bøyt, og den var blitt noe slakk i hjullageret bak. På toppen av det, er bilen snart nødt til å ta turen til en oppretter.
motorfestet er en enkel fiks, samt hjullager bak det som kanskje kan bli litt mere jobb er styrestaget, da må nok hele styresnekka ut for å komme til.. etter det jeg kan lese av manualen hvertfall ;) hmm..
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Kisseg60 »

OM jeg husker riktig så tror jeg man kan bytte hele staget uten å ta ut snekka! Det er værtfall sånn
på golf 3 og passat fra samme årskull! Hjullageret bak er ikke sikkert man trenger å bytte, bare stramme!
Det er lett fiks. trenger nesten ikke ha av hjulet en gang.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Oekern »

Pene bil, og dritrå farge !! :)
Gleder meg og se´n på treff ;D
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Takker =)

Ser ut som om bilen blir sykemeldt igjen. Vifta stopper aldri, og bråker som ett helvete når den går. Igår dro jeg bare ut den pluggen til vifta, og idag ville den ikke starte. Prøver å lade den i skrivende øyeblikk. Når den da er på verksted lar jeg dem samtidig bytte den høyre styrestanga, og fremre motorfeste, samt be dem finne ut hvorfor den har ett forbruk av kjøleveske.
God start på sommeren, og jeg trenger ikke å bekymre meg for at jeg ikke har noe å bruke feriepengene på :evil: :x
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Oekern »

Trist og høre :cry:
MEN, den som venter lenge venter ikke forjeves - blir nok orden i sakene :=)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Jon og jeg klar for treff!

Image

Uppdate:
Endelig klart å somle meg til å lakke og montere grillen! Ble så fin fint altså! =)
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Oekern »

Ja det ble bra med den nye grillen din :)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Sånn... Endra litt på førstesiden =)
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
Post Reply