Vinyl lakk, funket utrolig bra. Er sånn lakk som ikke blir helt stiv, men litt elastisk, kjenner ikke ut som om dashen har fått på seg lakk når man tar på den.Mouh wrote:hva slags lakk brukte du på dashen ?
Min corrado
Moderator: Moderators
update
I dag har jeg fått satt på co-pot sensoren.
Legger relativt mange bilder i tilfelle noen vil bruke samme opplegget som meg.
Her skal sensoren plasseres:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1391.jpg)
Bruker en t-slange med 25mm utløp hvor sensoren sitter:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1392.jpg)
Sensoren kommer seg langt nok ned i slangen:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1394.jpg)
Montert:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1401.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1405.jpg)
Oversiktsbilde:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1404.jpg)
Legger relativt mange bilder i tilfelle noen vil bruke samme opplegget som meg.
Her skal sensoren plasseres:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1391.jpg)
Bruker en t-slange med 25mm utløp hvor sensoren sitter:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1392.jpg)
Sensoren kommer seg langt nok ned i slangen:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1394.jpg)
Montert:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1401.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1405.jpg)
Oversiktsbilde:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1404.jpg)
rub-A-dub
hehehehe, ja skulle fått litt klemmespons ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I dag har jeg fått bilen opp på bukker for eksosbytte, vil bruke den orginale bakpotta inntil videre, det er kun rørene før bakpotta som blir bytta. Helvettes drittjobb, spesielt når jeg ikke har gjort dette før, og at jeg må ligge under bilen.
Har hvertfall fått vekk det gamle anlegget, og driver nå å setter på rør som erstater katten osv. Måtte til med vinkelsliper for å få av katalysatoren ja...
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1407.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1412.jpg)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I dag har jeg fått bilen opp på bukker for eksosbytte, vil bruke den orginale bakpotta inntil videre, det er kun rørene før bakpotta som blir bytta. Helvettes drittjobb, spesielt når jeg ikke har gjort dette før, og at jeg må ligge under bilen.
Har hvertfall fått vekk det gamle anlegget, og driver nå å setter på rør som erstater katten osv. Måtte til med vinkelsliper for å få av katalysatoren ja...
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1407.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1412.jpg)
rub-A-dub
ja å ligge på gulvet å skifte eksosanlegg må vel være noe av det kjipeste!!!
Gleder meg til å møte alle her jeg![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Men om det er noe du lurer på så er det bare å spørre på mail/msn ( s_furuseth@hotmail.com.
Eller ringe meg på 922 45 895.
Dette gjelder alle, om det er noe dere lurer på som jeg kanskje kan være behelpelig med, eller om du bare vil ta en prat![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gleder meg til å møte alle her jeg
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Men om det er noe du lurer på så er det bare å spørre på mail/msn ( s_furuseth@hotmail.com.
Eller ringe meg på 922 45 895.
Dette gjelder alle, om det er noe dere lurer på som jeg kanskje kan være behelpelig med, eller om du bare vil ta en prat
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
rub-A-dub
update
Ja i dag startet corradoen for første gang på lenge, uten problem ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Men med starthjelp fra octavian da :
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1886.jpg)
Eksosen har jeg også blitt ferdig med, men den må byttes ut asap, for den bråker noe inni helvette, har kun den orginale bakpotta, men den dempet ikke lyden så veldig mye dessverre.
Og så vil ikke vifta gå, så vannet koker etter hvert. Jeg tror det kan være sensoren som sitter på selve radiatoren, de kontaktene der er helt irra, så jeg skal skifte ut den å se om det blir bedre etter da, kan også være noe så enkelt som sikringen til vifta, men det sjekker jeg i morgen. Merker også at bilen har en tendes til å ha litt høyere turtall når jeg starter den, ligger på 1500 omdr eller rundt der, men går ned når bilen har fått gått litt, den jager ørlite grann også av og til, men det tror jeg kan være pga en vakumlekasje, for jeg har glemt å tette vakumslangen som går til ladetrykksmåleren som jeg ikke har montert.
Menmen..bilen går og starter, er digg bare det![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Men med starthjelp fra octavian da :
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1886.jpg)
Eksosen har jeg også blitt ferdig med, men den må byttes ut asap, for den bråker noe inni helvette, har kun den orginale bakpotta, men den dempet ikke lyden så veldig mye dessverre.
Og så vil ikke vifta gå, så vannet koker etter hvert. Jeg tror det kan være sensoren som sitter på selve radiatoren, de kontaktene der er helt irra, så jeg skal skifte ut den å se om det blir bedre etter da, kan også være noe så enkelt som sikringen til vifta, men det sjekker jeg i morgen. Merker også at bilen har en tendes til å ha litt høyere turtall når jeg starter den, ligger på 1500 omdr eller rundt der, men går ned når bilen har fått gått litt, den jager ørlite grann også av og til, men det tror jeg kan være pga en vakumlekasje, for jeg har glemt å tette vakumslangen som går til ladetrykksmåleren som jeg ikke har montert.
Menmen..bilen går og starter, er digg bare det
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
rub-A-dub
I dag rullet jeg ut bilen for litt rengjøring i garasjen, så da tok jeg noen bilder. Bildene ble ikke noe bra, men alle liker vel bilder uansett :
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1912.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1955.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1923.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1934.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1986.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1997.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1989.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_2014.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1973.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1974.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1976.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1977.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1978.jpg)
Så var bilen tilbake til sin litt mer ryddigere hjem:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_2053.jpg)
Tidlig krøkes den som god krok skal bli![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_2031.jpg)
I morger drar jeg tilbake til volda, så eneste oppdateringene som kommer på en stund da er evnt dele-update.
Det som er under bestilling er:
Neuspeed Termostat og Neuspeed sensor på radiator. Eneste forskjellen på disse forhold til orginalt, er at Neuspeed sine setter igang vifta før, slik at motoren holder seg kaldere ved varme dager f.eks.
Skal også kjøpe nytt orignalt eksosanlegg, vil ikke ha lyd fra eksosen, så da blir vel orginalt det beste alternativet. Har også hørt at det orginale eksosanlegget egentlig holder i massevis når man ikke trimmer noe særlig, noen som kan bekrefte dette?
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1912.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1955.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1923.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1934.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1986.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1997.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1989.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_2014.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1973.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1974.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1976.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1977.jpg)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_1978.jpg)
Så var bilen tilbake til sin litt mer ryddigere hjem:
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_2053.jpg)
Tidlig krøkes den som god krok skal bli
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Image](http://i64.photobucket.com/albums/h175/corradonald3/_MG_2031.jpg)
I morger drar jeg tilbake til volda, så eneste oppdateringene som kommer på en stund da er evnt dele-update.
Det som er under bestilling er:
Neuspeed Termostat og Neuspeed sensor på radiator. Eneste forskjellen på disse forhold til orginalt, er at Neuspeed sine setter igang vifta før, slik at motoren holder seg kaldere ved varme dager f.eks.
Skal også kjøpe nytt orignalt eksosanlegg, vil ikke ha lyd fra eksosen, så da blir vel orginalt det beste alternativet. Har også hørt at det orginale eksosanlegget egentlig holder i massevis når man ikke trimmer noe særlig, noen som kan bekrefte dette?
rub-A-dub