Downpipen knakk to ganger.. Tredje gangen det begynte å bråke så hadde boltene mellom turbo og manifold knekt.
Var bare 2 av de som knakk for mutterne på de andre var løse. Han hadde brukt stål muttere med nylonring. Og ikke hadde han satt noen pakning mellom der heller.
Fant ut hvorfor den lakk ved toppen også, når han turbo konverterte den og knakk begge boltene på syl2 fant han ut at det var mye lurere å borre hull i boltene og sette inn m4 skruer.. Og kun 2 skruer på innsuget satt fast. Resten skrudde jeg av med finga. Så var mye jalla mekk.
Var innom GIK Turbo i dag, og turboen skulle ikke holde langt. For den MÅTTE overhales.. 6000kr skulle de ha..
Det kunne de bare glemme, så da gikk turen til atpturbo.com
Ble en Garret T3 med 60 trim. Ny rustfri downpipe og nytt oljeretur sett.
Boltene knekt i toppen tas ut på søndag. Og setter inn 8 nye rustfrie bolter.
Fått nye støtte bolter og kobber muttere til mellom turbo og manifold.
T3 pakning er skaffet også
Turboen blir satt opp til å lade 0.9 men kan lade mer hvis jeg vil
Men hvem dyser vil dere anbefale?
Sitter 3,5bar fpr på nå.