Begynnt å gå over "det vanlige" når det gjelder slike feil jeg har..
Tennpluggledninger byttet
Rotor byttet (gamle var faktisk bøyd)
Fordelerlokk byttet
Virka som om det hjalp litt.
Har også bestilt 4 nye tennplugger (Bosch w6dp).
Skal på jobb i morgen etter skolen, og høre om de har en tenningslampe å låne meg.
Mulig jeg kjører med litt mye fortenning. Lagde et merke ved ca 7btdc, men kan hende det ble målt litt feil da jeg lagde det merket... Skal gå over det
igjen.. Begynner å bli litt lei av alt køddet nå..
Selv om jeg kjører 99 oktan, så senker vel oljedampen oktanverdien en del.. (Les Atles tråd).
Stiller den derfor til det orginale merket på 6btdc tenker jeg. Hjelper ikke det blir jeg sur.
..
Forresten noen måte å finne ut om Lambda fungerer..?
Den kan jo gjøre spennende ting med blandingsforholdet om den ikke er i stand...
Edit: Er forresten "detonasjon" som er problemet. Hender ikke ofte, men det er jo ikke bra. Høres også merkelig ut når jeg gir på i tunneller..