u orginal radiator ???
Moderator: Moderators
u orginal radiator ???
Hei lurer på om det er noen her som vet hvor jeg finner tak i en radiator som passer uten kapp og sveis som kjøler bedre enn orginal...
*1990 Vw Corrado G60 Viper Green
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
Re: u orginal radiator ???
De selger nye radiatorer hos GermanAutoParts iallefall. Ser du sier du vil ha en som kjøler bedre, men en ny er vel bedre enn en 20 år gammel iallefall. Eneste tipset jeg kan komme med her og nå. Har du problemer med temperaturen kan jo også kanskje en ekstern oljekjøler, lavtemp termostat og lavtemp radiator-vifte-bryter hjelpe også.
Håper det hjelper noe..
http://www.germanautoparts.com/Volkswag ... ling/168/1
Håper det hjelper noe..
http://www.germanautoparts.com/Volkswag ... ling/168/1
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: u orginal radiator ???
Har 13 raders mocal oljekjøler med stålomspunnede slanger..
min radiator var lekk knekk i røret overst i bøyen.. fant ut at jeg bare skulle skifte hele greia... men da jeg fikk på ny(bukt org radiiator) blei den liksom jevla varm fant da også ut at vifta ikke slår inn når den skal.... så bestillte ny vifte fra turbofun...
http://www.turbofun.no/product/441540/_ ... 12__-.html
og kntroll til vifte til montreing i kupeen....
http://www.turbofun.no/product/440387/_ ... oller.html
men hadde anntagelig blitt bedre med en ny ALu radiator men di orginale er jo så himla dyre......
Vill bilen reagere om jeg bare fjerner den oginale vifta dvs om jeg ikke bruker de orginale kontaktene ?
min radiator var lekk knekk i røret overst i bøyen.. fant ut at jeg bare skulle skifte hele greia... men da jeg fikk på ny(bukt org radiiator) blei den liksom jevla varm fant da også ut at vifta ikke slår inn når den skal.... så bestillte ny vifte fra turbofun...
http://www.turbofun.no/product/441540/_ ... 12__-.html
og kntroll til vifte til montreing i kupeen....
http://www.turbofun.no/product/440387/_ ... oller.html
men hadde anntagelig blitt bedre med en ny ALu radiator men di orginale er jo så himla dyre......
Vill bilen reagere om jeg bare fjerner den oginale vifta dvs om jeg ikke bruker de orginale kontaktene ?
*1990 Vw Corrado G60 Viper Green
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
Re: u orginal radiator ???
At vifta ikke går kan være den kontakten i radiatoren som styrer vifta. en 3 pola ganske stor tempføler.
Re: u orginal radiator ???
hmm den som står i mellom ut og innløp ?? vordan testes dette da ? og hvor får jeg tak i en ny en ?
norskbildelesenter ?
norskbildelesenter ?
*1990 Vw Corrado G60 Viper Green
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
Re: u orginal radiator ???
Om du står forran bilen, har du bryteren(føleren) på høyre side av radiatoren, ca midt på høydemessig mot "cocpit". (Du ser det går en kontakt med tre ledninger til den. Beste forklaring jeg kommer på uten bilde).
Ta ut kontakta og "kortslutt" den. Altså kontakta, ikke føleren.. Den ene ytterste er jord, midten er lav hastighet, ytterst på andre sida er full hastighet mener jeg å huske. Prøv, og du ser om noe skjer.
Jeg kjøpte min fra Bahnbrenner, men Møller/mekonomen har det nok også.
Kan også teste vifta i seg selv på en måte. Koble fra strømkontakta til vifta (husker ikke helt hvor den er). Koble til voltmeter, og snurr vifta. Det skal komme litt spenning om motoren funker.
Ta ut kontakta og "kortslutt" den. Altså kontakta, ikke føleren.. Den ene ytterste er jord, midten er lav hastighet, ytterst på andre sida er full hastighet mener jeg å huske. Prøv, og du ser om noe skjer.
Jeg kjøpte min fra Bahnbrenner, men Møller/mekonomen har det nok også.
Kan også teste vifta i seg selv på en måte. Koble fra strømkontakta til vifta (husker ikke helt hvor den er). Koble til voltmeter, og snurr vifta. Det skal komme litt spenning om motoren funker.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: u orginal radiator ???
ok skjønner poenget... skal sjekke dette når jeg kommer hjem bilen står vinterlagret hjemme hos foreldrene mine ca 10 mil fra der jeg bor og jobber ;P'
men blir nokk montert ny vifte uansett + muligens ny orginal radiator....
men blir nokk montert ny vifte uansett + muligens ny orginal radiator....
*1990 Vw Corrado G60 Viper Green
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: u orginal radiator ???
Sjekk med radiator service, mulig de kan ta din orginale og lage en bedre enn med samme tilkoplingsmuligheter?! Det er jo en mulighet ihvertfall. Finner ikke noen hjemmeside der, men søker du på gule sider så finner du det fort
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: u orginal radiator ???
okey har testa nå og vifta funker
prøvde og kortslutte kontakten som står på følern og vifta gikk som bare fanken
er vell et tydelig svar på at temperatur følern som står på radiatoren er kaputt ?:P
prøvde og kortslutte kontakten som står på følern og vifta gikk som bare fanken
er vell et tydelig svar på at temperatur følern som står på radiatoren er kaputt ?:P
*1990 Vw Corrado G60 Viper Green
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
Re: u orginal radiator ???
Jepp. Det tyder på kaputt føler. bytt den du så tror jeg skal gå i orden!
Det er en sykdom på gamle vw og audi at de følerne der tar kvelden.
Det er en sykdom på gamle vw og audi at de følerne der tar kvelden.
Re: u orginal radiator ???
har bytta til en annen føler... men tror den også var kaputt for kjølevannet kokte over.... og vifta starta ikke
så må vell bestille en ny fra mekonomen.... men prøvde og kortslutte kontakten til vifta slik at den gikk konstant.... har det egentlig noe og si om følern er kobla til vifta dersom jeg monterer viftestyring som styres fra kupeeen ?? da kann jeg jo regulere hastigheten fra innsiden av bilen...??
eller vill bilen reagere på dette ??
så må vell bestille en ny fra mekonomen.... men prøvde og kortslutte kontakten til vifta slik at den gikk konstant.... har det egentlig noe og si om følern er kobla til vifta dersom jeg monterer viftestyring som styres fra kupeeen ?? da kann jeg jo regulere hastigheten fra innsiden av bilen...??
eller vill bilen reagere på dette ??
*1990 Vw Corrado G60 Viper Green
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
Re: u orginal radiator ???
De er klart du kan overstyre den følern og styre vifta fra en knapp.!
Men vil anbefale å bytte følern. da denne regulerer vifta oftere enn folk tror.
5 sek her og 10 sek der. Og vis du må styre den hele tiden så må man følge med konstant på temp. og det tror jeg vil bli litt slitsomt i lengden.
Men vil anbefale å bytte følern. da denne regulerer vifta oftere enn folk tror.
5 sek her og 10 sek der. Og vis du må styre den hele tiden så må man følge med konstant på temp. og det tror jeg vil bli litt slitsomt i lengden.
Re: u orginal radiator ???
fikk tak i ny Termobryter i dag funka som juling så nå holder tempen seg stabil
takk for tips og innspill
takk for tips og innspill
*1990 Vw Corrado G60 Viper Green
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
[x] Mazda 626 2001
[x] Vw Corrado G60 1989
Det finnes 2 typer mennesker de som VILL, og de som Har Corrado
Re: u orginal radiator ???
Høres bra ut
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....